Kopš 1959. gada Barbija ir iedvesmojusi meitenes būt, par ko vien vēlas. Princese vai prezidente, astronaute vai zooloģe – nav nekādu stereotipu, kurus Barbija nebūtu atspēkojusi. Viņai ir vairāk nekā 200 profesiju, kuru skaits arvien palielinās, un šī lelle turpina rosināt meitenes saskatīt sevī neierobežotas iespējas. Barbija ir radīta ar mērķi iedvesmot meitenes, vienlaikus paplašinot skatījumu uz sabiedrību (un skaistumu) un izceļot profesijas, kurās darbojas tikai neliels skaits sieviešu, kā arī godinot dižas personības un sabiedrības varones.
Atklājot, ka zīmols neuzrunā jaunās tūkstošgades mammas, kuras vēlas saredzēt mērķi, zīmola izstrādātāji uzmeta tam kritisku skatu un ķērās pie darba, lai skaidrāk atainotu Rutas Hendleres sākotnējo ieceri par lelli. Tas sākās 2015. gadā, ieviešot kurpes bez papēžiem – pirmo reizi Barbija nestaigāja tikai augstpapēžu apavos –, kā arī citus ādas toņus, matu krāsas un sejas pantus.
Vēlāk 2015. gadā tika izstrādāta iniciatīva "Iztēlojies iespējas", kas saņēma plašu atzinību un iepazīstināja jaunu mammu un meiteņu paaudzi ar slaveno saukli "Tu vari būt, kas vien vēlies".
Pēc dažiem mēnešiem, 2016. gada janvārī, žurnāls Time ar vāka tekstu "Vai mēs varētu beigt runāt par manu ķermeni?" iepazīstināja ar Barbijas jaunajām ķermeņa aprisēm – pilnīgu, garu un smalku ķermeņa formu. Zīmolam tas bija nozīmīgs brīdis, un visā pasaulē par to tika radīti vairāk nekā 4 miljardi publikāciju. Kopš 2015. gada Barbijas modes lellēm bijuši vairāk nekā 100 dažādi ādas toņi, etniskās iezīmes, matu tekstūras, acu krāsas un pat sejas formas.
Atrodot pierādījumus, ka tēva iesaistīšanās meitas iztēles rotaļās veicina bērna sociālo, intelektuālo un emocionālo attīstību, zīmols vērsās pie vecākiem ar kampaņu "Tēvi, kuri spēlējas ar Barbiju", lai turpinātu iedvesmot un atbalstīt meitenes.
Šoruden zīmols sāks kampaņu "Sapņu plaisa" – tas ir kritiskais brīdis starp 5 un 6 gadu vecumu, kad meitenes tiecas uzskatīt, ka ir mazāk izcilas nekā zēni. Lai pievērstu tam uzmanību, vecākiem tiks prezentēti pētījumi un sniegti padomi, kā palīdzēt meitenēm pārvarēt šo "sapņu pārrāvuma" posmu.
Viens no veidiem, kā palīdzēt meitenēm noticēt, ka viņas ir īpašas, ir rādot paraugus – izcilas sievietes, kuras spēj pārsniegt robežas, kurām ir atšķirīga pagātne un kuras pārstāv dažādas jomas. Kopš 2015. gada zīmola attīstītāji ir nodevušies mērķim rādīt meitenēm vairāk paraugu – varoņu sieviešu – lai palīdzētu iztēloties savu nākotni.
Dažas no brīnišķīgajām sievietēm, ko zīmols ir godinājis savā programmā "Varones" iepriekšējos gados, ir Lielbritānijas olimpiskā boksere Nikola Adamsa, ASV olimpiskā paukotāja Ibtihaja Muhamada, ķermeņa aktīviste un modele Ešlija Greiema, pirmā Amerikas Baleta teātra galvenā balerīna afroamerikāniete Mistija Koplenda un filmas "Selma" režisore Ava Davernjē.
Šogad, vēlēdamies parādīt meitenēm vēl vairāk iedvesmas stāstu, zīmols prezentēja vietni www.barbie.com/rolemodels un iepazīstināja ar "Sieviešu iedvesmotāju" leļļu sēriju – Amēliju Ērhārtu, Frīdu Kālo un Katrīnu Džonsonu.
DAŽĀDĪBA, PROFESIJAS & MODE
Ir svarīgi stiprināt dažādību, ko zīmols piedāvā, un parādīt, ka Barbijas leļļu attīstība turpinās.
Pirmā Barbijas sērijas afroamerikāņu lelle bija Frānsija, kas radīta 1967. gadā (kolekcionāri to bieži dēvē par melno Frānsiju). Pēc tās 1968. gadā bija Runājošā Kristija un 1970. gadā – Džūlija, kas radīta, iedvesmojoties no Daiahanas Kerolas slavenās televīzijas varones Džūlijas Beikeres.
Tajā pašā gadā tiek radīts arī Kristijas draugs Breds – pirmā melnādainā vīriešu dzimuma lelle Barbijas sērijā. 1975. gadā tiek izveidotas lelles Kara un Kērtiss. Pirmā melnādainā lelle, vārdā Barbija, tiek laista klajā 1980. gadā līdz ar "Pasaules leļļu" sēriju, kurā ietilpst Barbijas lelles no visas pasaules – tās pārstāv vairāk nekā 45 dažādas tautības un ir ar dažādām ādas krāsām, matu krāsām un sejas pantiem, kā arī ir ieģērbtas tradicionālā tērpā, kas parāda attiecīgās valsts vēsturi.
Kopš 20. gs. 80. gadiem uzņēmums Mattel Barbijas sērijā turpina ieviest kultūru dažādību, veidojot Barbijas draugus un varoņus ar aziātu, spāņu, afroamerikāņu, kā arī etnisko saplūsmju iezīmēm. Kopš 2015. gada radīts vairāk nekā 100 leļļu ar atšķirīgiem ādas toņiem, sejas vaibstiem, matu krāsu, stilu un acu krāsu. Tas padara Bārbiju par visplašākajā atšķirību gammā pieejamo lelli tirgū.
mso-bidi-font-size:10.5pt;line-height:107%;font-family:"Century Gothic",sans-serif;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-ansi-language:EN-GB;mso-fareast-language:
EN-US;mso-bidi-language:AR-SA'>AW18 Modes lelles – tiek ieviesti gaišāki un tumšāki ādas toņi
Kopš saviem pirmsākumiem 1959. gadā Barbija kļuvusi par starptautisku tēlu un mūzu. Viņa turpina veicināt iztēles lidojumus un būt par sarunu tematu visā pasaulē. Barbijā var saskatīt dažādu laikmetu nospiedumus – no sieviešu pirmajām uzvarām līdz slaveniem sadarbības pasākumiem. Šī lelle ir kā popkultūras momentuzņēmums. Barbija ir radīta, lai parādītu meitenēm, ka arī sievietēm pieder izvēle, un lelle allaž ir iedvesmojusi meitenes saskatīt katrai sevī neierobežotas iespējas.
Barbija ir bijusi uzticības persona veselai meiteņu paaudzei un rosinājusi kāpt pāri sabiedrības stereotipiem, darbodamās vairāk nekā 200 profesijās – Barbija aizlidoja uz Mēnesi, pirms to izdarīja cilvēks, viņa kandidēja uz prezidenta amatu, pirms to uzdrīkstējās Amerikas sieviete, viņa ir strādājusi par robotikas inženieri, arhitekti, veterinārārsti, zobārsti, astronauti, paleontoloģi, videospēļu izstrādātāju, izpilddirektori, reperi un nemitīgi turpina aicināt meitenes izmēģināt arvien jaunas profesijas.
Barbija ir bijusi pasaules vadošo modes mākslinieku mūza, un zīmolam ir bijusi sadarbība ar vairāk nekā 75 citiem starptautiskiem zīmoliem un jaunajiem dizaineriem, piemēram, Moschino, Matty Bovan, Nasir Mazhar, Roksanda Ilincic, Karl Lagerfeld, Comme Des Garçons. Daudzu veiksmīgu sadarbību rezultātā ir radītas unikālas lelles un rīkoti aizraujoši modes pasākumi.