Pēdējos gados Valentīna dienai veltītās tirgotāju akcijas nav spējušas ietekmēt kopējos preču apgrozījuma apjomus februārī, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Taču kārtējo reizi veikalu skatlogi un reklāmas masu medijos atgādina, ka svētku dienas tirgoņiem varbūt kļūst pat būtiskākas nekā visiem pārējiem līksmes gribētājiem.
CSP rīcībā nav datu par mazumtirdzniecības preču apgrozījumu ar precizitāti līdz vienai dienai, tāpēc nav iespējams uzzināt, par cik palielinās tirdzniecības apgrozījums tieši 14.februārī. Līdzšinējā uzskaite rāda, ka katru gadu jūtami mazumtirdzniecības apgrozījumu iespaido divi notikumi - 1.septembris un Ziemassvētki, NIP pastāstīja CSP Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļas vecākā referente Anete Zalmane.

2000.augustā, pateicoties gaidāmajam mācību gadu sākumam mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 9%, salīdzinot ar jūliju. Savukārt pagājušā gada janvāros, salīdzinot ar decembriem, apgrozījums parasti krītoties par 25%. Februāros tas parasti esot pat par 1-2% mazāks nekā janvāros. "Iespējams, Ziemassvētkos tiek dāvinātas nopietnas lietas, bet Valentīna dienā - tikai nieciņi," secināja A.Zalmane. Arī Lieldienas un Jāņi neietekmējot kopējos mēnešu rādītājus.

Tādējādi vairumam sabiedrības nepieņemamie mēģinājumi ar svētku palīdzību panākt patērētāju sabiedrības iepirkšanās psihozes, pagaidām Valentīna dienas gadījumā Latvijā nav devuši gaidīto rezultātu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!