Foto: Publicitātes foto

Šodien, Baltijas e-komercijas līdera "PHH Group", kurā iekļaujas arī 220.lv, marketplace platforma uzrāda augstākos rezultātus platformas pastāvēšanas vēsturē – salīdzinot ar 2021.gadu, marketplace tirgotāju skaits ir dubultojies - Latvijā aktīvi tirgojas jau ap 1700 pārdevēju, kamēr Baltijā kopumā ir 4000 aktīvo pārdevēju. Par to kāpēc marketplace ir veiksmīgs tirdzniecības kanāls, stāsta Normunds Saulītis, uzņēmuma "X Jeans" vadītājs, kurš tirdzniecībai marketplace pievienojies jau 2019.gadā.

Uzņēmēji, kuri vēlas pievienoties tirdzniecībai marketplace, var reģistrēties ŠEIT

Uzņēmums 220.lv pievienojies 2019.gadā, neilgi pēc marketplace atvēršanas. Ņemot vērā, ka "X Jeans" ir izplatītājs dažādiem apģērbu un aksesuāru zīmoliem, jaunu tirdzniecības kanālu sasniegšana vienmēr ir bijis uzņēmuma fokuss, īpaši laikā, kad audzis pieprasījums e-komercijas segmentā. Pašreiz "X Jeans" preces var iegādāties internetveikalā xjeans.eu, kā arī 220.lv, Pigu.lt un Kaup24.ee. Visus tiešsaistes tirdzniecības kanālus uzņēmums būvē uz vienotas sistēmas bāzes, lai katrs no tiem papildinātu viens otru, kā rezultātā ļoti efektīvi pārvaldītu visus savus e-komercijas kanālus.

Turpina N. Saulītis: "Uz tirdzniecību marketplace, kā arī jebkuriem citiem e-komercijas kanāliem, mēs raugāmies kā uz pavisam atsevišķu, jaunu biznesa nišu. Lai arī mūsu pamata bizness ir orientēts uz tirdzniecību klātienes veikalos, viens no iemesliem, kāpēc pievienojāmies marketplace noteikti bija iespēja uzrunāt plašu auditoriju, kas iepirkšanos internetā ir aizvietojusi ar iepirkšanos tradicionālos veikalos. Turklāt marketplace nodrošina plašu preču sortimentu un dažādas preču grupas, kuras nevaram piedāvāt veikalos ierobežotās platības dēļ."

Uzņēmējs norāda, ka lielu lomu spēlējis arī tas, ka marketplace darbojas Igaunijā un Lietuvā, kur pagaidām "X Jeans" veikalu tīkls nav plaši pārstāvēts. Marketplace šo iespēju ir nodrošinājis nekavējoties. Tāpat arī N.Saulīti priecē gaidāmā tirgus paplašināšana, paverot iespējas Somijas tirgū: "Jau tagad esam noslēguma posmā preču aprakstu tulkošanai un somu valodas integrācijai mūsu sistēmā. Jāuzsver, ka starptautiskajā tirgū mūsu fokuss ir vērsts uz e-komercijas risinājumiem, lai ar relatīvi mazām investīcijām varētu apgūt jaunus tirgus un uzrunāt jaunus klientus."

Kā vienu no svarīgiem tirdzniecības veicinātājiem marketplace, uzņēmējs uzsver 220.lv partneru servisu, kur savas jomas profesionāļi dalās noderīgos padomos un praktiskās zināšanās, kā labāk sagatavot savas preces tirdzniecībai marketplace, vienlaikus iepazīstinot ar dažādiem finansēšanas, reklāmas, mārketinga, IT un cita veida rīkiem.

Runājot par nākotnes plāniem, paralēli klātienes tirdzniecībai "X Jeans" plāno tik pat lielu fokusu vērst tirdzniecības dažādošanai e-komercijas kanālos. Turpina N.Saulītis: "Šos abus darbības virzienus pietuvinot vienu otram, kā neatņemamu sastāvdaļu, pircējs var gūt teicamu iepirkšanās pieredzi. Ceram, ka klienti varēs ērti aizstāt vienu ar otru - veikt pirkumus internetā vai klātienē. Tāpat arī mūsu plānos ir paplašināt sortimentu."

Pievienojoties tirdzniecībai 220.lv, marketplace komanda nodrošina palīdzību un konsultācijas ikvienam pārdevējam, lai gūtu pēc iespējas labāku pieredzi un augstus pārdošanas rezultātus. Marketplace speciālistu komanda īsteno dažādus pakalpojumus, piemēram, pagājušajā gadā tika uzsākts "Learning Fridays" semināru cikls, kura mērķis ir sniegt noderīgu informāciju un praktiskus padomus par dažādiem e-komercijas aspektiem. Jau pavisam drīz, 18.martā, pulksten 11:00-12:00, norisināsies nākamais "Learning Fridays" seminārs, kas būs paredzēts tēmai "Mārketinga iespējas 220.lv". Seminārā būs iespējams uzzināt par visām reklāmas iespējām 220.lv tirgū, aptverot klientu gaidas; maksas un bezmaksas 220.lv mārketinga rīkus; SEO priekšrocības un atbilstību. Dalība ir bez maksas un semināram var reģistrēties šeit.

"PHH Group" 2021.gada skaitļos:

• 14 700 preču pasūtījumi dienā;

• 5500 izņemti pasūtījumi dienā mūsu klātienes veikalos/preču saņemšanas punktos;

• 150 miljoni sesiju gada laikā "Pigu Grupas" e-veikalos - 220.lv, Pigu.lt, Kaup24.ee, Hansapost un HobbyHall;

• 2020. gadā veikti 4,9 miljoni pasūtījumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!