Magoņa tikšanās ar Osinovski sākotnēji bija plānota Pērnavā, atklāj Magoņa šoferis
Foto: LETA

Kukuļošanā apsūdzētā bijušā VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vadītāja Uģa Magoņa un Igauņu uzņēmēja Oļega Osinovska tikšanās, kuras laikā Magonis tika arestēts, sākotnēji bija paredzēta Pērnavā, šodien Vidzemes rajona tiesā Limbažos notiekošajā krimināllietas izskatīšanā pavēstīja Magoņa tā laika šoferis Uldis Krēgers, pastāstīja Osinovska advokāte Jeļena Kvjatkovska.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Krēgeris tiesai norādīja, ka 2015. gada 6. augusta tikšanās notikusi mežmalā, jo uz ceļa notiekošo remontdarbu dēļ Magoņa automašīna ceļā uz Pērnavu aizkavējusies.

Tāpat Krēgeris tiesai apstiprināja, ka Magonis bieži pieminējis draudzīgas attiecības ar Krievijas dzelzceļa vadītāju Vladimiru Jakuņinu un Baltkrievijas dzelzceļa vadītāju Vladimiru Morozovu, norādot, ka Magonis ar viņiem ir apmeklējis Soču olimpiskās spēles.

Nākamā tiesas sēde Limbažos paredzēta 19. martā pulksten 10, kad tiks pratināts bijušais "LDz Cargo" vadītājs Guntis Mačs.

Saskaņā ar apsūdzību 499 500 eiro kukulis, kura došanā apsūdzēts Magonis, bijusi pateicība par Magoņa rīcību, panākot, ka "LDz cargo" iegādājās četras dīzeļlokomotīves no Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest Rail", iepriekš vēstīja žurnāls "Ir".

Apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014. gada beigām līdz 2015. gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvju tikšanos ar Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.

Daugavpils rūpnīca 2014. gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz "Ritošā sastāva serviss" un "LDz Cargo", piedāvājot septiņas lietotas "2TE116" sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014. gadā "Skinest Rail" bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015.gada sākumā "LDz Cargo" tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras "2TE116" tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai "Skinest Rail", taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.

Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro.

Jau vēstīts, ka kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 2015. gada 8. augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.

Krimināllietā apsūdzēti Magonis un Osinovskis. Saskaņā ar apsūdzību 2015. gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" daudzmiljonu iepirkumu - četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma "Skinest". Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Baltkrievija Daugavpils Korupcija Krievija Latvijas dzelzceļš LDz Cargo Vidzeme
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form