""Ikea" biznesa stratēģijas pamatā ir ilgtspēja, kā arī zemas cenas un pieejamība daudziem cilvēkiem. Ilgtspēja mums nozīmē ne tikai dabas saudzēšanu, bet arī ievērības veltīšanu to valstu sabiedrībai, kurās mēs darbojamies. "Ikea" sociālās atbildības programmas mērķis ir iedvesmot, aktivizēt un mobilizēt diskusiju sabiedrībā par sarežģītiem sociāliem jautājumiem, kā arī kopīgi meklēt risinājumus, rosinot pozitīvas pārmaiņas ilgtermiņā," skaidro "Ikea" vadītājs Baltijas valstīs Johanness R. Johannesons.
Par vardarbību ģimenē ir jārunā
Johanness R. Johannesons pastāsta, ka līdz šim "Ikea" galvenās investīcijas ir bijušas saistītas ar ilgtspējīga dzīvesveida veicināšanu Baltijas valstīs. Tas arī turpmāk paliks svarīgs stratēģiskais virziens, tomēr to papildinās vēl viens aspekts – pārmaiņu rosināšana sabiedrībā.
"Mēs IKEA iestājamies par vienlīdzību un taisnīgu attieksmi pret visiem un visur, arī ģimenē. Mēs redzam statistiku par vardarbību ģimenē un redzam arī to, kā vardarbības gadījumu skaits Covid-19 pandēmijas un ārkārtējās situācijas laikā ir pieaudzis. Mēs vēlamies būt starp tiem, kas runā par šo tēmu, lai sabiedrība to skaidri apzinātos kā problēmu. Vēlamies arī būt tie, kas aicina iesaistītos likt prātus kopā un meklēt risinājumus," saka Johannesons.
Statistikas dati liecina, ka katra trešā sieviete Baltijas valstīs vismaz reizi mūžā piedzīvo partnera vardarbību, un Eiropā tendence ir līdzīga. Ārkārtējās situācijas laikā, kad cilvēki vairāk laika pavada mājās, šī problēma ir saasinājusies.
"Fiziska vardarbība nebūs vienīgais, uz ko mēs koncentrēsimies, – šis vardarbības veids sabiedrībā ir zināmāks un ir vieglāk atpazīstams. Tomēr problēma ir daudz plašāka. Mēs vēlamies pievērst sabiedrības uzmanību arī mazāk zināmām vardarbības izpausmēm, piemēram, psiholoģiskajai un ekonomiskajai vardarbībai," skaidro Johannesons.
No palīdzības krīzes centriem līdz komunikācijai
"Ikea" sociālās aktivitātes Baltijas valstīs ietvers, piemēram, palīdzību krīzes centriem, kur ģimenes var uz laiku apmesties un izmantot dažādus sociālos pakalpojumus un atbalsta pasākumus, komunikācijas kampaņu sabiedrības izpratnes veidošanai, izglītojošu materiālu par vardarbības veidiem un ar norādēm, kā rīkoties.
"Mēs nezinām visas atbildes un nevaram sasniegt mērķus vieni paši. Tāpēc mēs meklējam veidus, kā sadarboties ar citām iesaistītajām pusēm, piemēram, politikas veidotājiem, nevalstiskajām organizācijām, medijiem u. c. Šobrīd mums ir plāns trīs gadiem, bet tas ir tikai sākums," "Ikea" pārstāvis paskaidro.
"Ikea" plāno uzsākt ar sociālās atbildības programmu saistītās aktivitātes 2021. gada sākumā. Vispirms programma sāksies Latvijā un Lietuvā, jo šajos tirgos "Ikea" darbojas pilnā apmērā.