Foto: Publicitātes foto
Loģistikas mezgls

Latvija vienmēr ir domājusi izmantot savu ģeogrāfisko pozīciju, lai nodrošinātu tranzītu. Ņemot vērā, ka atgādināt atrašanos starp Eiropu un Krieviju ir ne visai populāri, tad mēs atklājām, ka atrodamies arī starp Ķīnu un Ziemeļeiropu. Latvijas satiksmes ministrs redz potenciālu šādā savienojošā pozīcijā. Ministra viedokli atbalsta arī statistika: importa apjoms no Ķīnas uz Latviju par laika periodu no 2008. līdz 2016.gadam palielinājās par 61 %, bet importa apjoma daļa palielinājās par 37 %, tas ir līdz 3 %. Tajā pat laikā importa apjoms no Krievijas uz Latviju samazinājās par 18%, importa apjomu daļa samazinājās par 31 %, tas ir līdz 7 %, kas, protams, ir nedaudz skumji.

Pozīcijas pastiprināšana

Vairāku iemeslu dēļ Latvija kļuva par loģistikas mezglu jau kādu laiku atpakaļ: vairāk nekā 6000 uzņēmumu sniedz transporta pakalpojumus tieši no Latvijas, un, protams, attīsta attiecīgu infrastruktūru. Tas viss notiek lielas konkurences apstākļos, un visvairāk – cīņā par klientu. Šādos apstākļos katrs jauns pakalpojums kļūst par iespēju apdzīt konkurentus un piesaistīt klientu. Kādas tad ir iespējas šajā ziņā?

Iepirkumu finansēšana un loģistika

Strādājot ar mazajiem un vidējiem tirdzniecības uzņēmumiem, loģistikas sfērā strādājošie ne no baumām zina to, ka tirgotājiem nemitīgi trūkst apgrozāmie līdzekļi: dažādos gados, pēc "Eurostat" datiem, gandrīz pusei no nelieliem un strauji augošiem uzņēmumiem bija nepieciešami aizdevumi. Tāpēc loģistikas nozarē strādājošajiem ir ļoti loģiski piedāvāt saviem klientiem, kuri iepērk preces, tirdzniecības finansējumu. Jau šodien daži Latvijas loģistikas uzņēmumi piedāvā saviem klientiem www.tirdzniecibasfinansejums.lv pakalpojumus.

Kā strādā tirdzniecības finansējums?

Pakalpojuma būtība ir sekojoša: uzņēmums Quinto Capital Partners (QCP) vienojas ar loģistikas uzņēmuma klientu (pircēju) par darījuma finansēšanu pret preces ķīlu. Pie tam, prece tajā brīdī jau var atrasties ceļā.

QCP speciālisti pēta pircēja darbību, piedāvā finansējuma apjomu un likmi. Kad pircējs ir piekritis, līgums ir parakstīts, pircējs iemaksā savu daļu no samaksas QCP, pēc kā QCP veic 100% apmaksu par preci pārdevējam, iepērkot kravu uz sava vārda. Loģistikas uzņēmums veic kravas piegādi. Kad krava ieceļo Eiropā, pircējs pilnībā vai pa daļām to izpērk, apmaksājot QCP finansējuma daļu. Protams, ka QCP seko tam, lai pircējs izpildītu savas saistības arī pret loģistikas uzņēmumu.

Savstarpēji izdevīga sadarbība

Varbūt tirdzniecības finansēšana nepārvērtīs Latviju par spēcīgu loģistikas mezglu, bet tas var sniegt un jau sniedz labumu atsevišķiem loģistikas uzņēmumiem. Lai pārdomātu šo iespēju un izvērtētu sadarbības iespējas, apskatiet informāciju www.tirdzniecibasfinansejums.lv mājas lapā vai sazinieties ar QCP speciālistiem. Domāju, ka jūs, kā arī mēs visi, tiecaties gan uz izdzīvošanu, gan uz uzplaukumu, tāpēc klientam jāpiedāvā arī tirdzniecības finansējums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!