Foto: Publicitātes foto
Atbalsts labdarībai un visas sabiedrības labklājībai ir katra atbildīga uzņēmēja pienākums. Vairums uzņēmēju korporatīvās sociālās atbildības programmu iekļauj savu uzņēmumu biznesa kultūrā un stratēģijā. Taču ir svarīgi, lai viss darītais tiktu veikts no sirds un ar patiesu vēlmi.

Uz sabiedriski atbildīgu rīcību aicina arī darbiniekus

Decembris ir labdarības akciju kulminācijas laiks. Svētkos domājam par vērtībām, kam ikdienā bieži vien steigā nepaspējam pievērst pietiekamu uzmanību. Ziemassvētku laikā īpaši vēlamies vairot prieku un labestību. Taču gan no uzņēmuma, gan sabiedrības skatupunkta raugoties, labdarībai būtu jābūt integrētai jau uzņēmuma stratēģijā un ikdienas darbībās. Šādas filozofijas vadīta, AS "BlueOrange Bank" pirms dažiem gadiem likusi pamatu labdarības fondam "BlueOrange Charity" un labdarībai, kas darbojas visa gada garumā, turklāt uz sabiedriski atbildīgu rīcību aicinot arī savus darbiniekus: katru ziedojumu, ko darbinieks veicis labdarības mērķiem, banka no savas puses finansiāli dubulto. Iespējams, Latvijā šāda uzņēmuma iniciatīva ir pirmā.

"Bankas mērķis ir veicināt, lai arī tās darbinieki izprastu sociālo atbildību kā savu personīgo, lai neviens nepaliek malā, un katrs ir sirds redzīgs. Tāpēc ikviena darbinieka labdarības iniciatīva tiek novērtēta. Mēs paši atklāti stāstām par darbiem, ko esam veikuši kopā ar domubiedriem, un tāpēc aicinām arī citus uzņēmumus nekautrēties un dalīties ar labo piemēru stāstiem. Tas ir veids, kā iedvesmot labajiem darbiem arī citus. Mēs lepojamies ar saviem darbiniekiem, kuru vēlmei iesaistīties labdarības aktivitātēs redzam izaugsmi," saka "BlueOrange" sabiedrisko attiecību un komunikācijas pārvaldes vadītāja Ingrīda Šmite.

Lai korporatīvā dāvana plauktā nekrātu putekļus

Tuvojoties gada izskaņai, uzņēmumiem aktuāls ir jautājums par to, kā pateikties par sadarbību saviem klientiem. Pusdienas ar sadarbības partneri var palīdzēt veidot labas attiecības un tās uzspodrināt, savukārt neliels, noderīgs suvenīrs ar uzņēmuma logo klientam var atgādināt par jums brīdī, kad viņam radīsies vajadzība pēc konkrēta produkta vai pakalpojuma. Uzņēmumu mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas ik gadu lauza galvas par to, kā samērot uzņēmuma finansiālās iespējas ar to, lai korporatīvā dāvana būtu radoša, izceltos uz citu fona un būtu noderīga vai sirsnīga. Diemžēl vairums šo korporatīvo nieciņu pēc svētkiem iegulst biroju plauktos, krāj putekļus un gaida brīdi līdz lielajai tīrīšanai.

Apzinoties, ka korporatīvās dāvanas ir dārgs prieks un bieži vien ne noteicošākais instruments attiecību veidošanai, arvien vairāk uzņēmumu dāvanas aizstāj ar jēgpilnām pirmssvētku aktivitātēm. Piemēram, "BlueOrange" jau otro gadu pēc kārtas korporatīvajām dāvanām rezervētos līdzekļus velta labdarībai. Šogad tiks rīkots svētku pasākums bērniem ar kustību traucējumiem no visas Latvijas.

"Pasākumā paredzēta svētku izrāde, radošās darbnīcas un dažādas atrakcijas. Pateicībā no bērniem esam saņēmuši vairāk nekā 200 zīmējumus. Dažus no tiem plānojam pārvērst svētku apsveikumu kartītēs mūsu klientiem un sadarbības partneriem. Esam pārliecināti, ka arī mūsu klienti novērtēs to, ka šādā, kaut netiešā veidā viņi būs iesaistīti labdarības akcijā," stāsta Ingrīda Šmite.

Ne tikai izdzīvošanai, bet arī priekam un sapņiem

Diemžēl Latvijā labdarības projektu pamatā ir liela nepieciešamība palīdzēt sabiedrības neaizsargātākajai daļai tad, kad no valsts puses līdzekļu un atbalsta nepietiek. "Ļoti gribas cerēt, ka nākotnē ar ziedojumiem mēs varēsim ne vien risināt jautājumus, kas skar izdzīvošanu un pamatvajadzības, bet arī vairot prieku, labas emocijas un realizēt sapņus," par "BlueOrange" korporatīvās atbildības nākotnes plāniem izsakās Ingrīda Šmite.

Šāds projekts šobrīd ir labdarības fonda "BlueOrange Charity" ilgtermiņa programma "Draugs īpašam bērnam", kura ietvaros bērniem ar īpašām vajadzībām tiek iegādāti un apmācīti suņi-asistenti vai suņi-pavadoņi. Piesaistītie eksperti palīdz piemeklēt kucēnus, kas jau no mazotnes parādījuši konkrētajam bērnam un viņa diagnozei piemērotas rakstura īpašības. Topošais suns-asistents ģimenē ienāk kucēna vecumā, tādējādi bērns aug un darbojas ar viņu kopā. Atbildīgajiem nākotnes pienākumiem suns profesionālu kinologu-kanisterapeitu vadībā tiek skolots vairāk nekā gada garumā.

Lai gan projekta mazajiem dalībniekiem suns-pavadonis vai suns-asistents ir nepieciešamība, mājdzīvnieks pilda arī tikpat svarīgo kanisterapijas funkciju un vairo prieku, kas vairākiem bērniem bijis sen lolota sapņa piepildījums. Par četrkājainu draugu jau ilgāku laiku sapņoja arī viena no pieciem projekta dalībniekiem – Elīna no Liepupes – talantīga un aktīva pusaudze, kas aizraujas ar mūziku. Pēc dzimšanas Elīnai tika konstatēti nopietni muguras bojājumi. Skolā un mājās Elīna pārvietojas ortozēs, taču lielāku attālumu pārvarēšanai nepieciešams ratiņkrēsls. Tagad Elīnas dzīvesprieku ik dienu vairo arī apburošais zelta retrīvera kucēns, kam ar laiku jākļūst arī par Elīnas palīgu.

Par pašpārliecības avotu jauniegūtais draugs kļuvis arī vājredzīgajam un vājdzirdīgajam liepājniekam Kirilam (attēlā). Labradora kucēns Jomi nepilna pusgada laikā panācis to, ko gadiem ar iedrošinājumiem nebija spējuši nedz vecāki, nedz speciālisti. Kirilu viņa ikdienas gaitās patlaban vēl pavada vecāki, kas cer, ka daļu pavadoņa funkciju nākotnē varētu uzņemties suns, padarot Kirilu patstāvīgāku un neatkarīgāku no vecākiem.

Labdarības fonda "BlueOrange Charity" programmai "Draugs īpašam bērnam" savu atbalstu var pievienot ikviens. Lai mums blakus ikdienā ir vairāk laimīgu un priecīgu šādu bērnu!

Foto: Jānis Vecbrālis

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!