Foto: Publicitātes attēli
SIA "Sabiedriskais autobuss"(SA) sniegs sūdzību "Iepirkuma uzraudzības birojam" (IUB) par nepamatotu izslēgšanu no "Autotransporta direkcijas" (ATD) rīkotā konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanu Kurzemes un Latgales reģionā.

2015. gada oktobrī ATD izsludināja divus iepirkumus par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu Kurzemes un Latgales reģionos ar līguma termiņu līdz 2020. gadam. Savu piedāvājumu abos iepirkumos deviņās daļās iesniedza arī SA.

Izvērtējot iepirkuma nolikumu, SA konstatēja vairākas kļūdas konkursa tehniskajā aprakstā, kas saistītas ar nekorekti aprēķinātajiem kilometriem un reālajiem datiem par pasažieru plūsmu. SA vairākkārt norādīja uz nepilnībām nolikumā, kā rezultātā ATD veica labojumus, ņemot vērā, SA komentārus.

Pēc ATD sagatavotā nolikuma secināms, ka, piemēram, lotē Aizpute, maršrutā Aizpute – Kazdanga – Cildi, ATD vēlas lai maršrutu uzsāk mazas ietilpības autobuss, taču dienas beigās no maršruta Liepāja – Cildi atgriežas ar lielas ietilpības autobusu. Šis ir spilgts piemērs ATD nekompetencei un nelietderīgai nodokļu maksātāju naudas tērēšanai.

SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs un viens no LPPA (Latvijas Pasažieru Pārvadājumu Asociācijas) dibinātājiem Edvīns Strickis uzskata, ka: "Uzņēmums no iepirkuma Kurzemes un Latgales reģionā ir izslēgts nepamatoti, jo piedāvājums ir sagatavots atbilstoši visām iepirkuma nolikuma prasībām, konsultējoties gan ar pasaules vadošajiem advokātu birojiem, gan autobusu piegādātājiem, gan CSDD. Par nekompetenci liecina arī fakts, ka Latgales reģionā tikai vienā no četrām lotēm, ir noskaidrots viens uzvarētājs. SA un arī vietējie pārvadātāji, kuri vislabāk pārzina situāciju reģionā, tika atzīti par neatbilstošiem konkursa nolikumam, piedāvājot vidējas ietilpības autobusus. ATD minētie argumenti par SA neatbilstību neiztur nekādu kritiku, jo tie ir absurdi. Izslēgšanas iemesli ir balstīti, nevis uz reāliem datiem vai likumdošanas normām, bet uz ATD pieņēmumiem. Mēs noteikti iesniegsim sūdzību IUB par konkursa rezultātiem un aicināsim Satiksmes ministru izvērtēt ATD iestādes kompetenci."

ATD iepirkuma nolikumā, balstoties uz nepārbaudītiem statistikas datiem, sadalīja maršrutus un reisus lielas (virs 22 sēdvietām) un mazas ietilpības ( līdz 22 sēdvietām) autobusos. SA jau vairākus gadus nodrošinot pasažieru pārvadājumus Latvijā, pārzina faktisko situāciju reģionos. Pēc veiktajiem aprēķiniem un faktiskās situācijas izpētes, izriet, lai nodrošinātu pasūtītāja noteikto apjoma izpildi, būtu nepieciešami 130 mazie un 33 lieli autobusi. Savukārt ATD autobusu sadalījums konkursa nolikumā, piespiež pārvadātājus pārvadāt "tukšu gaisu", piedāvājot 83 lielos un 80 mazos autobusus. ATD kompetences trūkuma dēļ Satiksmes ministrijai būs jāmeklē papildus finansējums esošajā budžeta ietvaros, kurā jau tā trūkst naudas.

Par uzņēmumu "Sabiedriskais autobuss"

SIA "Sabiedriskais autobuss" vietējas nozīmes reģionālos un starppilsētu pasažieru pārvadājumus nodrošina jau vairāk kā 60 gadus. Uzņēmums piedāvā sabiedriskā transporta pakalpojumus pasažieru pārvadājumus vietējas nozīmes reģionālos un starppilsētu maršrutos, tostarp arī skolēnu regulāros pārvadājumus, kā arī piedāvā transporta nomu tūrisma vajadzībām. Uzņēmumā "Sabiedriskais autobuss" strādā ap 100 autobusu vadītājiem. Kopumā "Sabiedriskais autobuss" nodrošina pasažieru pārvadājumus 94 vietējas nozīmes reģionālos un starppilsētu maršrutos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!