Foto: Sadales tīkls AS publicitātes foto
No vasaras sākuma līdz šim brīdim jaudu ir pārskatījuši kopumā aptuveni 30 tūkstoši AS "Sadales tīkls" (ST) klientu – 7 tūkstoši no tiem ir biznesa klienti, bet 23 tūkstoši – mājsaimniecības, liecina uzņēmuma apkopotā informācija.

Kā jau iepriekš ziņots, šogad veiktas izmaiņas elektrības sadales tarifu struktūrā, un lielākās pārmaiņas bija mājsaimniecību klientiem, jo tika ieviesta fiksēta maksa par elektrības pieslēgumu, vienlaikus par 22% samazinot elektroenerģijas piegādes izmaksas. Ar fiksētās maksas ieviešanu tika kompensēta kilovatstundas piegādes cena, līdz ar to panākot situāciju, ka tiem klientiem, kas efektīvi izmanto elektroenerģiju, rēķins pēc būtības nemainās.

"Skatoties uz septembra rēķiniem, var teikt, ka mūsu prognozes ir piepildījušās. Aptuveni divām trešdaļām mājsaimniecību rēķins būtiski nav mainījies vai arī ir samazinājies," laikrakstā "Dienas bizness" komentē AS "Sadales tīkls" valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis, piebilstot, ka notikušās tarifu struktūras izmaiņas ir ļoti svarīgas un palīdzēs uzņēmumam nākotnē pieņemt pareizus un efektīvus lēmumus attiecībā uz investīcijām.

ST novērojumi liecina, ka klientu reakcija uz jaunajām tarifu izmaiņām ir dažāda. ST ikvienam klientam iesaka izvērtēt savus patēriņa paradumus, jo tādējādi ir iespējams pārskatīt elektrotīkla pieslēguma jaudu, līdz ar to samazinot kopējās izmaksas par elektrību. Lai to izdarītu, klientam ir radīti palīgrīki, kas atrodami ST mājaslapā un kurus var izmantot, lai novērtētu situāciju. Piemēram, tarifu salīdzināšanas kalkulators, kurā klients var redzēt tarifu izmaiņas, tāpat ir izstrādāts nepieciešamās slodzes vai jaudas aprēķina kalkulators, kur var atzīmēt, kādas elektroierīces klientam jau ir lietošanā, un novērtēt to, kāds ir optimālais nepieciešamais jaudas pieslēgums, un salīdzināt ar to, kā ir dzīvē.

Tāpat jaunie klienti ar kalkulatora palīdzību var novērtēt, kāda elektrotīkla jauda patiešām ir nepieciešama, nevis, piemēram, jautāt kaimiņam un tad sev pieprasīt tādu pašu. ST valdes priekšsēdētājs uzsver, ka klientu domāšanai lēnām ir jāmainās. "Daži saka: es nepatērēju, kāpēc man par to ir jāmaksā? Taču par interneta pieslēgumu jums arī ir jāmaksā fiksēta maksa, neskatoties, cik konkrēti jūs esat kilobitus izlietojis, tā ir analoga situācija ar sadales tīkla pakalpojumu, kas nodrošina pieslēgumu un jaudu."

Pēc ST aplēsēm pirms tarifu struktūras izmaiņām klienti bija "rezervējuši" pietiekami lielas jaudas, kas netika efektīvi izmantotas, taču no vasaras sākuma līdz šim jaudu ir pārskatījuši kopumā aptuveni 30 tūkstoši klientu, no kuriem 23 tūkstoši ir mājsaimniecības. No tā ilgtermiņā ir divi pozitīvi efekti. Pirmais – sistēmā atbrīvojas jauda, kuru piedāvāt potenciālajiem klientiem, kas vēlas ierīkot elektrotīkla pieslēgumu, attīstīt biznesu. Klientiem tas nozīmē, ka pie pieslēguma var tikt ātrāk un par zemākām izmaksām. Otrais – ST redz skaidru kopainu par to, kuri klienti pieslēguma jaudu izmanto efektīvi, kuriem klientiem ir nepieciešamas papildus jaudas un kuriem savukārt tās nav nepieciešamas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!