Ko par DELFI atklāja ‘Baltic Media Health Check’ pētījums?

Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra “Re:Baltica” sadarbībā ar Stokholmas Ekonomikas augstskolu Rīgā tapušais ikgadējais pētījums “Baltic Media Health Check” iezīmē galvenās tendences Baltijas mediju tirgū un arī uzskatāmi parāda DELFI pozīcijas tajā. 

Analizējot 75 populārākos medijus – avīzes, žurnālus, ziņu portālus, TV un radiostacijas – Baltijā, "Baltic Media Health Check" secinājuši, ka 41 no tiem 2017. gadā piedzīvojis auditorijas kritumu, bet interneta mediji ir vienīgā kategorija, kuru šī tendence skārusi vismazāk. 

Igaunijas mediju grupa “Ekspress Grupp”, kurā ietilpst arī interneta portāli DELFI Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, ir līdere Baltijas tirgū ar 11 populārākajiem medijiem, bet starp nozīmīgākajiem spēlētājiem ar četriem vai vairāk medijiem jāmin arī mediju grupas "All Media Baltics", "Eesti Meedia", "Baltijas Mediju Alianse", izdevniecība "Žurnāls Santa" un Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija (ERR). 

DELFI ziņu portāli Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir saglabājuši līdera pozīcijas populārāko interneta mediju vidū, un visās trīs Baltijas valstīs DELFI darbojas ar peļņu. Latvijas DELFI ieņēmumu ziņā ir mazākais no tiem, bet tā apgrozījums ir pieaudzis no 2,3 miljoniem eiro 2013. gadā līdz gandrīz četriem miljoniem eiro 2017. gadā.  

Izvērtējot apgrozījuma pieaugumu 2017. gadā pret 2016. gadu, Latvijas AS DELFI Baltijas populārāko mediju uzņēmumu topā ierindojas pirmajā vietā ar 17,1% pieaugumu, Lietuvas UAB DELFI ieņem trešo vietu, bet  AS "Ekspress Meedia", kurā ietilpst Igaunijas DELFI, ierindojas 18. pozīcijā. 

Izvērtējot populārāko Baltijas mediju īpašnieku (kopumā 46 kompāniju) neto peļņu 2017. gadā, Lietuvas UAB DELFI ierindojas 4. vietā, Igaunijas AS "Ekspress Meedia" – 7. pozīcijā, bet Latvijas AS DELFI ieņem 16. vietu. 

Vairāk par jaunāko “Baltic Media Health Check” pētījumu būs iespējams uzzināt 30. novembrī Latviešu biedrības namā Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra “Re:Baltica” līdzdibinātājas Ingas Spriņģes prezentācijā uz DELFI skatuves “DELFI media LAB” festivāla “Digital Freedom Festival” ietvaros. Tajā “Re:Baltica” žurnāliste izcels tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un izmantošanu Baltijas reģiona medijos, kā arī ieskicēs tādu izdevumu kā “New York Times” un “Washington Post” pieredzi.

Iepazīties ar “Baltic Media Health Check” pētījumu pilnā apjomā iespējams šeit.

Pētījuma prezentācijai “DELFI media LAB” ietvaros sekos arī Ingas Spriņģes vadīta diskusija par situāciju Baltijas medijos, kurā piedalīsies portāla DELFI īpašnieka – mediju grupas “Ekspress Grupp” – padomes loceklis un lielākais akcionārs Hanss Luiks, "All Media Baltics" vadītāja Latvijā Baiba Zūzena un "Telia Company" atbildīgā par sabiedriskajām attiecībām Latvijā Olga Šihmane.

Detalizēta "Digital Freedom Festival" un "DELFI media LAB" programma pieejama šeit, bet plašāku informāciju par "Delfi" skatuvi un tā dalībniekiem var atrast šeit.

"Digital Freedom Festival" šogad norisināsies 30. novembrī un 1. decembrī Rīgā, Latviešu biedrības namā un pulcēs vairāk nekā 1500 jaunuzņēmējus, investorus, korporāciju pārstāvjus un politikas veidotājus no visas pasaules. Šogad tehnoloģiju pasākuma galvenā tēma būs veltīta cilvēks-mašīna tematikai. Vairāk informācijas par "Digital Freedom Festival" meklē šeit.

Piektdien, 30. novembrī, no pulksten 11.15 portāls DELFI visas dienas garumā piedāvās video tiešraidi no "DELFI media LAB" skatuves. Video tiešraide būs angļu valodā.