Foto: Publicitātes foto
Inovāciju adaptācijas ātrums Latvijā ir vērtējams kā augsts un pārsniedz gaidīto, bezkontakta maksājumus vairums klientu jau uztver kā pašsaprotamu kartes iespēju visās vecuma grupās. Tomēr šī pircēju paradumu maiņa nebūtu iespējama bez atbilstošas infrastruktūras, tostarp jebkuras tehnoloģijas ieviešanā nepieciešama uzticība gan no karšu izsniedzēju, gan tirgotāju un lietotāju puses. Norēķināties ar bezkontakta karti šobrīd piedāvā 57 % jeb vairāk nekā 25 000 gan lieli, gan nelieli tirgotāji Latvijā.

"Piik un gatavs" — vai tiešām tik vienkārši?

Klientam un tirgotājam bezkontakta maksājums ir ērts, ātrs un drošs. "Piik un gatavs" — un karšu pieņemšanas iekārta izdrukā darījumu apliecinošo kvīti. Drošības algoritms neatkarīgi no pirkuma summas ik pa laikam pieprasīs apstiprināt maksājumu, ievadot PIN kodu, lai pārliecinātos, ka karti izmanto tās īstais lietotājs. Tomēr ne viss ir tik vienkārši, kā izklausās. Maksājumam pamatā ir komplekss drošības komponentu kopums, tostarp maksājumu karšu nozare turpina attīstīt labāko prakšu, standartu un procedūru prasības, kas jāievēro visiem maksājumu karšu vides dalībniekiem, karšu pieņemšanas iekārtu piedāvātājiem, pakalpojumu sniedzējiem, bankām, tirgotājiem un arī klientiem.

Franču maiznīcas Cadets de Gascogne dibinātājs un līdzīpašnieks Bernārs Laranē bezkontakta norēķinu iespēju saviem klientiem piedāvā jau aptuveni gadu: "Ņemot vērā, ka darba dienu vidū un brīvdienu rītos mūsu maiznīcās dažkārt veidojas rindas, es ļoti labprāt piedāvāju klientiem norēķināties ar bezkontakta karti, jo tas krietni paātrina iepirkšanās procesu. Zinu, ka cilvēkiem nepatīk stāvēt rindā, arī man nē, un samaksāt ar karti bez PIN koda ievadīšanas, manuprāt, ir ļoti veiksmīgs risinājums. Turklāt man kā uzņēmējam izdevīgāk un vieglāk ir strādāt bez skaidras naudas — monētu un banknošu — apkalpošanas. Arī es pats ikdienā izmantoju bezkontakta karti, kur vien tas ir iespējams."

Sniedz iespēju tirgotājam uzlabot apkalpošanas kvalitāti

No iepriekšēja gada beigām norēķināties, maksāt ar bezkontakta karti, iespējams arī universālveikalā Stockmann, piedāvājot klientiem vēl ērtāku veidu, kā norēķināties par pirkumiem, ne tikai ietaupot laiku, bet arī veicinot klientu apkalpošanas kvalitāti un klientu iepirkšanās pieredzi. Šāds norēķinu veids pieejams visās kasēs u/v Stockmann pārtikas, kosmētikas, modes preču un mājas preču nodaļās.

Bezkontakta maksājums nenotiek tikai starp karti un maksājumu termināli, procesā piedalās arī banka vai cita licencēta institūcija, karšu pieņemšanas iekārta ir reģistrēta, un ikviens bezkontakta maksājums ir izsekojams. Latvijā izsniegts jau vairāk nekā 800 000 bezkontakta maksājumu karšu.

Ikvienam tirgotājam ir iespēja pieteikties bezmaksas informatīvajiem materiāliem, un ikvienam ir iespēja uzzināt vairāk par bezkontakta maksājumiem kampaņas mājas lapā: www.piikungatavs.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!