Foto: DELFI
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atzinis par maldinošu un aizliedzis mobilo sakaru operatoram SIA "Tele 2" turpināt reklāmas kampaņu "Bezmaksas telefons pirmklasniekam", portālu "Delfi" informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

"Tele2" aizliegts izplatīt, piemēram, reklāmas "Bezmaksas telefons pirmklasniekam!", kurā reklamēts bez maksas pieejamais tālrunis "Nokia 100"  un norādīts, ka obligātā kredīta atjaunošana ir 1,75 lati mēnesī, kā arī reklāmu, kurā piedāvāts "ZZ telefons" pirmklasniekam par brīvu, aicinot: " Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!".

Reklāmas izplatītas dažādos kanālos - televīzijā, vides reklāmās, internetā izvietotajos baneros un citviet. PTAC šo reklāmas materiālu saturu atzinis par maldinošu un agresīvu komercpraksi, tāpēc uzlicis par pienākumu "Tele2"  nekavējoties to izbeigt.

PTAC secinājis, ka "Tele2" reklāmās tiek lietoti apzīmējumi - "bez maksas", "par brīvu"  un "Ls 0", kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz gadu un ik mēnesi ir jāmaksā vismaz  1,75 lati. Šāda komercprakse ir maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās patērētājiem nemaz netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu.

Tāpat dažās reklāmās ietvertais paziņojums "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!" nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus.

PTAC skatījumā, šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preces vai saņemt pakalpojumu, vai arī aicinājumu pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu.

Bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu.

Aizliegumu izplatīt iepriekšminētās reklāmas PTAC piemērojis kā pagaidu aizsardzības līdzekli līdz galīgajam lēmumam lietā, kas sākta pret "Tele 2".

Savukārt, "Tele2" aicina PTAC kā patērētāju kopējo interešu aizstāvi pajautāt pirmklasnieku ģimenēm, kā tiek novērtēts bezmaksas telefonu piedāvājums, portālu "Delfi"  informēja uzņēmumā. 

"Tele2" norāda, ka jau ir ņēmis vērā PTAC aizrādījumu par Zelta Zivtiņas mājas lapas jaunumu ziņas virsrakstu "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!"  un norādītās nepilnības novērsis.

Uzņēmumā uzsver, ka "Zelta Zivtiņas" pirmklasnieku telefonu kampaņas noteikumi šogad ir identiski tādai pat kampaņai pērn un 2011.gadā no PTAC puses nesekoja nekādas pretenzijas. Tas ļāvis secināt, ka "Zelta Zivtiņa" ievēroja labu reklāmas praksi, tāpēc tagad "Tele2" ir patiesi izbrīnīts par PTAC atšķirīgo attieksmi vienādos apstākļos. "Sajūta ir kā loterijā," norāda uzņēmumā, papildinot, ka "Tele2" vēlas saprast šīs PTAC publiskās kampaņas patiesos iemeslus - vai valsts administratīvais resurss netiek izmantots konkurences ietekmēšanai.

"Tele2" Latvijā darbojas mobilo sakaru, fiksēto telekomunikāciju un datu pārraides, kā arī interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu jomā.

PTAC ir Ekonomikas ministrijas pārraudzības iestāde, kas īsteno patērētāju tiesību un interešu aizsardzību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!