Kā pieņemt sarežģītus lēmumus biznesā
Foto: Publicitātes foto

Vai pazīstama tā sajūta, kad viss ir atkarīgs no jūsu izvēles?

Uzņēmuma liktenis ir jūsu rokās, un kur tas vedīs, uz sakāvi vai uzvaru, – tas jālemj tikai jums.

Pieņemt lēmumus paliks vieglāk, pateicoties taktikām, ar kurām savā rakstā padalīsies Nikolajs Gončarovs – pieprasīts lektors, kura semināros un lekcijās piedalījušies vairāk nekā 2000 uzņēmumu īpašnieki un izpilddirektori gan Ukrainā, gan Krievijā.

Kā pieņemt sarežģītus lēmumus biznesā

Pagriežoties ne tur, jūs varat pieļaut kļūdu, bet pēc tam nopurināties un iet tālāk. Izvairoties no sarežģītiem jautājumiem, tos lēni risinot, jūs riskējat atpalikt no saviem konkurentiem. Tātad:

Pirmais solis. Informācijas apkopošana

Pirmkārt meklējiet atbildi no personīgās pieredzes. Novērtējiet, kādus rezultātus sliktā situācijā jums deva šis vai tas risinājums.

Ja jūs ar ko līdzīgu agrāk neesat saskāries, sāciet apkopot jebkuru informāciju, kura var jums palīdzēt lēmuma pieņemšanā: aplūkojiet statistiku, pajautājiet draugiem un kolēģiem, novērtējiet emocionālos un sociālos faktorus. Tas palīdzēs ieraudzīt visus iespējamos scenārijus situācijas attīstībai.

Esiet uzmanīgs attiecībā uz tiem momentiem, kur jūtat problēmas personīgajā pieredzē, saprotiet, ka viedoklim nepietiek argumentācijas. Esiet ziņkārīgi un atvērti jaunai informācijai, un nepaļaujieties pilnībā uz intuīciju!

Otrais solis. Izvērtējiet sekas

Uzrakstiet visas iespējamās sava lēmuma sekas, kuras ietekmēs darbiniekus, piegādātājus un klientus.

Papildus arī pārdomājiet, kā jūsu izvēle ietekmēs biznesa mērķus.

Trešais solis. Iespēju izvērtēšana

Tiklīdz jūs atradīsiet variantu, kurš dos vislielāko labumu visās jūsu darbības jomās, izvērtējiet, cik reāla ir tā realizācija. Piekrist vājākam risinājumam tikai tāpēc, ka labākajam šobrīd nepietiek noteiktu resursu, ne vienmēr ir izdevīgi.

Ceturtais solis. Lēmuma pieņemšana

Sakiet "jā" kādai no iespējām un virzieties tālāk.

Sekojot šai instrukcijai, ņemiet vērā arī šādus noteikumus:

Neļaujiet "vislabākajam" kļūt par ienaidnieku "pietiekoši labam"

Ideāli nav sasniedzami. Nedomājiet, ka jums izdosies pilnībā izvairīties no negatīvā: tomēr meklējiet to versiju, kurā trūkumi ir mazākumā.

Nepārcentieties

Jūs nespēsiet objektīvi novērtēt situāciju, ja pastāvīgi visu apgrozīsiet galvā. Atlieciet visu uz rītu, bet, ja šādas iespējas nav, tad aizejiet 10 minūšu pastaigā, pavingrojiet vai paklausieties mūziku. Skaidra galva sniedz jaunu skatienu uz esošo situāciju.

Nauda – tas nav galvenais

Dažās situācijās labāk izvēlēties to variantu, kurš nesīs nevis vairāk priekšrocību no finanšu viedokļa, bet gan lielākas nemateriālās vērtības. Piemēram, jūs varat noorganizēt atklātu maksas semināru uzņēmumu īpašniekiem un tādējādi nopelnīt. Tajā pat laikā jums ir iespēja noorganizēt konferenci pēc ielūgumiem, kura ļaus iegūt vajadzīgos kontaktus.

Izkāpjiet no savas komforta zonas

Nepārkāpjot "ērtās un mierīgās" dzīves robežas, panākumus gūt nav iespējams. Nebaidieties atzīt, ka sākotnējā stratēģija bija kļūdaina un nepieciešamas kardinālas izmaiņas, protams, uz labo pusi.

Uzņēmēju no pārējiem atšķir tieši šī īpašība – spēja riskēt. Paļaujieties uz loģiku un nebaidieties pamēģināt!

Nikolajs Gončarovs

8 gadus ilga pieredze mārketinga kampaņu izveidošanā un iesākšanā starptautiska un vietēja līmeņa zīmoliem vairāk nekā 25 valstīs. Kopumā realizējis vairāk nekā 150 veiksmīgas reklāmas kampaņas internetā, kurās iesaistījās vairāk kā 40 miljonu patērētāju.

Vairāk par biznesa instrumentiem no Hubbard Management System tehnoloģijas jūs varat uzzināt WISE Baltijas uzņēmēju klubā.

WISE Baltijas uzņēmēju klubs ikgadēji rīko konferenci, informāciju par to varat atrast mājas lapā.


Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form