178 viesi, 400 baterijas un 65 stundas tiešraidē: vēlēšanu laiks DELFI 

Turpinot savu misiju – veidot ieinteresētu sabiedrību – un ticot zināšanās balstītai izvēlei, DELFI pirms 13. Saeimas vēlēšanām saviem lasītājiem sadaļā “Domā, spried un sver!” dažādos formātos piedāvāja plašu un daudzpusīgu informāciju, lai palīdzētu pieņemt lēmumu, kam atdot savu balsi šajās vēlēšanās.

Mēnesis pirms vēlēšanām DELFI redakcijā tika aizvadīts intensīva darba apstākļos. Ikdienas aktualitātes, plaši analītiski materiāli,  socioloģisko aptauju dati, regulāras diskusiju un debašu tiešraides no jaunās DELFI studijas, neērti jautājumi un atmaskošana – mēs spriedām un svērām, lai kopā izvēlētos labākos, kuri mūs ievedīs jaunajā simtgadē.  

Realizēt līdz šim apjomīgāko DELFI redakcijas projektu palīdzēja Latvijas valsts – programmas “Atbalsts medijiem sabiedriski nozīmīga satura veidošanai un nacionālās kultūrtelpas stiprināšanai latviešu valodā” ietvaros DELFI vēlēšanām izstrādātais projekts ieguva 79 283, 53 eiro lielu atbalstu. 

Mums ir liels gandarījums, ka jūs, lasītāji, novērtējāt šo ieguldīto darbu, laiku un resursus. Pēc “Google Analytics” datiem, 13. Saeimas vēlēšanu sadaļu “Domā, spried un sver!” laikā no augusta izskaņas līdz 11. oktobrim apskatīja gandrīz 690 tūkstoši lasītāju latviešu DELFI un 268 tūkstoši lasītāju krievu DELFI versijā.

Pirmsvēlēšanu laikā DELFI īstenoja arī apjomīgu mārketinga kampaņu, stāstot un atgādinot lasītājiem ne tikai par saturu, ko piedāvājam, bet arī aicinot domāt, spriest un svērt un pēdējā nedēļā mudinot domāt pirms, nevis pēc. Kampaņas materiāli bija izvietoti pilsētvidē uz ACM digitālajiem lielformāta ekrāniem, reklāmas izvietojām lielākajos drukātajos medijos, radio un interneta vidē, bet video reklāmas tika demonstrētas pirms filmām kinoteātros.

Par ko balsot?

Lai gan šoreiz vēlētāju aktivitāte, salīdzinot ar 2014. gada Saeimas vēlēšanām, bija kritusies,  pirmsvēlēšanu laikā nevarēja nepamanīt, ka cilvēki daudz atklātāk spriež par gaidāmo izvēli. Draugu un kolēģu lokā, ģimenes sarunās un domubiedru pasēdēšanās bieži izskanēja jautājums – par ko balsot?  

DELFI atbildi uz šo šoruden svarīgāko jautājumu meklēja žurnālista Jāņa Dombura vadītajā raidījumu ciklā "Par ko balsot?". No 3. septembra līdz pat vēlēšanām tiešraidēs no DELFI studijas kopā ar dažādu jomu ekspertiem, sabiedrībā zināmām personībām un politiķiem tika spriests un svērts, bet 6. oktobra vakarā startēja DELFI vēsturē pirmā vēlēšanu nakts video tiešraide. 

“Raidījumu sērija pirms 2018. gada Saeimas vēlēšanām “DELFI TV” studijā man bija absolūts rekords raidījumu skaita intensitātes ziņā, kas, protams, bija liels izaicinājums, taču ir padarīta darba sajūta - domāju, ka kvantitāte nevis traucēja, bet veicināja kvalitāti. Plānoju šo raidījumu formātu, satura struktūru un vadīšanas stilu, mācoties no dažādām agrākām savām un citu mediju kļūdām, un, manuprāt, izdevās labs “produkts” – gan vēlētājiem, gan politiķiem. 

Prieks, ka pēc raidījumu cikla pirms 2017. gada pašvaldību vēlēšanām šis turpinājums jau varēja notikt nākamā kvalitātes pakāpē arī notikuma vietas aspektā – jaunā, modernā interneta televīzijas studijā. Galarezultātā ir radīts gana daudz interesanta materiāla, kas, paliekot brīvi pieejams “DELFI TV ar Jāni Domburu” arhīvā, cerams, varēs vēl daudzkārt noderēt vismaz līdz nākamajām vēlēšanām." Jānis Domburs

Vēlēšanu naktī DELFI studijā raidījumā “Vēlēšanu nakts ar Jāni Domburu” viesojās dažādu nozaru lietpratēji, sabiedrībā zināmas personas un politiķi, bet redakcijas komanda teksta tiešraidē nenogurstoši informēja par to, kas šajā naktī notiek valstī. 

Kopumā vēlēšanu nakts teksta un video tiešraides raksts latviešu DELFI tika aplūkots 436 930 reižu.

Krievu DELFI versijā vēlēšanu nakts teksta tiešraides raksts tika aplūkots 150 000 reižu.  

Kuri bija populārākie video 13. Saeimas vēlēšanu sadaļā “Domā, spried un sver!”? 

"Par ko balsot?" – premjera amata kandidātu debates. Pilns ieraksts. 
Skatījumu skaits 82 538.

"KPV LV"– sarkano līniju trūkums un ārkārtas vēlēšanas. Pilns ieraksts.
Skatījumu skaits 70 169.

Šo vēlēšanu rezultāti var sagādāt pārsteigumus – partiju reitingu veidotāji no SKDS un TNS. Pilns ieraksts.
Skatījumu skaits 40 397.

Ko vēl mēs paveicām?

Aicinot lasītājus “Domāt, spriest un svērt”, Saeimas vēlēšanu sadaļā DELFI  paralēli ziņām un video diskusijām piedāvāja arī partiju sarakstus un programmas. Tāpat priekšvēlēšanu laikā, iepazīstinot lasītājus ar astoņiem populārāko partiju izvirzītajiem premjera amata kandidātiem viņu dzīves gājumu, profesionālajām gaitām un politisko rūdījumu, tapa projekts “Astoņas lokomotīves”.

Kuri bija populārākie raksti 13. Saeimas vēlēšanu sadaļā “Domā, spried un sver!”? 

Jaunākā aptauja: Partiju cīņa par 13. Saeimu saasinās  
Lasījumu skaits 121 138

Debija, atgriešanās un atvadas – kā izskatīsies 13. Saeima 
Lasījumu skaits 116 609

Iezīmējas potenciālais 13. Saeimas sastāvs  
Lasījumu skaits 107 355

Lai ieraudzītu pilnīgāku Latvijas sabiedrības gribas ainu, DELFI sadarbībā ar “Kantar TNS” priekšvēlēšanu laikā veica padziļinātu socioloģisko izpēti. Tā notika divos viļņos, no dažādiem rakursiem atspoguļojot vēlētāju noskaņojumu, vērtības un vēlmes, piemēram, kuras politiskās partijas viņi vēlētos redzēt koalīcijā. 

Lielu rezonansi radīja arī septembra izskaņā publicētais raksts, kas atklāja – par ko cilvēki balsotu, ja vēlēšanas notiktu šodien. 

Jaunākā aptauja: Četras partijas līderos cīņā par 13. Saeimu, 38% neizlēmušo Lasījumu skaits 98 743

Vēlēšanu dienā DELFI sadarbībā ar Latvijas Universitāti veica vēlētāju aptauju pie iecirkņiem (exit poll), un gan šīs aptaujas, gan “Kantar TNS” dati vienkopus aplūkojami sadaļā “Delfi sver”

Kas notika DELFI sociālajos tīklos?

DELFI sociālo tīklu redaktoru komanda šajā laikā gādāja, lai viss svarīgais nonāktu arī līdz mūsu sekotājiem. Ikdienas ziņas papildināja spilgtākie citāti un momenti no vēlēšanu diskusijām, “Facebook” tiešraides no raidījumu cikla “Par ko balsot?” aizkulisēm un citiem “karstiem punktiem”, ļaujot straujajā un aizņemtajā ikdienas ritmā sev ērtā un viegli pieejamā formātā uzzināt svarīgāko. 

Lūk, populārākie no DELFI ierakstiem “Facebook” tīklā vēlēšanu laikā, bet kopumā vēlēšanu nedēļā DELFI “Facebook” profils sasniedza 425,180 tūkstošus cilvēku.

Laikā pirms 13. Saeimas vēlēšanām pasaulē populārākā sociālā tīkla “Facebook”  pārstāvji kopā ar DELFI Latvijā izvērsa izglītojošu medijpratības kampaņu, sniedzot padomus par to, kā izvērtēt internetā publicēto saturu un atpazīt iespējamās viltus ziņas. 

Kampaņa ilga no 1. septembra līdz 5. oktobrim. DELFI oficiālajos "Facebook" un "Instagram" profilos tā sasniedza teju 590 tūkstošus cilvēku, no kuriem vidēji katrs mūsu reklāmu dažādās platformās redzēja sešas reizes, kopumā kampaņu apskatot vairāk nekā 3,5 miljonus reižu. 

DELFI spēku "Twitter" tīklā apliecina šoruden "Zīmolu topā 2018" iegūtā atzinība kā spēcīgākajam mediju zīmolam tviterī Latvijā. To mēs apliecinājām arī vēlēšanu laikā, un kopumā DELFI "Twitter" kontā publicētie tvīti tika aplūkoti 814,7 tūkstošus reižu.

Lūk, populārākie DELFI ieraksti tviterī vēlēšanu laikā.  

Protams, tviterī rakstījām ne tikai mēs, bet arī par mums. 

Vēlēšanas ir noslēgušās, bet ar tām nekas nav beidzies. Latvija iesoļo jaunā simtgadē, un tikai mēs paši esam atbildīgi par to, kāda tā būs. Tāpēc DELFI aicina – domāsim, spriedīsim un svērsim arī turpmāk. 

Sadaļa "Domā, spried un sver!", ieskaitot raidījumu ciklu "Par ko balsot?", ir sagatavota ar Sabiedrības intergācijas fonda atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sadaļas saturu atbild DELFI.

Saturs: Jānis Bagātais, Danute Tomsone, Filips Lastovskis, Laura Dzērve, Katrīna Žukova, Kristīne Liepiņa, Guntars Veidemanis, Gunita Gailāne, Dace Skreija, Inese Liepiņa, Jānis Domburs. Dizains – Natālija Šindikova, Inga Čujevska, izstrāde – Ilva Krave, Karīna Ļašuka, publicitāte – Elise Bikova, Jānis Sildniks, Kristīne Melne.