Foto: F64

Šā rīta ārkārtas incidentā iesaistītā nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lidmašīna kopumā bija nolidojusi 15 685 stundas, aģentūru LETA informēja "airBaltic".

Lidmašīna "Bombardier Q400NextGen" ar sērijas numuru 4302, pievienojās "airBaltic" flotei 2010. gada decembrī. Kopumā lidaparāts ir lidojis 15 685 stundas un īstenojis 11 730 nosēšanās.

Pēdējā ikdienišķā tehniskā apskate šim gaisa kuģim tika veikta šodien, bet pēdējā lielā tehniskā apskate jeb C-check tika veikta 2015. gada 8. maijā.

Savukārt konkrētās lidmašīnas gaisa kuģa kapteinis kopumā ir nolidojis 3 880 stundas, no tām 2 380 stundas tieši ar "Bombardier Q400Next Gen", savukārt otrais pilots kopumā nolidojis 10 500 stundas, no tām 2 700 – ar Q400 lidaparātu.

Jau ziņots, ka starptautiskās lidostas "Rīga" skrejceļš sestdien tika slēgts, jo tehnisku iemeslu dēļ, "airBaltic" reiss BT641 ar lidmašīnu "Bombardier Q400 NextGen" no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā "Rīga" veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos.

Lidmašīnai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju.

Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bija bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ nav cietis.

Apkalpe, kas nosēdināja "airBaltic" lidmašīnu, kurai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju, bija pieredzes bagāta, pauda "airBaltic" Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Savukārt Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs iepriekš teica, ka starptautiskajai lidostai "Rīga", sagaidot nolaižamies "airBaltic" lidmašīnu ar priekšējās šasijas problēmām, tas ir bijis pirmais šāds notikums, un jebkurš gadījums, kad lidmašīna nolaižas bez visām izlaistām šasijām ir ļoti nopietns incidents.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!