Saeima trešdien pieņēma grozījumus tabakas izstrādājumu reklāmas un tabakas ražotāju un tirgotāju sponsorēšanas likumā, kuri paredz plašus reklāmas un sponsorēšanas aizliegumus.
Likums nosaka vispārējus aizliegumus tabakas izstrādājumu reklāmai un sponsordarbībai. Lai mazinātu smēķēšanas izplatību Eiropas Savienības (ES) valstīs, 2003.gada 26.maijā pieņēma jaunu direktīvu par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz tabakas izstrādājumu reklāmu un ar to saistīto sponsorēšanu.

Šīs direktīvas prasības Latvijai jāpārņem līdz 2005.gada 31.jūlijam. Saeima likumprojektu atzina par steidzamu un atbalstīja otrajā lasījumā, “par” nobalsojuši 65 deputāti, atturējušies pieci, portāls “Delfi” uzzināja Saeimas Preses dienestā.

Likums paredz, ka tabakas izstrādājumu reklāmai ir jāinformē pircēji par tabakas izstrādājumu lietošanas kaitīgumu, un šādai informācijai ir jāaizņem vismaz 5 procenti no reklāmas platības. Tāpat aizliegta reklamēt presē un citos drukātajos izdevumos tabakas izstrādājumus un to lietošanu, izņemot izdevumus, kas paredzēti vienīgi tabakas tirdzniecības profesionāļiem, kā arī izdevumus, kas izdoti un drukāti ārpus ES, ja šie izdevumi nav paredzēti izplatīšanai ES dalībvalstīs.

Likums aizliedz komersantiem, kuru galvenā darbības joma ir tabakas izstrādājumu ražošana un pārdošana, sponsorēt radio raidījumus un pasākumus vai darbības, kas skar vai norisinās vairākās dalībvalstīs, vai kam citādā veidā ir pārrobežu ietekme. Tabakas ražotājiem aizliegs arī bez maksas izplatīt tabakas izstrādājumus šā panta sestajā daļā minētajos pasākumos sakarā ar to sponsorēšanu ar nolūku tieši vai netieši veicināt šo izstrādājumu pārdošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!