Eiropas Mobilitātes nedēļa 2019: jāattīsta viedo pilsētu koncepts
Foto: Shutterstock

Eiropas Mobilitātes nedēļā 2019 (EMN2019) no šī gada 16. līdz 22. septembrim pašvaldības, uzņēmumi, nevalstiskās organizācijas un izglītības iestādes ir aicinātas pieteikt pasākumus, kas mudina vairāk pārvietoties ar kājām vai velosipēdu, attīstot viedo pilsētu konceptu. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) akcentē nepieciešamību veicināt sabiedrības izpratni par "zaļu dzīvesveidu" mūsdienīgā pilsētvidē.

Šogad EMN2019 temats visā Eiropā ir "droša pastaigāšanās un braukšana ar velosipēdu". Rezultātā sabiedrība tiks mudināta vairāk pārvietoties ar kājām vai velosipēdu, vēršot uzmanību uz ieguvumiem, ko tas sniedz, proti, dabas resursu saudzēšana, CO2 mazināšana un veselības stiprināšana, piekopjot aktīvu dzīves veidu. EMN2019 mērķis ir veicināt iedzīvotāju mobilitāti un "zaļu dzīvesveidu" mūsdienīgā "smart cities" jeb viedo pilsētu formā.

Pašvaldības, uzņēmumi, nevalstiskās organizācijas un skolas ir aicinātas reģistrēt savus labās prakses piemērus aktīvam, mūsdienīgam un videi draudzīgam dzīves stilam jeb "smart cities" (viedo pilsētu) konceptam vietnē www.mobilityweek.eu, tādējādi piedaloties EMN2019 Nacionālajā konkursā.

Nacionālā konkursa dalībniekiem būs iespēja pretendēt arī uz Eiropas līmeņa atzinību "European Mobility Week Award" konkursā, īstenojot pasākumus un reģistrējot tos tiešsaistē. 2018. gadā EMN Nacionālajā konkursā piedalījās 27 pašvaldības, uzņēmumi un organizācijas, bet Eiropas līmeņa konkursam tika virzītas divas – Siguldas un Liepājas pašvaldības.

Eiropas līmeņa konkursam virzītās pašvaldības akcentē nepieciešamību ikvienā mūsdienīgā pilsētā veicināt iedzīvotājiem aktīvu un veselīgu dzīvesveidu, rosinot mainīt ikdienas paradumus. Piemēram, Siguldas pašvaldības mērķis ir veidot tādu infrastruktūru, kas motivētu autovadītājus izvēlēties veselībai un videi draudzīgākos pārvietošanās veidus. Analizējot velosatiksmes infrastruktūras datus, Siguldā šobrīd ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem – 2,7 kilometri.

Savukārt viens no Liepājas pašvaldības stratēģiskajiem mērķiem ir aktīva un veselīga dzīvesveida veicināšana, un Liepājas pilsēta ikdienā ar to mērķtiecīgi nodarbojas, – radot ne tikai piemērotu infrastruktūru un dzīves vidi, bet organizējot arī izglītojošus pasākumus. Apskatot Liepājā izbūvēto veloceliņu garumu, kopumā tas sasniedz aptuveni 50 kilometru.

Kopš pirmsākumiem 2002. gadā Eiropas Mobilitātes nedēļas popularitāte ir pakāpeniski augusi gan Eiropā, gan citur pasaulē. Eiropas Komisija mobilitātes jomā ir izvirzījusi divus ambiciozus mērķus – līdz 2030. gadam pāriet uz bezizmešu transporta līdzekļiem pilsētu centrā, un līdz 2050. gadam pilsētās pilnībā atteikties no automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form