'Carguru' svin 3 gadus! Kā attīstījās auto koplietošana Rīgā?
Foto: Publicitātes foto

Latvijā auto koplietošana parādījās 2017. gada maijā līdz ar "Carguru" darbības uzsākšanu. "Sākumā mums bija 12 automašīnas un milzīgs daudzums jautājumu attiecībā par projekta nākotni," tā situāciju 2017. gadā komentēja idejas autors Vladimirs Reskājs.

"Pirms trim gadiem Latvijā tikai neliela daļa cilvēku zināja to, kas ir auto koplietošana (car sharing). Faktiski mums bija jātiek galā ne tikai ar jaunā pakalpojuma ieviešanu, bet arī jārada tam tirgus. Un kā man šķiet, tad tas mums ir izdevies. Turklāt esmu pārliecināts, ka tieši pateicoties "Carguru", Rīga pašlaik piedzīvo īstu pilsētas mobilitātes pakalpojumu sprādzienu," turpina Reskājis.

Viņš atzīst, ka pašā sākumā maz bija tādu, kas ticēja šim konceptam. Daudzi bija pārliecināti, ka šāds pakalpojums pilsētā neiedzīvosies. Tomēr, pretēji skeptiķiem, jaunais transporta veids un pats koncepts ieinteresēja pilsētas iedzīvotājus. Sāka parādīties pirmie klienti, palielinājās braucienu skaits, uzņēmums strādāja pie savas mobilās aplikācijas pilnveidošanas un tā pakāpeniski radās pārliecība par to, ka pilsētai auto koplietošana ir nepieciešama un iedzīvotājiem pakalpojums patīk.

Šobrīd ar "Carguru" automašīnām katru dienu tiek veikti apmēram tūkstotis braucienu. "Salīdzinot ar 2018. gadu, 2019. gadā mēs trīskāršojām braucienu skaitu, un kopējais nobraukums ir 10 reizes pārsniedzis attālumu līdz mēnesim," atklāj Reskājis.

Auto koplietošana iekaro ne tikai rīdzinieku, bet arī visas pasaules sirdis. Turklāt, tā kā šis mobilitātes veids rada pozitīvu ietekmi uz pilsētas vidi, daudzās pasaules pilsētās auto koplietošanas attīstību atbalsta pilsētu pašvaldības. "Ceru, ka arī Rīgas vadība pievērsīs savu uzmanību pakalpojuma potenciālam. Kaitīgie izmeši, pārpildītās autostāvvietas un sastrēgumi – ar šo visu cīnīties palīdz tieši auto koplietošana. Pozitīvais efekts tiek sasniegts pateicoties tam, ka pilsētās, kurās ir attīstīta auto koplietošana iedzīvotāji arvien biežāk atsakās no sava privātā transporta par labu koplietotam. Auto koplietošana veicina arī citu alternatīvu pārvietošanās transporta veidu attīstību – velosipēdi, sabiedriskais transports utt. Un mūsu situācijā, kad auto parkā visas automašīnas ir hibrīdi – tas nozīmē vēl papildus samazinātu CO2 izmešu daudzumu atmosfērā!" rezumē uzņēmuma vadītājs.

Kas ir jāzina, lai neatpaliktu no dzīves? Pirmkārt, ka galvenais pavadonis īstermiņa automašīnu nomu pasaulē ir viedtālrunis ar uzstādītu "Carguru" mobilo lietotni: tā ir gan personīgais "brokeris", gan klienta personības identifikators, gan atslēga visām automašīnu durvīm. Lai kļūtu par lietotāju, ir jābūt derīgai vadītāja apliecībai, 21 gadu vecumu sasniegušam un vadītāja stāžam ne mazāk kā 2 gadi. "Carguru" ir prasīgāks pret jauniem lietotājiem un reģistrācijas procesu. Uzņēmums uzskata, ka šāda veida pakalpojuma sniedzējiem ir jāpieiet atbildīgi to personu reģistrācijai, kurām tiks uzticēta automašīnu vadīšana.

Tiklīdz persona ir izgājusi reģistrāciju un saņēmusi apstiprinājumu, viss ir pavisam vienkārši. Ar sava viedtālruņa palīdzību ir iespējams atrast, rezervēt un atvērt jebkuru no brīvajām automašīnām. Iznomāt automašīnu var gan uz 10 minūtēm, gan uz 24 stundām – viss atkarīgs no lietotāja vēlmēm. Turklāt galvenās izmaksas, kas ir saistītas ar automašīnas ekspluatāciju, ir iekļautas nomas tarifā. Vairumā gadījumu lietotājs maksā tikai par laiku, kuru viņš automašīnu ir izmantojis.

2020. gadā "Carguru" plāno pievienot jaunus automašīnu modeļus, palielināt piedāvāto pakalpojumu klāstu un turpināt darbu pie mobilās aplikācijas pilnveidošanas. Mūsu mērķis ir padarīt pakalpojumu maksimāli pieejamu, izdevīgu un ērtu.

"Esmu pārliecināts, ka drīzumā turēt īpašumā automašīnu liksies tikpat absurdi, cik tagad, piemēram, smēķēt istabā. Karšerings ir nākotne! Paldies rīdziniekiem par uzticību un atbalstu trīs gadu garumā," rezumē Vladimirs Reskājs.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form