Foto: Publicitātes foto

Pēdējā gada laikā e-komercija ir kļuvusi par vienu no šā brīža aktuālākajām nozarēm, domājot gan par klientu ērtībām, gan uzņēmējdarbību. Šo tendenci apliecina Baltijas e-komercijas līderis "PHH Group", kurā iekļaujas arī 220.lv, nodrošinot Marketplace platformu tirdzniecībai jau vairāk nekā 3500 pārdevējiem. Pievienošanās jau esošai e-komercijas platformai uzņēmējiem sniedz iespējas, kas citkārt nebūtu iespējamas. Ar Marketplace ātrāk tiek gūta atpazīstamība pircēju vidū, paātrināta izaugsme Latvijā, kā arī īsākā laikā tiek paplašināts darbības lauks, ieejot Lietuvas un Igaunijas tirgos, bet drīzumā – Somijā. Par to ir pārliecinājusies arī Svetlana Jauce, uzņēmuma "Refan Kosmētika" direktore, kuras vadītā uzņēmuma pieredze atgādina, ka e-komercija šobrīd ir pieejama ikvienam uzņēmumam.

No fiziskā veikala aizvēršanas uz tirdzniecību internetā – kā tas notika?

Jauce norāda, ka uzņēmums "Refan Kosmētika" Marketplace pievienojies jau kopš platformas izveides un tas bijis viens no pirmajiem, kas izmēģinājis tirdzniecību "220.lv": "Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ nolēmām uzsākt tirdzniecību "220.lv", bija iespēja paplašināties Lietuvā un Igaunijā, un, kā vēlāk izrādījās, pavisam drīz šāda iespēja būs arī Somijā. Kamēr norit tirgus apvienošanās process un "Marketplace" drīzumā pavērs ceļu uz Somiju, mēs jau paralēli apgūstam šo tirgu un tā patērētāju, lai brīdī, kad uzsāksies tirdzniecībā, mēs būtu gatavi! Šo tirgu apvienošanās sniegs nebijušas iespējas kā vietējiem pircējiem, tā mums – tirgotājiem, piedāvājot plašāku un vēl daudzveidīgāku sortimentu. Jau tagad redzam cik liela daļa iedzīvotāju ir pilnībā pārgājusi uz pirkumu veikšanu tiešsaistē un, domāju, ka šī tendence neapstāsies." Vienlaikus viņa atklāj, ka šovasar tika pieņemts lēmums par "Refan Kosmētika" fiziskā veikala slēgšanu un pilnīgu pāriešanu uz e-komercijas tirdzniecību.

Kā norāda Jauce, sākotnēji pievienošanās "220.lv" šķitusi sarežģīta, tomēr sadarbībā ar profesionālo "Marketplace" komandu integrācija platformā ir noritējusi veiksmīgi. "Uzsākot pāreju uz e-vidi, sākotnēji neticēju, ka mūsu preces varēs atrast plašajā "220.lv" preču piedāvājumā. Arī pasūtījumu skaits sākotnēji nebija liels, taču to visu palīdzēja audzēt Marketplace platformas profesionālā komanda, kas regulāri sniedza konsultācijas, aicināja līdzdarboties tiešsaistes semināros, kā rezultātā paplašinājām darbības tirgus un uzsākām savas preces piedāvāt arī Lietuvā un Igaunijā. Pašreiz no viena zīmola esam izauguši un piedāvājam dažādus dabiskās kosmētikas zīmolus, piemēram, "Refan", "Anchialo", "Black Sea Stars", "Sollilug" u.tml., nesen uzsākām tirdzniecību arī auto kosmētikas zīmolam "Carbonax", mājas līdzekļu zīmolam "Milana" un apavu kopšanas līdzekļiem "Lustro"," uzsver Jauce.

Uzņēmēji, kas vēlas pievienoties tirdzniecībai "Marketplace", var reģistrēties ŠEIT.

Tirdzniecību palīdz veicināt mārketinga un reklāmas aktivitātes

Jauce stāsta, ka tirdzniecību veicinājušas arī mārketinga un reklāmas aktivitātes, ko saviem platformas lietotājiem nodrošina "220.lv": "Nenoliedzami iesaistīšanās platformas mārketinga aktivitātēs ir nenovērtējams atbalsts ikvienam jaunizveidotam zīmolam, jo ne vienmēr pašu spēkiem ir iespējams īstenot tik mērķētas un ietilpīgas kampaņas. Esmu pārliecināta, ka šis "win-win" piegājiens ir palīdzējis ievērojami īsākā laikā par sevi izstāstīt mūsu pircējiem."

Kā norāda uzņēmēja, viņa ne brīdi nešaubās par pieņemto lēmumu pārnest biznesu tiešsaistē: "Pirmkārt, lai uzsāktu tirdzniecību "220.lv", tiek nodrošinātas profesionālas konsultācijas un tehniskais serviss, piedāvātas reklāmas un mārketinga aktivitātes, līdz ar to e-komercija ir tik atvērta un pieejama kā lieliem, tā maziem uzņēmumiem, kā nekad agrāk."

"PHH Group", kurā iekļaujas arī "220.lv", palīdz veidot augošu e-komercijas ekosistēmu, kura veicina pircēju ērtības un drošu iepirkšanos.

"PHH Group" skaitļos:

  • 14 000 preču pasūtījumi dienā;
  • 4840 izņemti pasūtījumi dienā mūsu klātienes veikalos/preču saņemšanas punktos;
  • 145 miljoni sesiju gada laikā "Pigu Grupas" e-veikalos: "220.lv", "Pigu.lt" un "Kaup24.ee";
  • 2020. gadā veikti 3,2 miljoni pasūtījumu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!