Latvijas autoplačos izgaist simtiem tūkstoši nobrauktu kilometru
Foto: Publicitātes foto

Mūsu valsts lietoto automašīnu tirgus joprojām nav diez ko mainījies attiecībā uz krāpšanos ar odometra rādījumu. AutoDetektīvs slepenais pircējs turpina nostādīt negodprātīgos auto tirgotājus neērtā situācijā par automašīnu patieso nobraukumu un tehnisko stāvokli.

Laikā, kad ikviens var itin viegli noskaidrot automašīnas ekspluatācijas vēsturi, iegādājoties vienkāršu atskaiti, auto tirgotāji joprojām "sprauž batonus ausīs" un tirgo lietotas automašīnas, kurām ir notīti 200 000 un vairāk tūkstoši kilometru. Tas ir attālums, kas ir ekvivalents pieciem Zemes ekvatoriem!

Šoreiz uzmanība tika veltīta diviem Volvo markas automobiļiem. Ja sludinājumā ir norādīts, ka automašīna ir no Zviedrijas, tad tai tipiski būs liels nobraukums, jo pircēji Skandināvijas valstīs bieži nemaina automašīnas un turpina ar tām braukt ilgi un dikti.

Automašīnas vēstures atskaite pircējam sniedz vērtīgu informāciju par auto patieso tehnisko stāvokli – nobraukumu, servisa vēsturi, avārijām, zādzībām u.c. ziņas. Ar šādu atskaiti pie rokas, pārdevēju pašpārliecinātība par automašīnas nevainojamo stāvokli vienā acu mirklī tiek sagrauta.

Pievērs uzmanību automašīnas salonam:

  • Stūres nodilumam sānos;
  • Ātrumpārslēgam – ja tas ir stipri nodilis vai pilnīgi jauns, tad tā ir droša pazīme, ka ar to ir nobraukts stipri vairāk par 200000 km;
  • Vadītāja beņķim – ja tas ir izsēdēts un nodiluši sāni, tad ar to ir ilgi braukts;
  • Vadītāja durvīm – pogām, slēdžiem, rokturim, apdarei.

Atbildīgs pircējs pie 200 000 km būs veicis vairākus auto ražotāja noteiktos remontdarbus, piemēram, zobsiksnas maiņu. Ja auto oriģināli bija ar 387 000 nobrauktu kilometru un notīts uz 200 000 km, tad var rasties maldīgs priekšstats, ka šāds remonts ir tikko veikts. Negodprātīgs pārdevējs teiks visu, lai tikai ātrāk tiktu pie vieglas peļņas.

Arī šķietami oriģinālās servisa grāmatiņas un zīmogus par dažiem eiro var nopirkt tiešsaistes veikalos.

Kā atšķirt oriģinālu no viltotas servisa grāmatiņas:

  • Tinte – pievērsiet uzmanību tintei. Diez vai gadu laikā visi ieraksti būtu veikti ar vienas krāsas un toņa pildspalvu. Ja visi ieraksti ir vienādi, tad visticamāk tas ir viltojums;
  • Rokraksts – pat vislojālākais mehāniķis var nomainīt darba vietu vai arī palūgt kolēģim aizpildīt ierakstu servisa grāmatiņā. Ja viss ir aizpildīts vienā rokrakstā, tad tas ar lielu varbūtību ir viltojums;
  • Pirmie ieraksti un pēdējie – salīdzini tos. Ja pirmajā lappusē un pēdējā lappusē ieraksti izskatās gluži jauni un nepadzisuši, tad servisa grāmatiņa ir tapusi dažu stundu laikā.

Seko līdzi kampaņas "Neļauj sevi apčakarēt. Pārbaudi pirms pērc!" slēptās kameras video rullīšiem un uzzini pārdevēju trikus, kā arī vērtīgu informāciju no auto ekspertiem, kuri uzsver bojājumu ietekmi uz spēkrata tehnisko stāvokli.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form