'Uretek Baltic' aptur ražošanas, noliktavas un citu komercēku nosēšanos
Foto: Publicitātes foto

Kādas lielas noliktavas pārvaldnieks bija saskāries ar nopietnu problēmu – pacēlāju intensīvās kustības dēļ noliktavas ēkas betona grīdas plātnes bija nosēdušās tādā apmērā, ka ikdienas darbs bija kļuvis nedrošs. Turklāt aizvien augošās spraugas starp grīdas plātnēm sāka būtiski bojāt pacēlāju ritošo daļu. Kā atrisināt problēmu, neapturot noliktavas ikdienas darbu?

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pirmais, kas ienāca prātā bija tradicionālais risinājums – vecā betona izgriešana un jaunas grīdas ieliešana. Taču šādi darbi aizņemtu vismaz 30 dienas, jo betons pilnībā sacietē 28 dienu laikā. Šāds variants noliktavas pārvaldniekam nebija pieņemams, jo objekts tika izmantots kā loģistikas mezgls, kura darbs nevar apstāties ne uz dienu.

Par laimi, ātru un vienkāršu risinājumu šādām situācijām piedāvā "Uretek Baltic". Tas ir Baltijas valstu vadošais uzņēmums grunts uzlabošanas jomā ar negraujošu metodi. "Nestabilas grunts nestspējas uzlabošanai ar ģeopolimēru injekciju tehnoloģijas palīdzību tiek izmantotas patentētā ģeopolimēru sveķu maisījuma unikālās izplešanās īpašības, kas palīdz ātri un efektīvi stabilizēt un nolīmeņot ēkas vai tās daļu līdz tās sākotnējam stāvoklim. Ģeopolimērs ir izturīgs, nešķīstošs un ilgstoši kalpojošs materiāls, kas nebojā ēkas konstrukcijas un apkārtējo vidi. Šī ir ļoti augstu vērtēta alternatīva tradicionālajām ēku pamatu un grīdu stabilizēšanas tehnoloģijām," skaidro "Uretek Baltic" pārstāvis. Ģeopolimēru injicēšana gruntī atšķiras no parastajām noliktavu ēku konstrukciju pacelšanas procedūrām ar to, ka šajā gadījumā nav nepieciešami rakšanas un demontāžas darbi. Darbus var veikt ļoti ātri, netraucējot uzņēmuma saimniecisko darbību.

"Uretek Baltic" lepojas ar plašu klientu un veikto darbu klāstu. Uzņēmums vārda tiešā nozīmē ir pacēlis Rīgas Doma baznīcu, gan arī stabilizējis ostas piestātnes – un uzņēmuma komanda ir lieliski tikusi galā ar visiem šiem sarežģītajiem uzdevumiem. Runājot par "Uretek" tehnoloģiju, visi klienti kā galveno min darbu ātrumu un ērtumu, kā arī ar to saistīto līdzekļu ietaupījumu.

Unikālā "Uretek" tehnoloģija

Vienkāršotā veidā "Uretek" tehnoloģija darbojas šādi: paceļamajā virsmā tiek izurbti caurumi ar 12-15 cm diametru, pa kuriem nestabilajā grunts slānī tiek injicēti ģeopolimēru sveķi. Procesa gaitā vispirms tiek stabilizēta zem grīdas vai konstrukcijām esošā grunts, un pēc tam ēkas grīdas, kontrolēti tiek paceltas līdz to sākotnējam stāvoklim.

Turklāt darbus var veikt pa atsevišķiem posmiem. "Uretek Baltic" pārstāvis Mihkel Vaidlo kā labu piemēru min darbus pie Ventspils "Rimi", kur "Uretek Baltic" komanda saskārās ar jau pazīstamo problēmu – bija nosēdusies lielveikala grīda. Problēmas novēršanai bija jānostiprina, jāpaceļ un no jauna jāizlīdzina grīdas aptuveni 4500 kvadrātmetru platībā.

Darbus komercuzņēmumos un objektos ar lielu platību "Uretek Baltic" speciālisti veic naktīs, tādējādi klienta darba ritms netiek traucēts. Lielveikala grīdas pacelšana aizņēma mēnesi, un veikala ikdienas darbs tās gaitā netika traucēts.

"Esam strādājuši ar ļoti sarežģītiem objektiem, tādēļ spējam pieņemt jebkādus izaicinājumus. "Uretek" tehnoloģija ir pierādījusi sevi kā vienu no nedaudzajām alternatīvām gadījumos, kad darbs jāveic ātri un minimāli traucējot klienta darbībai. Izmantojot mūsu tehnoloģiju, ir iespēja izvairīties no klientam dārgajiem un laikietilpīgajiem rakšanas un celtniecības darbiem," papildina "Uretek Baltic" pārstāvis.

Saistībā ar minēto Vaidlo atsauc atmiņā gadījumu, kad zem jaunuzcelta četru joslu autoceļa sāka veidoties nosēdumi un tukšumi, kā rezultātā divas joslas nācās slēgt satiksmei. Sākumā ceļubūves uzņēmums mēģināja atrisināt problēmu ar tradicionālajām rakšanas metodēm, tomēr, neskatoties uz atkārtotiem centieniem, nosēšanos neizdevās apturēt.

Tad viņi vērsās pie "Uretek Baltic", un uzņēmuma speciālisti aizpildīja zem ceļa seguma esošajā gruntī radušos dobumus ar ģeopolimēru sveķiem, tādējādi novēršot smilšu tālāku aizplūšanu no spraugām starp rupjas frakcijas akmens šķembām. Darbi ilga sešas stundas, un pēc asfalta seguma uzklāšanas ceļš tika atkal atvērts satiksmei.

"Uretek Baltic" pārstāvis min arī nepārtrauktā diennakts režīmā strādājošajā FEB loģistikas centrā veiktos darbus. Pat īslaicīga loģistikas centra slēgšana būtu uzņēmumam bijis ļoti dārgs un no loģistikas viedokļa sarežģīts izaicinājums. Noliktavā bija nepieciešams pacelt grīdas un noblīvēt zem tām esošo grunti, jo pacēlāju smaguma iedarbības rezultātā grīdas betona plātnes bija sākušas kustēties.

150 kvadrātmetru grīdas stabilizēšana aizņēma sešas stundas, un noliktavas darba rutīna netika traucēta. Pirmais pacēlājs atsāka darbu apstrādātajā zonā jau pēc 10 minūtēm. Procesa precizitātes mērīšanai tika izmantoti lāzera nivelieri, kas fiksēja noliktavas grīdas pacelšanos ar 0,5 mm precizitāti. Tas pierāda, ka "Uretek" tehnoloģija nodrošina ļoti precīzu rezultātu.

"Daudzos gadījumos "Uretek" tehnoloģijas izmantošana ir vienīgais iespējamas risinājums, jo noliktavas ēkas, tirdzniecības centra vai autoceļa posma slēgšana pat uz īsu laiku ir saistīta ar ļoti lieliem materiāliem zaudējumiem," atzīst "Uretek Baltic" pārstāvis Mihkel Vaidlo.

Uzzini vairāk www.uretek.lv.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form