Lietuvas veiksmes stāsts — no garāžas līdz modernai rūpnīcai
Foto: Publicitātes foto

Lietuvas uzņēmuma "Bagfactory" veiksmes stāsts, iespējams, atgādina tādu slavenu uzņēmumu kā "Apple", "Amazon" vai "Google" ceļu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Sākumā šo uzņēmumu dibinātāji ieguldīja visus krājumus idejas īstenošanā un uzsāka uzņēmējdarbību no nelielas garāžas. Tieši tāpat 2016. gadā darbību uzsāka arī uzņēmums, kas Lietuvā izgatavo vairākkārt lietojamus, videi draudzīgus un mašīnveidā ražotus papīra maisiņus ar vijumu un plakaniem papīra rokturiem. Tagad "Bagfactory" ražo maisiņus modernā rūpnīcā un saņem miljoniem pasūtījumu.

"Mēs ražojam maisiņus tādiem klientiem kā "Lidl", "Aldi", "Euronics", "Coop" un "Netto". Piegādājam tos arī lielākajiem mazumtirdzniecības tīkliem Vācijā, Islandē, Maltā un Skandināvijā, un nākamgad plānojam sākt darbību ASV," stāsta "Bagfactory" līdzdibinātājs un direktors Gvids Krols (Gvidas Krolis).

Kā tas viss sākās?

Kā stāsta uzņēmuma dibinātāji, ideja ražot vairākkārt lietojamus, videi draudzīgus maisiņus viņiem radās pamazām. 2007. gadā viņi pieņēma lēmumu pirmie Baltijā sākt ražot un importēt iepakojuma materiālus no Āzijas.

Pēc viņu teiktā, lai gan pēdējā desmitgadē tas nav nekas revolucionārs, tolaik tas bija neparasti, un šis uzņēmējdarbības modelis bija diezgan sarežģīts.

"Mēs kļuvām par sava veida tālākpārdevējiem, jo iepirkām preces Ķīnā, Taivānā un Vjetnamā, un piegādājām tās mazumtirdzniecības tīkliem Austrumeiropā. Mēs bijām pirmie, kas mūsu tirgū piedāvāja vairākkārt lietojamus maisiņus, pirms tam bija tikai atsevišķi gadījumi. Uzņēmumam attīstoties, mēs redzējām, ka šai nozarei ir potenciāls, un turpinājām runāt par nākotni un to, ka mums vajadzētu savu rūpnīcu, kas ražotu videi draudzīgus, vairākkārt lietojamus maisiņus," stāsta Marjus Rumbins (Marius Rumbinas), "Bagfactory" līdzdibinātājs.

Kā stāsta "Bagfactory" dibinātāji, uzņēmumam netālu no Lietuvas mazpilsētas Lentvares piederēja garāža. Viņi uzreiz izvēlējās videi draudzīgu pieeju, jo zināja, ka nākotne pieder šādiem produktiem.

Vienīgais "Bagfactory" produkcijas mīnuss bija cena, jo tā bija augstāka par daudzu konkurentu piedāvāto. Dibinātāji mēģināja samazināt ražošanas izmaksas, taču tas neizdevās. Tieši tad vadītāji saprata, ka nopietnam darbam vajadzīga rūpnīca, nevis garāža. Sākās investoru meklēšana. Par sliktu nāca tas, ka "Bagfactory" bija rūpniecības, nevis augsto tehnoloģiju uzņēmums. Taču šim Lietuvas uzņēmumam bija nopietna priekšrocība — tā preces bija un joprojām ir bioloģiskas. Bija skaidrs, ka pasaule sāk tam pievērst uzmanību, tāpēc bija skaidrs arī tas, ka pieprasījums tikai pieaugs. Uzņēmumam beidzot izdevās atrast investorus — par rūpnīcas ideju ieinteresējās "Bipa Group".

"Ja nebūtu investoru, mēs būtu palikuši tikpat mazs uzņēmums, kāds bijām. Tagad uzņēmumā strādā 48 darbinieki. Mēs ražojam gan papīra, gan vairākkārt lietojamus maisiņus, kas ir reta parādība, jo uzņēmumi parasti ražo vai nu vienu, vai otru. Mūsu priekšrocība ir tā, ka klientiem varam piedāvāt lielāku daudzveidību no viena piegādātāja. Mēs klientiem vienmēr atgādinām, ka tas ir ne tikai maisiņš, bet arī uzņēmuma seja, tāpēc palīdzam izvēlēties piemērotāko formu, dizainu un materiālus. Manuprāt, tas noteikti veicina to, ka klientu skaits strauji pieaug," saka Gvids Krols.

Izstrādāts, izmantojot unikālu tehnoloģiju

Šobrīd "Bagfactory" ieiet jaunā attīstības posmā — pēc pāris mēnešiem sāksies maisiņu ražošana no pilnīgi jauna materiāla, ko uzņēmums izstrādājis kopā ar Kauņas Tehnoloģiju universitātes (KTU) pētniekiem.

"Mēs esam izstrādājuši iekārtu un tehnoloģiju, kas ļauj izgatavot maisiņus no lietotām PET pudelēm. Esam pirmie pasaulē, kas izmanto šādu tehnoloģiju. Jau sākam ražošanu, testējam iekārtas, materiālus un pašus maisiņus. Kad sāksim ražot maisiņus pilnā apjomā, jauda ievērojami palielināsies, un mēs varēsim piedāvāt vairākkārt lietojamus maisiņus, kas izgatavoti no 100 % pārstrādātiem materiāliem," skaidro uzņēmuma līdzīpašnieks Marjus Rumbins.

Kad plastmasas pudeles ir savāktas, tās tiek sasmalcinātas, pārvērstas neaustā materiālā, apdrukātas un automatizētā veidā pārveidotas par maisiņu. Āzijā šādu maisiņu no neausta materiāla var izgatavot arī ķīnieši, taču tikai ar vienkāršu adatas un diega metodi.

"Bagfactory" jau ir radījis prototipu un gatavojas masveida ražošanai. Tādējādi Lietuvas uzņēmums jau tagad var veidot un ražot vairākkārt lietojamus maisiņus no šī neaustā, viendabīga materiāla, kas izgatavots no 100% pārstrādātām pudelēm.

Uzņēmums strauji attīstās

2020. gads uzņēmumam "Bagfactory" bija īpaši veiksmīgs. 2019. gadā uzņēmums saražoja desmit miljonus maisiņu, bet nākamajā gadā šis skaits ievērojami pieauga un uzņēmums saražoja 35 miljonus maisiņu. Kā norāda uzņēmuma vadītāji, klientu vidū ir gan tādi, kas pasūta pusmiljonu maisiņu, gan tādi, kas pasūta aptuveni piecus tūkstošus maisiņu.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form