'Carguru' – autoparka izmēri krietni atpaliek no pieprasījuma
Foto: Publicitātes foto

Auto koplietošanas nozarei Latvijā 2021. gads ir bijis viennozīmīgi veiksmīgs. Visā periodā bija vērojams visu galveno rādītāju pieaugums – nomas ilgums, braucienu skaits, nobraukums uz vienu automašīnu un jaunu lietotāju pieaugums.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

""Carguru" ir auto koplietošanas nozares dibinātājs Latvijā, un, pateicoties tam, mums ir unikāla iespēja vērot, kā mainās pieprasījums pēc servisa jau no pirmās dienas, kad Rīgas ielās parādījās koplietošanas auto. Galvenais secinājums ir ļoti īss – interese gadu pēc gada pieaug un pašreizējais automašīnu skaits autoparkā krietni atpaliek no pieprasījuma," situāciju komentē uzņēmuma vadītājs Vladimirs Reskājs.

Papildus pieaugošajam pieprasījumam notiek automašīnu koplietošanas kā nozares "leģitimācijas" process. "Ja pirms sešiem gadiem, stāstot par savu ideju – koplietošanas servisa izveidi Rīgā –, potenciālie partneri (bankas, apdrošināšanas kompānijas, investori u.c.) skatījās uz mani, maigi izsakoties, ar izbrīnu, tad tagad situācija ir būtiski mainījusies. Lielākajai daļai nav šaubu, ka automašīnu koplietošana ir tendence, kas ir tās izaugsmes pašā sākumā," saka Vladimirs.

Ja runājam par pagājušo gadu uzņēmuma procesu izteiksmē, uzskatām par nepieciešamu izcelt:

  • Autoparka atjaunošanai piesaistījām vairāk nekā divus miljonus eiro un divas trešdaļas no autoparka nomainījām pret pilnīgi jauniem modeļiem;
  • Paplašinājām partneru loku autoražotāju vidū. Uzsākām sadarbību ar "Volkswagen" ("e-up!" un "Passat") un "Nissan" ("Juke" un "Qashqai") autoražotājeim;
  • Ieguvām pieredzi ar elektromobiļiem (VW "e-up!");
  • Pilnīgi atjauninājām mobilo lietotņu versijas;
  • Pievienojam jaunus tarifus (vel izdevīgāka auto noma uz divām, trīs un septiņām dienām);
  • Ieviesām maksimālo nomas maksas limitu par vienu un trīs stundām;
  • Izveidojām Referāļu programmu.

Attēls, kurā ir teksts, iekštelpa, siena, persona Apraksts ģenerēts automātiski

"Atsevišķi es vēlētos izcelt eksperimentu ar elektromobiļiem. No pagājušā gada pavasara līdz vēlam rudenim mūsu lietotājiem bija iespēja iznomāt elektrisko VW "e-up!", savukārt mēs varējām pilnībā novērtēt visus ikdienas apkopes nianses. Diemžēl pēc vairāk nekā sešu mēnešu ekspluatācijas nonācām pie lēmuma elektromobiļus aizstāt ar hibrīdiem. Galvenie iemesli ir vāji attīstītā uzlādes staciju infrastruktūra, zemā efektivitāte kopumā un vēl zemāka efektivitāte ziemas sezonā, kā arī elektroenerģijas cenu kāpums. Tomēr esmu pārliecināts, ka elektromobiļi atgriezīsies mūsu autoparkā, taču tikai tad, kad kopējās izmaksas (TCO) būs salīdzināmas ar automašīnām ar hibrīd dzinējiem," atzina uzņēmuma vadītājs Vladimirs Reskājs.

2021. gada galvenie izaicinājumi bija saistīti ar unikālo tirgus situāciju, proti, jaunu automašīnu nepieejamību. Ierastā piegādes laika viena līdz trīs mēnešu vietā gada otrajā pusē sākās akūts jaunu automašīnu deficīts – tās vienkārši nebija pieejamas uzņēmumam nepieciešamajā apjomā. Trīs mēneši piegādei no pasūtījuma brīža pārvērtās par deviņiem vai pat 12 mēnešiem. Situācija ietekmēja mūsu plānus palielināt autoparku 2021. gada 3. un 4. ceturksnī, kā arī koriģēja plānus 2022. gadam.

Šogad turpināsim investēt mūsu IT infrastruktūras attīstībā – tas nozīmē gan servisa un tā daudzveidības uzlabošanu, gan izstrādes komandas stiprināšanu.

Nākamā mūsu prioritāte ir autoparka palielināšana. Mērķis 2022. gada beigās ir dubultot automašīnu skaitu. Sakarā ar notiekošo piegādes krīzi, galvenā jaunu automašīnu piegāde gaidāma sākot ar 2. ceturksni.

Jauna tirgus apgūšana. Ņemot vērā situāciju ar jaunu mašīnu piegādi, ekspansija paredzēta šā gada 3. ceturksnī.

"Visa uzņēmuma vārdā vēlamies pateikties visai "Carguru" lietotāju ģimenei un mūsu sadarbības partneriem – "Toyota Baltic" AS, "WESS Motors", "Moller Auto Lidosta", "Skandi Motors", "Luminor", "Swedbank", "OP Finance", "Citadele", "Circle K" un citiem! Pateicoties jums, automašīnu koplietošana Rīgā ir kļuvusi iespējama un pilsētas vide ir kļuvusi labāka!"

ar cieņu,

"Carguru" komanda

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form