Volvo nostiprina pozīcijas Latvijas tirgū
Foto: Publicitātes foto

2021. gadā pēc Volvo automobiļiem saglabājās augsts pieprasījums. Šogad ražotāja pārstāvis Mūsa Motors Rīga paplašinās servisa darbību un vēl vairāk koncentrēsies arī uz lietoto spēkratu tirdzniecību uzņēmuma jaunajā interneta platformā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Starptautiskais un vietējais pieprasījums pēc Volvo turpina augt

Globālajā tirgū Volvo klienti turpina novērtēt zviedru zīmola vērtības, inovācijas un elektrifikācijas sniegtās iespējas izvēlēties videi draudzīgu dzīvesveidu. Par spīti grūtībām, kas skāra pilnīgi visus nozares spēlētājus, Volvo pērn izdevās pārdot 698 693 automobiļus, kas ir par 5,6% vairāk nekā 2020. gadā.

2021. gadā auga Recharge sērijas elektrificēto un elektrisko automobiļu popularitāte, kuru pārdošanas apjoms palielinājās par 63,9%, bet īpatsvars kopējā noietā veidoja 27%.

Eiropā 2021. gadā pārdošanas apjoms pieauga par 1,8%, klientu rīcībā nonākot 293 471 auto, pozitīvo tendenci lielā mērā stiprinot Recharge modeļiem.

Pasaules tirgū līdera pozīcijas ieņēma modelis XC60 (215 635 pārdotu auto), kam sekoja XC40 (201 037 vienības), bet pieprasītāko modeļu trijnieku noslēdza XC90 (108 231 auto).

Globālās tendences atspoguļojās arī Latvijas tirgū, kur jauno automobiļu premium segmentā Volvo jau divus gadus bijis klientu otrs mīlētākais zīmols. Tā pērn Latvijā pārdoti 346 jauni Volvo automobiļi, un premium segmentā tas zīmola īpatsvaru palielinājis līdz 16,7% (14,4% gadu iepriekš).

Latvijā – izaugsme un pozitīvas tendences

"2021. gadā mēs piedzīvojām būtisku izaugsmi. Liela loma tajā bija pieprasījumam pēc Volvo automobiļiem, apliecinot, cik augstu mūsu klienti vērtē zīmola vērtības," saka Mūsa Motors Rīga direktors Normunds Piebalgs. "Pērn ieviesām vairākus nozīmīgus pakalpojumus un jauninājumus, to skaitā lietotu automobiļu multizīmolu tirdzniecības platformu, kas ļāva palielināt uzņēmuma tirdzniecības apjomu par 30 %."

Līdztekus Mūsa Motors Rīga turpināja pilnveidot Volvo servisu, piedāvājot Volvo Personal Service (VPS) jeb personīgo apkalpošanu, kuras ietvaros visu klientam nepieciešamo informāciju nepastarpināti sniedz tehniķis, kurš veic apkopi vai remontu.

"Volvo klienti zina, cik augstu ražotājs vērtē cilvēcīgu saskarsmi un cik liela nozīme tajā ir gan videi, gan komunikācijai. Tieši tāpēc turpināsim mērķtiecīgi attīstīt šo servisa dimensiju," uzsver Normunds Piebalgs.

Reputācijas pamatā ir uzticamība, tāpēc līdztekus citiem jauninājumiem pērn tika ieviesta detaļu mūža garantija. Tā paredz, ka Volvo servisa centrā uzstādītajām rezerves daļām nebūs materiāla vai uzstādīšanas defektu, bet, ja tādi rastos, rezerves daļa un tās nomaiņa klientam ir bez maksas.

Savukārt biznesa klientu ērtībai ieviests tiešsaistes pakalpojumus PartsLink24. Tas ir oriģinālo detaļu pasūtīšanas pakalpojums, kas radīts neatkarīgiem autoservisiem un rezerves daļu tirgotājiem, un ievērojami palielina pasūtījumu apstrādes efektivitāti un ātrumu.

Globālā ikona uz Latvijas ielām un ceļiem

2021. gadā Rīgas ielās parādījās agrāk šeit neredzēti, taču viegli atpazīstami automobiļi, kas izraisīju lielu interesi kā no mediju, tā no uzņēmēju un ierindas autobraucēju puses.

Runa ir par kompānijas London Electric Vehicle Company (LEVC) produkciju, ko, sākot no 2021. gada, Latvijā oficiāli pārstāv Mūsa Motors Rīga.

Lai gan LEVC spēkrati vizuāli līdzinās slavenajiem Londonas melnajiem taksometriem un daudzējādā ziņā ir uzskatāmi par to pēctečiem, tie iemieso modernus tehniskos risinājumus un atšķirībā no pielāgotiem vieglajiem pasažieru auto ir veidoti, ņemot vērā transporta jomas specifiskās vajadzības: tie ir izturīgi, paredzēti ilgai kalpošanai, tiem ir ērtāka pasažieru telpa, īpašs vadītāja vietas aprīkojums, ļoti mazs apgriešanās rādiuss u.tml.

Auto ir aprīkoti ar 110 kW elektromotoru, iekšdedzes dzinēju, kas darbojas kā nobraukuma rezerves palielinātājs, un 31 kWh litija jonu akumulatoru. Šī iekārta ļauj veikt 100 km tīrā elektriskajā režīmā, savukārt kopējā sniedzamība ir 500 km, CO2 emisijai paliekot zem 50 g/km robežas. 50 kW uzlādes stacijā baterijas uzlādei ir nepieciešanas 30 minūtes.

Pašlaik LEVC klāstā ir divi modeļi – taksometrs TX un komercauto VN5 – taču ražotājs plāno saimi paplašināt, paverot iespēju jaunām funkcijām un kravu pārvadāšanai.

"Ņemot vērā šobrīd aktuālo zaļo kursu un elektrifikāciju gan pasažieru, gan komerctransporta segmentā, šis ir ļoti labvēlīgs laiks, lai uzsāktu jauna produkta tirdzniecību Latvijā," uzskata Mūsa Motors Rīga direktors.

Vēl stiprākas pozīcijas tirgū

2022. gadā Mūsa Motors Rīga mērķis ir turpināt izaugsmi un pēc pērn uzsāktās iniciatīvas – vēl vairāk nostiprināt pozīcijas Latvijas jauno automobiļu tirgus premium segmentā, kāpināt lietoto auto pārdošanas apjomu, kā arī palielināt servisa pieejamību.

Nozīmīga loma mērķu sasniegšanā būs jaunajiem Volvo modeļiem XC40 Recharge un C40, kā arī valsts ieviestajam atbalstam, kas paredz būtiskas subsīdijas elektromobiļu un uzlādējamo hibrīdu iegādei. Turklāt, neskatoties uz globālajām problēmām, kas skārušas visus ražotājus, Volvo automobiļu piegāde klientiem turpināsies pieņemamos termiņos.

Cits būtisks virziens būs lietoto automobiļu tirdzniecība Mūsa Motors Rīga tiešsaistes platformā, kur pieejami ne tikai Volvo Selekt programmas spēkrati, bet arī citu zīmolu pieprasītākie modeļi. Šajā segmentā uzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu par vismaz 50%.

Līdztekus turpinās darbs pie servisa pakalpojumiem, lai varētu apkalpot vairāk klientu un samazināt gaidīšanas laiku. Tiks paplašināts VPS serviss – šāda veida apkalpošana būs pieejama arī Kārļa Ulmaņa gatvē 5, Rīgā.

"Divi iepriekšējie gadi mums sagādāja daudz pārbaudījumu, taču, no otras puses, lika pārskatīt iespējamos attīstības ceļus. Paredzu, ka 2022. gadā daudzās nozarēs notiks sava veida zemais starts vai restarts ar iespēju sasniegt jaunus mērķus, un mēs tam šobrīd jūtamies gatavi," teic Normunds Piebalgs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form