Tas arī liek domāt, ka par noturīgu cenu kritumu mēs varam tikai pasapņot. Kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums ir samazinājies vien salīdzināmajās cenās, tas nozīmē, ka samazinājies vien preču pārdošanas fiziskais apjoms. Reālajā naudas izteiksmē kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums uz inflācijas rēķina ir pieaudzis, un, domājams, palielinājies arī kopējais mazumtirdzniecības sektora peļņas apjoms un rentabilitātes koeficents. Šī iemesla dēļ ir ļoti maz ticams, ka, piemēram, plašā patēriņa preču, sevišķi pārtikas, tirgotāji būs ieinteresēti kaut ko mainīt. Maize, piens un gaļa ir stratēģiski nozīmīgas preces iedzīvotāju patēriņā, un, vadoties tikai no tā, ka ļoti nedaudz samazināsies šo preču pārdošanas apjoms fiziskās vienībās, tirdzniecības uzņēmumi diezin vai jūtami samazinās šo preču cenas. Uzcenojumi var samazināties tikai tad, ja tirgotāji jutīs peļņas kritumu un sapratīs, ka peļņas pieaugums ir atkarīgs tikai no tā, cik daudz preču izdevies pārdot. Diemžēl tuvākajā periodā kaut ko tādu sagaidīt plaša patēriņa preču segmentos šķiet bezcerīgi, turklāt nemitīgais energoresursu sadārdzinājums visu var vērst tikai pretējā virzienā. Valstī, kur inflācija tikai palielinās, cenas centīsies palielināt ikviens, jo vieniem tas ir papildus peļņas, bet citiem izdzīvošanas jautājums.
Versijas
Mārtiņš Apinis: Uz cenu bremzēšanos cerēt ir pāragri
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit