Par sociālās palīdzības pakalpojumiem Latvijā nav informēti 75% iedzīvotāju, bet tikai 1,5% atzīst, ka labi pārzina sociālās palīdzības piedāvātās iespējas, liecina Labklājības ministrijas (LM) pētījumus.
69% iedzīvotāju pieļauj, ka viņiem varētu rasties nepieciešamība pēc sociālās palīdzības pakalpojumiem , kas nozīmē sociālās drošības sistēmas nestabilitāti, pauda ministrijas Sociālās palīdzības departamenta Sociālās palīdzības politikas un prognozes nodaļas vadītāja Laila Rieksta-Riekstiņa ceturtdien pasākumā "Sociālās palīdzības sistēmai -10".

Viņa norādīja, ka pētījuma par iedzīvotāju informētību par sociālās palīdzības pakalpojumiem dati rāda - lai "cilvēki justos droši, viņiem vispirms jābūt informētiem par tām iespējām, ko sniedz sociālā palīdzība".

Pēc Riekstas-Riekstiņas teiktā, līdztekus informēšanai par sociālajiem jautājumiem jāveido "pozitīva un saprotoša sabiedrības attieksme pret grūtībās nonākušiem cilvēkiem, lai tie vecuma, slimības vai nabadzības dēļ nebūtu izstumtie".

Arī LM Sociālās palīdzības departamenta direktore Sandra Baltiņa atzina, ka sociālās palīdzības pakalpojumi ir sociālās drošības daļa un iedzīvotājiem jābūt pārliecinātiem, ka nepieciešamības gadījumā viņi saņems palīdzību atbilstoši vajadzībām un pēc iespējas tuvāk dzīvesvietai.

Šobrīd sociālos pakalpojumus sniedz gan valsts, gan pašvaldības, bet pēc reģionālās reformas visus sociālos pakalpojumus iedzīvotāji varēs saņemt pašvaldībās, pauda Baltiņa.

Viņa arī norādīja, ka sociālās palīdzības reformas realizāciju kavē sadarbības trūkums starp pašvaldībām, sociālo pakalpojumu uzraudzības sistēmas un profesionālo sociālo darbinieku trūkums, kā arī administratīvās reformas kavēšanās. Sociālā palīdzība ietver sociālo rehabilitāciju un aprūpi, pašvaldību materiālos pabalstus.

Jau vēstīts, lai informētu par sociālās palīdzības reformu norisi un sabiedrības informēšanas nepieciešamību, LM ceturtdien rīkoja sarunu "Sociālās palīdzības sistēmai Latvijā -10".

Februārī LM un sociālās palīdzības dienesti Latvijā atzīmē desmit gadu jubileju, kopš valstī uzsākta sociālās palīdzības sistēmas veidošana un sociālās palīdzības dienestu tīkla attīstīšana.

Šogad LM Sociālās palīdzības departaments un Pasaules banka sākuši pastiprinātu sabiedrības informēšanu par sociālo palīdzību, lai pievērstu sabiedrības uzmanību sociālās palīdzības būtībai un saņemšanas kārtībai, kā arī lai veidotu līdzcilvēku sapratni pret grūtībās nonākušiem cilvēkiem.

Sabiedrības informēšana par sociālo palīdzību notiek sociālās palīdzības reformas ietvaros. Tās galvenie uzdevumi ir izveidot sociālās palīdzības sistēmu, kura garantētu cilvēku integrāciju sociālajā un ekonomiskajā dzīvē un nodrošinātu sociālās palīdzības un rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanu tuvāk dzīvesvietai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!