Noslēdzas DELFI modernās žurnālistikas skola #Storygram, jaunieši rada klimatam veltītu saturu

DELFI kā vadošais medijs Latvijā turpina īstenot savu vīziju par ieinteresētu sabiedrību un arī Covid-19 laikā sniedz savu artavu, jauno žurnālistu paaudzi izglītojot medijpratībā. Piektdien ar Baltijas Mediju izcilības centra un organizācijas “Internews” atbalstu pirmo reizi noslēdzās modernās žurnālistikas skola vidusskolēniem #Storygram.

Mācībās piedalījās 12 dalībnieki no dažādām Latvijas skolām – J.G. Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskolas, Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas, Daugavpils Centra vidusskolas, Balvu Valsts ģimnāzijas, Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas, Siguldas Valsts ģimnāzijas, Ogres 1. vidusskolas, Rīgas Angļu ģimnāzijas, Valmieras Viestura vidusskolas un Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas. 

Jaunieši gan klātienē pirms ārkārtējās situācijas, gan attālināti tās laikā kopā ar DELFI žurnālistiem diskutēja par žurnālistiku, mediju vidi, apguva multimediālu stāstu veidošanas pamatus un noslēgumā paši sagatavoja vairākas publikācijas rakstu sērijā “Jaunā klimata balss”, tā lasāma šeit. Par vides tematiku jaunieši vienojās paši, sākotnēji diskutējot par vēl vairākām potenciālajām tēmām, piemēram, novadu reformu un viltus ziņu izplatību. Lūk, kas interesē mūsdienu jauniešus.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11. klases skolniece Arta Tuča

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11. klases skolniece Arta Tuča mācību noslēgumā stāsta, ka žurnālistika vienmēr ir ieņēmusi īpašu vietu viņas sirdī, tāpēc arī vēlējusies pati pieredzēt, kā tad īsti norit ikdienas darbs. “Šī pieredze attaisnoja manas cerības. Šis bija tiešām vērtīgas informācijas pilns piedzīvojums, jo ne vien izdevās iegūt jaunus kontaktus ar līdzīgi domājošiem jauniešiem no visas Latvijas, bet arī mentoru sniegtā informācija tiešām bija vērtīga un interesanta.” 

“Izstrādājot rakstu, nereti radās jautājumi, uz kuriem atbildes palīdzēja rast DELFI komanda. Visgrūtāk noteikti gāja ar pēdējiem soļiem, proti, darba likšanu kopā un izvietošanu gala stadijā datorprogrammā, jo iegūtās informācijas bija daudz un tā visa šķita tiešām vērtīga un interesanta. Mani vienmēr ir fascinējuši cilvēku viedokļi, to dažādība un cilvēku spēja tos saturīgi izklāstīt citiem. Ticu, ka tieši tāpēc bija diezgan grūti izlemt, kas tad īsti būtu tas pats būtiskākais visā šķietami aizraujošajā jauniegūtās informācijas lērumā,” sacīja Arta.

Siguldas Valsts ģimnāzijas 9. klases skolēns Mariss Priekulis

Savukārt Mariss Priekulis mācās Siguldas Valsts ģimnāzijas 9. klasē. Pēc nodarbībām viņš stāsta: “#Storygram skola ir lieliska platforma, kur jēgpilnā un radošā vidē var satikt savus domubiedrus un veidot saturīgu stāstu, vienlaikus mācoties un papildinot savas zināšanas žurnālistikas un mediju jomā kopumā. Vēlos pateikties visiem DELFI pārstāvjiem, kuri šos mēnešus bija kopā ar mums un neatlaidīgi strādāja kopīga mērķa vārdā!”

Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 10. klases skolniece Laura Elizabete Jansone

Arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 10. klases skolniece Laura Elizabete Jansone priecājās par iespēju mācīties kopā ar jauniešiem no visas Latvijas: “Mazliet vairāk nekā trīs mēnešus man un vēl vienpadsmit citiem Latvijas jauniešiem bija iespēja sadarboties ar atsaucīgo DELFI komandu, lai radītu kopīgu stāstu, ko varat novērtēt paši. Šajā laikā esam iepazinušies ar dažādu profesiju pārstāvjiem, kas ikdienā darbojas DELFI komandā un dalījās savā pieredzē un ieteikumos ar mums. Iegūtās zināšanas varējām pielietot praksē, intervējot, rakstot rakstus un veicot citus mazos darbiņus, kam ir liela nozīme, lai raksts pie lasītājiem nonāktu tāds, kādu jūs to redzat. Man izaicinājumu sagādāja raksta ievietošana, jo lielās digitālās ieceres nevarējām īstenot pašu spēkiem, bet man prieks, ka apguvām arī dažādas programmas, kas ir visnotaļ svarīgas šajā nozarē.

Savu nākotni jau piecus gadus vēlos saistīt ar sporta žurnālistiku, un, gūstot pieredzi šī projekta laikā, šī vēlme noteikti ir tikai pieaugusi. Tā bija lieliska pieredze, kas ļāva labāk izprast ne tikai galvenos žurnālista uzdevumus, bet arī darba nianses. Mēs apguvām arī dažādas prasmes, kas ir noderīgas daudziem. Piemēram, fotogrāfs Kārlis Dambrāns mums pastāstīja, ka viens no biežākajiem sliktas kvalitātes foto iemesliem ir putekļaina kamera. Kopš tas reizes allaž cenšos notīrīt telefona kameru, pirms uzņemu bildi. Lielum lielais paldies mūsu "tētim" Filipam Lastovskim par pacietību un uzņēmību šajos darbīgajos trīs mēnešos, kā arī visai izpalīdzīgajai un pozitīvajai DELFI komandai!" 

Darbu izstrādi iztraucēja Covid-19, tāpēc darbs ar jauniešiem lielākoties notika attālināti – regulāri elektroniski sarakstoties, kā arī filmējot videolekcijas, lai mācību saturs būtu dzīvāks un tuvāks. Tajās ar jauniešiem sarunājās sociālo tīklu satura redaktors Jānis Sildniks un mārketinga vadītāja Elise Bikova, viņi mācīja, kā modernajā žurnālistikā sagatavoto saturu parādīt pēc iespējas plašākam lasītāju lokam. 

Savukārt pirms tam klātienē ar jauniešiem paspēja tikties dizainere Natālija Šindikova, fotoredaktors Kārlis Dambrāns, “DELFI Brand Studio” galvenā redaktore Kristīne Melne, kā arī pieredzējušie žurnālisti Sanita Upleja un Filips Lastovskis, kurš arī turpināja ar skolēniem attālināto darbu. 

Mēs ticam ikvienam, kurš interesējas, meklē, nestāv uz vietas, un esam ļoti gandarīti par iespēju organizēt #Storygram jauno žurnālistu skolu!

Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.