Foto: Publicitātes foto
Latvija ir maza valsts, tomēr tas nenozīmē, ka nevaram paveikt lielas lietas pasaules mērogā. Ar pārliecību par savu darbu un spēju atrisināt problēmsituācijas, kas aktuālas visā pasaulē, iespējams gūt arī starptautiskus panākumus. Spilgts piemērs tam ir Latvijas IT uzņēmuma "Zabbix" atvērtā pirmkoda monitoringa sistēma, kas sākotnēji tika izstrādāta vienkārši kā palīgs paša darbos, tomēr drīz vien šis produkts, strauji gūstot atzinību, iekaroja arī citu valstu tirgus.

Šobrīd "Zabbix" tehniskos risinājumus izmanto jau vairāk nekā 120 valstu tirgos, savā izplatībā aptverot visdažādākos pasaules kontinentus un dažās no zemēm pat baudot populārākā monitoringa rīka statusu.

Tomēr lielākais veiksmes stāsts "Zabbix" darbā ir uzlecošās saules zeme Japāna, kur ne tikai šis produkts ir populārs IT jomā, bet šajā tālajā valstī ir pat izveidots savs birojs, kas turklāt bija arī pirmais "Zabbix" birojs ārpus Latvijas.


Pirms pieciem gadiem Japānā to izdevās izdarīt, jo "Zabbix" produktam šeit bija izveidojusies spēcīga kopiena un lietotāju bāze. Vēl pirms meitasuzņēmuma izveides ar pirmajiem diviem darbiniekiem kompānija iepazinās tieši ar Japānas lietotāju komūnas starpniecību, kurā viens no aktīvākajiem biedriem bija arī pats "Zabbix" dibinātājs un vadītājs Aleksejs Vladiševs, un šobrīd Japānas birojā ar vietējiem klientiem strādā jau vairāki cilvēki.

Bez vietējo pārstāvju atbalsta un kontaktiem būtu ļoti grūti iekļūt Japānas tirgū, jo tas ir samērā noslēgts un konservatīvs. Japāna ar savu atšķirīgo biznesa kultūru ir ļoti specifisks tirgus – tajā būtiska nozīme ir produkta kvalitātei un abpusēji komfortablai komunikācijai ar klientu. Ārvalstniekam šajā tirgū ielauzties ir grūti, lietojot svešvalodu, jo bieži vien japāņi valodas barjeras dēļ izvēlas izvairīties no sarunām un diskusijām, tādējādi nevēloties nostādīt sevi un sarunu biedru neērtā situācijā.


Tomēr ne tikai aktīvas lietotāju komūnas uzturēšana un vietējās biznesa kultūras laicīga izzināšana ir šo "Zabbix" panākumu pamatā Japānā. Šābrīža sasniegumi nebūtu iespējami arī bez aktīvas dalības nozares svarīgākajos pasākumos. Jau piekto reizi pēc kārtas "Zabbix" piedalījās Japānā lielākajā IT konferencē "Interop Tokyo 2017", kuru trīs dienu laikā apmeklēja vairāk nekā 140 tūkstoši cilvēku. "Zabbix" Japānas ofisa pārstāvjiem un partneriem, šajā konferencē uzstājoties ar prezentācijām, izdevās uzrunāt vairāk nekā piectūkstoš cilvēku.

"Zabbix" uzņēmumam patiess gandarījums un pagodinājums bija, ka šīs prestižās IT konferences infrastruktūra – serveri, datu glabātavas un tīkli – tika pārraudzīta, tieši izmantojot "Zabbix" programmatūru. Turklāt Japānas tirgum tiek piedāvāti ne tikai programmatūras risinājumi, bet jau nokonfigurēti serveri un tīkla ierīces, kas konferences noslēgumā ieguva oficiālu atzinību – "Best of ShowNet" balvu par programmatūras versiju "Zabbix 3.2" un "Semi-Grand Prix" balvu par "Zabbix Enterprise Appliance ZS-7300" ierīci.


Šīs programmatūras un ierīču klientu vidū ir bankas, apdrošināšanas sabiedrības, telekomunikāciju uzņēmumi, rūpnīcas, transporta un loģistikas kompānijas, kā arī medicīnas iestādes. Ņemot vērā, ka atvērtā pirmkoda monitoringa sistēmu konkurencē Japānā "Zabbix" lieto lielākā daļa kompāniju, Japānas tirgus jau veido 25% no "Zabbix" kopējā apgrozījuma.

"Zabbix" pie jau sasniegtā neapstājas, un jau 17. novembrī Japānā atklās ikgadējo paša rīkoto konferenci "Zabbix Conference Japan 2017", uz kuru no Latvijas dosies un kurā uzstāsies arī kompānijas dibinātājs un vadītājs Aleksejs Vladiševs. Tāpat savā pieredzē ar "Zabbix" risinājumiem dalīsies monitoringa eksperti un uzņēmuma klienti.


Atgādinām, ka līdzīga konference ik gadu tiek rīkota arī tepat Latvijā, šī gada septembrī tā notika jau septīto reizi, kura šogad pulcēja rekordlielu dalībnieku skaitu. "Zabbix Conference 2017" Rīgā uzņēma 250 sistēmu monitoringa ekspertus, uzņēmumu vadītājus un industrijas novatorus no 32 pasaules valstīm. Konferencē jomas pārstāvji dalījās savos sasniegumos, ģenerēja jaunas idejas un apsprieda atvērtā pirmkoda monitoringa nākotnes attīstību.

Nākamais izaicinājums starptautiskajā izaugsmē ir ASV – Tokijai Zemeslodes praktiski otrā pusē ir Ņujorka, kur jau trešo gadu strādā savs "Zabbix" birojs. Vairāk nekā 40 % uzņēmuma apgrozījuma veido klienti, kuri atrodas Amerikā, tādēļ ir svarīgi sevi klātienē pārstāvēt arī šajā pasaules daļā.


ASV ir viena no pasaules lielākajām ekonomiskajām zonām ar milzīgu teritoriju, tādēļ klasiskie mārketinga risinājumi tik plašas auditorijas aptveršanai ir dārgi. Tomēr šeit talkā nāk priekšrocība, ka "Zabbix" ir atvērtā koda programmatūra – tās lietošanai licence nav jāpērk. Latvijas produkta popularitātes veicināšanai par labu nāks tieši mutvārdu reklāma – apmierinātība ar produkta kvalitāti un vēlme to ieteikt arī citiem. Tieši tādēļ "Zabbix" redzamība un pieejamība ASV ir kompānijas uzmanības fokusā turpmākajos gados, jo par produkta kvalitāti jau ir pārliecinājušies klienti visā pasaulē.

Rīga, Tokija un Ņujorka – trīs "Zabbix" biroji dažādās laika zonās, kur vienā ir agrs rīts, bet otrā tikmēr jau vēls vakars –, rezultātā darba duna Latvijā dibinātajā uzņēmumā neapstājas ne uz mirkli.



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!