Latvijā pirmais auto koplietošanas pakalpojuma sniedzējs "Carguru", kopīgi ar savu ilgtermiņa partneri "Ernst&Young Baltic", ir izstrādājuši uzlabotu uzņēmuma attīstības koncepciju nākamajiem trīs gadiem, kas sevī ietver pakāpenisku pāreju uz pilnībā elektrisku transportu.
"Vairāk kā pirms trīs gadiem, kad mēs tikai tikko plānojām savu darbu, izvēle bija par labu automašīnām ar hibrīda dzinējiem. Neskatoties uz to, ka biznesa loģika ieteica izvēlēties lētākas automašīnas, mēs uzreiz uzņēmām kursu uz "zaļāku" – videi draudzīgāku mobilitātes risinājumu. Tajā laikā, modelis ar pilnībā elektrisku transportu, izskatījās pilnīgi nereāls, pirmkārt dēļ cenas un dēļ pilsētas vājās infrastruktūras," situāciju komentē "Carguru" dibinātājs Vladimirs Reskājs.
Apstiprinātais plāns paredz līdz 2022. gada beigām palielināt autoparku kā minimums līdz 1000 automašīnām, no kurām lielākā daļa būs elektriskās. No automašīnām ar hibrīda dzinējiem, pagaidām pilnībā atteikties netiek plānots.
"Šajā attīstības posmā, eletroautomobiļi nav spējīgi pilnībā aizstāt klasiskās automašīnas. Tieši tāpēc mēs vēlamies atstāt iespēju izmantot visas hibrīda automašīnu priekšrocības, bet tajā pašā laikā sākt apgūt tehnoloģijas, kas saistītas ar pilnībā elektrisku transportu, un vēl vairāk samazināt vidējo atmosfērā izmesto kaitīgo izmešu rādītāju, mūsu autoparkā," turpina Vladimirs.
Sadarbībā ar "Volkswagen", "Moller Auto Lidosta" uzņēmums jau pasūtīja pirmās VW e-UP! automašīnas, kuras tuvākajā laikā sāks parādīties Rīgas ielās.
"Mēs esam priecīgi piedalīties šādā projektā un esam gandarīti, ka tieši "Volkswagen" markas elektroautomobiļi, kā vieni no pirmajiem, būs pieejami Rīgas iedzīvotājiem un apmeklētājiem. Ne par velti "Volkswagen" koplietošanas projektos ir plaši izplatīts Rietumeiropā," sadarbību komentē "Volkswagen", "Moller Auto Lidosta" tirdzniecības vadītājs Edgars Šturcs.
"Carguru" uzņēmuma mērķis ir nodrošināt nepārtrauktu dzīves kvalitātes uzlabošanu pilsētā ar inovatīvu mobilitātes risinājumu palīdzību. Carguru, tāpat kā auto koplietošana Rīgā parādījās pirms trīs gadiem. Trīs gadu laikā uzņēmums ir strādājis pie koplietošanas tirgus veidošanas un turpina noteikt tendenci, nostiprinot "eco-friendly sharing" (apkārtējai videi draudzīgs automašīnu koplietošanas serviss) virzienu pilsētā.
"Visā pasaulē pilsētas nonāk pie viena un tā paša secinājuma: jo mazāk uz ielām ir automašīnu - jo labāk," uzsver uzņēmuma vadītājs Vladimirs Reskājs. "Mēs esam par "jauno mobilitāti". Tās koncepcija – pilsētas iedzīvotāji vairāk paļaujas ne uz savām automašīnām, bet gan uz mobilitātes servisiem. Mēs tiecamies pēc tā, lai atbrīvotu publisko telpu no automašīnām un radītu pilsētu cilvēkiem. Esmu pārliecināts, ka tuvākajā nākotnē personīgā transportlīdzekļa turēšana īpašumā kļūs par "sliktu toni". Nākotne ir auto koplietošanai," rezumē uzņēmuma dibinātājs.