Steidzamā kārtā valdība šobrīd ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Pārresoru koordinācijas centru priekšgalā grib pieņemt Ministru kabineta noteikumus, kas noteiks Latvijā vienotu kārtību sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanas uzskaitei personu kategorijām, kuras izmanto braukšanas maksas atvieglojumus.

Iesākumā bija paredzēta sabiedriskā apspriešana. Šobrīd viss ir noklusis, iedzīvotāji, šķiet, tos uzzinās tikai tad, kad jau tie sāks darbosies.

Rodas jautājumi - kā intereses tiek aizstāvētas? Kādi ir iesaistīto institūciju viedokļi? Vai tiek ņemti vērā ieteiktie profesionāļu priekšlikumi? Ko nesīs jaunie noteikumi? Sašutušas ir iesaistītās  institūcijas. Piemēram, Komercbanku asociācijas ekonomiste Žanete Glaudiņa uzsver, ka minētajos noteikumos ir būtiskas nepilnības un pat minētas funkcijas, ko bankas šobrīd nenodrošina, arī Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija ir pret šo noteikumu pieņemšanu šādā redakcijā, uzsverot, ka solītais ietaupījums neizklausās objektīvs un balstīts uz reāliem faktiem, kā arī ir daudz jautājumu saistībā ar jaunās sistēmas ieviešanu un uzturēšanu.

Atliek vien cerēt, ka Ministru kabinets nepieņems pašreizējo noteikumu redakciju un tā tiks uzlabota, lai rezultātā šis pakalpojums būtu efektīvs, neuzliktu slogu budžetam, kā arī neradītu pakalpojuma saņēmējam papildus neērtības. 
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!