Zviedrijas ceļu uzturēšanas dienests (Vagverket) paziņojis, ka pelēko un garlaicīgo lielceļu ēra ir pagājusi, un turpmāk sadarbībā ar ceļu projektētājiem un apgaismes speciālistiem Zviedrijas autoceļi, ieskaitot degvielas uzpildes stacijas, ceļazīmes un laternu stabus, tiks veidoti tā, lai tie iekļautos kopējā dabas ainavā.
Līdz ar to turpmāk vienlīdz liela loma Zviedrijas ceļu projektēšanā būs kā ceļu būves inženieriem, tā ainavu arhitektiem.

Zviedrijas jaunie autoceļi ne tikai padarīs vietējo ainavu pievilcīgāku, tādējādi pievilinot tūristus, bet arī palīdzēs autovadītājiem neaizmigt.

Viens no pirmajiem projektiem, kurā izmantota šī koncepcija, ir Stokholmas Dienvidu apvedtuneļa (Sodra Lanken) būve un 500 metru garais lielceļa posms uz Zviedrijas-Somijas robežas pie Haparandas pilsētas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!