Foto: DELFI

Apsūdzētie un cietušie noslēguši izlīgumu kriminālprocesā, kas tika ierosināts par 2008.gada avāriju, kurā cieta arī tagadējais Eiropas Parlamenta deputāts, toreizējais Latvijas premjers Ivars Godmanis (LPP/LC). Saistībā ar šo izlīgumu Rīgas apgabaltiesa trešdien krimināllietu izbeidza, portālam "Delfi" apliecināja procesa dalībnieki.

Jau vēstīts, ka šajā lietā bija apsūdzēti divi šoferi - kādreizējais Godmaņa auto stūresvīrs Aigars Čaunāns un avārijā iesaistītā mikroautobusa vadītājs Dzintars Sproģis. Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa iepriekš abus atzina par vainīgiem un piesprieda viņiem nosacītu brīvības atņemšanu uz diviem gadiem ar tikpat ilgu pārbaudes laiku. Spriedums tika pārsūdzēts Rīgas apgabaltiesā, kas lietu bija paredzējusi skatīt apelācijas kārtībā.

Apgabaltiesā cietušie apliecinājuši, ka ir piedevuši apsūdzētajiem un viņiem pret tiem nav prasību. Izlīgumam piekritis arī prokurors un arī lietā apsūdzētie.

Tāpēc tiesa atcēla pirmās instances spriedumu, atbrīvoja apsūdzētos no kriminālatbildības un procesu izbeidza.

Lēmumu par procesa izbeigšanu gan vēl no 20.septembra varēs pārsūdzēt, jo šajā datumā būs pieejams pilns lēmuma teksts. Krimināllietu Rīgas apgabaltiesa, tāpat kā iepriekš Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa, skatīja aiz slēgtām durvīm.

Kā ziņots, Čaunāns un Sproģis tika apsūdzēti par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās rezultātā cietušajam nodarīts smags miesas bojājums.

Iepriekš tiesā nebija izdevies noslēgt mierizlīgumu, jo pret to iebilda cietusī – kāda avārijā iesaistītā mikroautobusa pasažiere. Izlīgumam gan piekrita abi pārējie cietušie – Godmanis un Rīgas izpilddirektors Juris Radzevičs (LPP/LC).

Godmanis 2008.gada 18. jūnijā avārijā Rīgas centrā guva galvas traumu - deniņu kaula plīsumu un galvas smadzeņu satricinājumu.

Pēc avārijas no aculieciniekiem tika saņemtas pretrunīgas ziņas par to, vai premjera auto negadījuma brīdī bija ieslēgtas bākugunis un skaņas signāls, taču dienesta pārbaudē secināts, ka šīs ierīces esot bijušas ieslēgtas. Pēc negadījuma tomēr ir mainīta premjera eskortēšanas kārtība, un pirms Ministru prezidenta auto tagad brauc trafarēta policijas automašīna ar ieslēgtu skaņas un gaismas signālu.

Iekšlietu ministrijas veiktajā dienesta pārbaudē atzīts, ka nav tiesiska pamata saukt pie atbildības Drošības policijas amatpersonas, kas apsargāja Godmani dienā, kad premjera auto iekļuva ceļu satiksmes negadījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!