Foto: Publicitātes attēls
Ambiente un Tendence izstādes Frankfurtē patiesībā pelnīti var uzskatīt par vienām no skaistākajām izstādēm pasaulē. To tematiku īsumā var raksturot kā "labākais no tā, kas cilvēkam atrodas līdzās dzīves laikā". Tās ir dizaineru preces mājai (gan funkcionāli, gan arī tīri dekoratīvi interjera elementi), dāvanas, suvenīri, juvelieru rotaslietas, bižutērija un individuālie aksesuāri. Ambiente un Tendence savos izstādes laukumos apkopo tos uzņēmumus, kuri atrodas dizaineru domas avangardā, veiksmīgi apvienojot savos izstrādājumos gan funkciju un estētiku.

Jau kopš XX gadsimta četrdesmitajiem gadiem šīs abas izstādes Frankfurtē notiek ik gadu.
Ambiente - februārī, savukārt Tendence - augusta beigās. Abām izstādēm ir divas tradicionālās sekcijas: Living (interjera dizains) un Giving (dāvanas, suvenīri, individuālie aksesuāri). Taču Ambiente ir arī trešā - milzīgā sadaļa: Dining (viss, kas ir saistīts ar virtuvi un galda servēšanu). Un te, lūk, noskaidrojas, ka Ambiente ir dubults rekordists. Tā nav tikai viena no vislielākajām izstādēm mājas dekorēšanas jomā, bet arī neapšaubāmi visplašākā virtuves - ēdamzāles ekspozīcija! Dining aizņem vairāk par pusi no Ambiente kopējās platības. Un tā arī ir aptuvenā atšķirība attiecībā par Tendence laukuma platību.

Kā otra būtiska atšķirība - pirmssvētku asortiments. Tendence norit ziemas svētku priekšvakarā, tādēļ Ziemassvētku un Jaunā gada tematika šajā izstādē aizņem visievērojamāko ekspozīcijas daļu. Ambiente, gluži otrādi, savu darbību sāk tad, kad Ziemassvētku un Jaunā gada burzma jau ir aiz muguras, un ir iespējams mierīgi gatavoties jaunajai sezonai.

Ekspozīcijas sadaļa Sourcing - vēl viena atšķirība ziemas Ambiente no rudenīgās Tendence. Vesels paviljons, pieci stāvi ir atvēlēti tikai un vienīgi uzdevumiem meklēt jaunus ārvalstu piegādātājus. Ambiente dalībnieku ģeogrāfiskais izvietojums ietver ārkārtīgi plašu reģionu, izstādē ir izstādīti simtiem rūpniecības un amatniecības ražotāju no Āzijas, Āfrikas, Dienvidamerikas (izstādē ik gadu piedalās vairāk par 90 valstīm). Tas Ambiente izstādi padara par svarīgāko pasaules Sourcing platformu, līdztekus Ķīnā notiekošajiem analogiem pasākumiem.

Biznesa viesu ērtības labad Ambiente tiek izmantota īpaša stendu marķēšana. Tādējādi, tie uzņēmumi, kas specializējas attiecībā uz sabiedriskās ēdināšanas un viesnīcu saimniecības (HoReCa) risinājumiem, kā arī darbuzņēmēji, kuri nodarbojas ar milzīgu objektu pilnīgu komplektēšanu (Contract Business) ir ieguvuši īpašu statusu: viņu stendi ir atbilstoši marķēti, un informācija par viņiem ir atrodama atsevišķos specializētos katalogos - ceļvežos.

Kā vēl viena, īpaši izceļama dalībnieku grupa, ir apvienota ar zaļu Ethical Style etiķeti.
Šajā grupā iekļaujas ražotnes un preces, kas atbilst šādiem kritērijiem:

- ražošanā izmantojamo materiālu un tehnoloģiju ekoloģiskums;
- otrreizējo izejvielu pārstrādāšana un otrreizējo materiālu izmantošana;
- ilga dzīves cikla produkcija (droša, remontējama, moduļu, atjaunojama un papildināma);
- amatnieku ražojumi.

Gluži tāpat, kā arī kontraktu biznesa gadījumā, eko eksponentiem ir zaļais Ethical Style marķējums stendā, tie ir pieminēti atsevišķā katalogā un ar īpašu marķējumu izstādes kopējā katalogā.

Gaidāmās Ambiente 2016 ietvaros ir ieplānota virkne interesantu pasākumu un īpašu ekspozīciju. Īpaši atzīmēsim šādas:
- German Design Award - vācu prēmija dizaina jomā - izstādē Ambiente pasludina uzvarētājus "produktu dizaina" kategorijā;
- Design Plus - inovatīvo preču dizaina konkurss;
- KitchenInnovation of the Year - visinteresantāko, visinovatīvāko preču konkurss virtuves aksesuāru un tehnikas jomā;
- Next - izstādes nodaļa, kurā var skatīt jaunus, kreatīvus uzņēmumus.
- Talents - jaunu talantīgu dizaineru ekspozīcija. Atšķirībā no Next, kur ir izstādīti jau strādājoši biznesi, Talents pārstāvjiem ir iespēja demonstrēt tikai jau "pieredzējušus" paraugus vai prototipus.
- Speed-Dating@Ambiente - interesantu produktu un iniciatīvu īsas prezentācijas trīs minūšu garumā.
- Trendwatcher - studenti un dizaineri no holandiešu Fontys University of Applied Science izstādē veic moderno tendenču analīzi dizaina jomā. Katru dienu šīs programmas ietvaros notiek bezmaksas "trendtūres" visiem interesentiem!

Vēlamies atgādināt, ka nākamā Ambiente izstāde noritēs 2016. gadā Frankfurtē pie Mainas no 12. līdz 16. februārim. Jau tagad Jums ir iespēja novērtēt šī pasākuma mērogu aplūkojot izstādes plānu. Ambiente, kā arī iepriekš, ir iesaistītas milzīgas izstāžu telpu platības - vairāk kā 300 tūkstoši kvadrātmetru 23 gigantiskos Frankfurtes izstāžu centra paviljonos. Ir sagaidāma aptuveni 5000 uzņēmumu dalība no 90 pasaules valstīm. Gluži tāpat, kā tradicionāli ik gadu, viena no valstīm kļūst par īpašo izstādes partneri. Šajā gadā šis partneris ir Itālija. Un tas ir brīnišķīgi, jo Itālija un mūsdienīgās pasaules dizains ir kļuvuši praktiski gluži vai par sinonīmiem!

Ambiente un Tendence - svarīgas visiem tiem, kurus interesē modernā lietišķā dizaina tendences. Tur ir viss, ko var attiecināt uz cilvēku apkārtējās telpas dekorēšanu. Patīkami, ka pasākuma organizatori - Frankfurtes izstāde - neierobežo izstrāžu apmeklēšanu tikai biznesa auditorijai. Ieraudzīt šo krāsu un gaismu, formu un tekstūru burvību var absolūti jebkurš cilvēks. Februāra sākumā atbrauciet uz Frankfurti un pārliecinieties par to paši!

Messe Frankfurt pārstāvniecībā Baltijas Valstīs Jūs varēsiet sīkāk uzzināt par to, kā nokļūt izstādē un kur apmesties, kā arī savlaicīgi un lētāk iegādāties izstādei paredzētās ieejas biļetes.

SDC LT, tālrunis: 370 5 2135534, info@lithuania.messefrankfurt.com, www.pro-fairs.com
ASTRA TŪRE, tālrunis: 371 67358699, info@astrature.lv www.astrature.lv

Aviobiļetes uz Frankfurti lētāk var iegādāties vietnē www.aviokases.lv
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!