Foto: DELFI

Administratīvā rajona tiesa šā gada jūnijā noraidījusi SIA "Memory Water" pieteikumu, kurā bija lūgts atcelt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumu, ar kuru uzņēmumam piemērots 15 000 eiro sods par negodīgu komercpraksi, portāls "Delfi" uzzināja PTAC.

Sods uzņēmumam tika piemērots, jo tas īstenoja negodīgu komercpraksi, patērētājiem piedāvājot uzņēmuma ražoto fasēto dzeramo ūdeni ("Bio ūdens") un citas preces (piemēram, uztura bagātinātājus, kosmētikas līdzekļus), tostarp, slēdzot ar patērētājiem distances līgumus un veicot darbības, kuras saistītas ar patērētāju likumīgo tiesību un līgumu izpildi.

Lietā tika vērtēta komercprakse uzņēmuma tīmekļa vietnēs "memorywater.com/lv", "shop.memorywater.lv", sociālajos tīklos izveidotajos ''Memory Water'' profilos, publiskā vidē izplatītajās "Bio ūdens" reklāmās, kā arī uz uzņēmuma ražotā ūdens pudeļu marķējumā.

Tiesa spriedumā atzinusi, ka tiesību normas nenoteic, kas ir saprotams ar "BIO ūdeni", kā arī neregulē prasības tāda veida ūdenim, tai skaitā nenoteic objektīvi pārbaudāmus kritērijus.

Tādējādi, piedāvājot patērētājiem "BIO ūdeni" kā atsevišķu pārtikā lietojamu ūdens veidu, kura prasības un atbilstība ir augstākas kvalitātes nekā dzeramajam ūdenim, avota ūdenim vai minerālajam ūdenim, tiek maldināti patērētāji, jo tiek radīts iespaids par īpaša ūdens kā ūdens veida esību, kura īpašības ir ticami pārbaudītas un salīdzinātas iepretim dzeramajam, avota un minerālajam ūdenim.

Tāpat tiesa secinājusi, ka ūdens marķējumā nedrīkst tikt iekļauts vārds "bio", jo tas, atbilstoši normatīvajam regulējumam, ir aizliegts un var radīt maldīgu priekšstatu par "Memory Water" patērētājiem piedāvātā produkta "BIO ūdens" kvalitāti un īpašībām.

Ja produkcija marķēta ar preču zīmi "Bio WaterTM", patērētājs neizšķirs, vai tā ir preču zīme, vai arī kvalitāti vai produkcijas īpašības raksturojošs uzraksts, skaidrots tiesas lēmumā.

Tiesas ieskatā, "Memory Water" komercpraksē izmantotā norāde uz citās Eiropas Savienības (ES) valstīs, piemēram, Vācijā, veikto BIO sertifikāciju ūdenim, var radīt patērētājam maldīgu priekšstatu par to, ka produktam marķētam ar kvalitātes (preču) zīmi "Bio WaterTM" piemīt labākas īpašības nekā produktam bez šādas zīmes, jo nereti patērētāji preces, kas ražotas citur ES, uzskata par labākas kvalitātes nekā vietējo preci.

Tiesas ieskatā, kamēr "Memory Water" nevar pierādīt saistībā ar ūdens strukturēšanu veikto pētījumu autentiskumu un ticamību, tādējādi apliecinot produktam piedēvēto īpašību atbilstību, uzņēmumam nav tiesiska pamata atsaukties uz šādiem pētījumiem un "Memory Water" komercprakse attiecībā uz informācijas sniegšanu par ūdens strukturēšanu ir maldinoša.

Rajona tiesas spriedumu vēl var pārsūdzēt.

"Lursoft" dati liecina, ka "Memory Water" pieder Tatjanai Pļaviņai. Publiski uzņēmuma seja gan ir Jānis Pļaviņš, kurš plašu atpazīstamību iemantojis, izplatot dažāda veida dezinformāciju.

"Memory Water" pērn strādāja 470 036 eiro lielu apgrozījumu un 54 283 eiro lielu peļņu. Uzņēmumam ir reģistrēta viena komercķīla, kuras nodrošinātā prasījuma summa ir 40 000 eiro. Šīs ķīlas ņēmējs ir SIA "VIA SMS", kas nodarbojas ar "ātro kredītu" izsniegšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!