Foto: Krists Ezeriņš, DHL Express vadītājs Latvijā
Vai loģistikas uzņēmumi vēlas izmantot elektroauto? Vai autoražotāji domā ilgtspējīgi? Kas kavē zaļo stratēģiju ieviešanu dzīvē?

Aizvadītā gada jaunā normalitāte iekļauj e-komercijas triumfu, kas savukārt pozitīvi ietekmē arī sīkpaku loģistiku. Šādos apstākļos transporta nozare drošāk skatās uz ilgtermiņa investīcijām, tai skaitā inovatīviem risinājumiem. Tā ir iespēja īstenot ES stratēģijas, kas vērstas uz transporta dekarbonizāciju, rekomendācijas.

Šī gada martā loģistikas milzis "Deutsche Post DHL Group" izsludināja vairākus precizējumus savai Ilgtspējas stratēģijai, īpaši izceļot siltumnīcefekta gāzu nulles emisiju piegāžu tīkla izveidošanu. Paredzēts līdz 2030. gadam investēt septiņus miljardus eiro klimatneitrālas loģistikas izveidē. Ievērojamu šī budžeta daļu plānots izmantot sauszemes autoparka, sevišķi īso distanču, piemēram, kurjeru transporta elektrifikācijā.

Sistēmiska pieeja pārorientācijai uz bezemisiju vai mazoglekļa transportlīdzekļiem, elektrifikācija un atjaunojamo energoresursu noteicošā loma, ko skata neatrauti no kopējās konkurētspējas un darbības efektivitātes, ir arī viens no Eiropas Savienības "Zaļā kursa" vadmotīviem.

Lai pildītu ambiciozo "Zaļā kursa" uzstādījumu kļūt par pirmo klimatneitrālo pasaules daļu arī visi lielie autobūves uzņēmumi ir sarosījušies. Paredzēto investīciju apjoms ir ievērojams. Piemēram, "Volkswagen" investēs 48 miljardus ASV dolāru bateriju un elektroauto ražošanā ar mērķi izlaist 50 miljonus elektrificētu auto līdz 2030.gadam. BMW piedāvājot tirgum pieejamu auto – iX konceptauto –, plāno konkurēt ar "Tesla". "Toyota" līdz šim koncentrējas uz progresīvo hibrīdtehnoloģiju autobūvi, kas nav ārēji jāpielāde (non-plug-in), tagad sāk pārorientēties uz bateriju elektroauto ražošanu un vēlas tuvākajos gados ieviest vismaz 10 ar baterijām dibināmus auto modeļus. Tātad elektroauto ir uz palikšanu. Tomēr vieglo automašīnu sektors ir tikai daļa no šī stāsta. Lai panāktu nopietnu CO2 izmešu samazinājumu, komerctransportam ir jāieņem vadoša loma jaunajā transporta elektrifikācijas spēlē.

Diemžēl kravas transporta elektrifikācija pagaidām noris lēnāk, nekā gribētos – gan piedāvājuma, gan pieprasījuma pusē. Loģistikas uzņēmumu interesē, lai izlaižot transportu maršrutā, būtu pilnīga pārliecība, ka vasaras un ziemas apstākļos šī vienība spēj nostrādāt visu dienu bez papildus uzpildīšanas jeb uzlādēšanas.

Uzņēmumā "DHL Latvia" gada laikā ir veikti testi dažādiem auto modeļiem, lai pārliecinātos, ka 120 km ziemas apstākļos ir izpildāms uzstādījums. Varētu teikt, ka esam atraduši divus vai trīs pieņemamus tehniskos piedāvājumus. Tomēr uzreiz parādījās jauna situācija – auto dīleri elektriskajiem transportlīdzekļiem piedāvā nulles atpirkuma vērtību. Rodas jautājums, vai tiešām auto dīleriem nav pārliecības, ka šis transports būs izmantojams arī pēc pieciem vai sešiem gadiem? Iespējams, ka mums Latvijā ir niecīga pieredze ar šāda tipa transportu, tomēr no komerctransporta klienta viedokļa raugoties, ir svarīgi, lai dīleru piedāvājums nesamazina ilgtspējīgi domājoša loģistikas uzņēmuma konkurētspēju un vēlmi iesaistīties tīrākas, klusākas un veselīgākas pilsētvides izveidošanā.

DHL – loģistikas uzņēmums pasaulei

DHL ir vadošais globālais zīmols loģistikas nozarē. DHL biznesa vienības piedāvā neierobežotu loģistikas pakalpojumu klāstu – vietējo un starptautisko paku piegādes, e-komercijas sūtījumu piegādes, sauszemes kravu pārvadājumus, gaisa un jūras kravu pārvadājumus, noliktavu pakalpojumus un piegādes ķēžu risinājumus. Ar apmēram 400 000 darbinieku vairāk nekā 220 valstīs un teritorijās visā pasaulē DHL droši un uzticami savieno cilvēkus un uzņēmumus, nodrošinot globālās tirdzniecības plūsmu. DHL ir apņēmīgi pozicionējis sevi kā "Loģistikas uzņēmumu pasaulei" – uzņēmumu, kas piemeklē specializētus risinājumus dažādām industrijām, tostarp tehnoloģiju, zinātnes un veselības aprūpes, enerģētikas, automobiļu rūpniecības un mazumtirdzniecības jomās, uzsverot korporatīvo atbildību un nepārspējamu klātbūtni jaunattīstības tirgos.

DHL ir daļa no "Deutsche Post DHL Group". 2020. gadā grupas ieņēmumi bija vairāk nekā 66 miljardi eiro. Ar ilgtspējīgu uzņēmējdarbības praksi un apņemšanos sabiedrībai un videi, "Deutsche Post DHL Group" dod pozitīvu ieguldījumu pasaulē. "Deutsche Post DHL" grupas mērķis ir panākt nulles emisiju loģistiku līdz 2050. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!