Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) apkopojusi augustā un septembrī veiktās ārvalstu tūristu anketēšanas rezultātus, kas liecina - tūristus interesē atpūta pie jūras, Rīgas vēsturiskie un arhitektūras pieminekļi, informēja TAVA.
TAVA ir noskaidrojusi, ka 51% respondentu no Vācijas un Krievijas parasti ceļo ar ģimenēm, savukārt, no Francijas – 54% respondentu ceļo ar ģimenēm, bet 59% respondentu no Lielbritānijas parasti ceļo bez ģimenēm. Respondenti no Vācijas, Krievijas, Francijas un Lielbritānijas labprātāk izvēlas individuālās tūres, gan ceļojot ar ģimenēm, gan bez ģimenēm.

Minēto valstu pārstāvji vēlētos apmeklēt Rīgas vēsturiskos un arhitektūras pieminekļus, Vācijas, Krievijas un Lielbritānijas ceļotājiem interesētu atpūta pie jūras un SPA un veselības tūrisms, savukārt, respondentus no Francijas visvairāk interesētu restorānu, kafejnīcu apmeklējums un latviešu nacionālās virtuves iepazīšana.

Daudzi no aptaujas dalībniekiem Latviju apmeklēja pirmo reizi – 87% respondentu no Vācijas, 71% respondentu no Francijas, 67% ceļotāju no Lielbritānijas un 41% no Krievijas, kas norāda, ka Latvija ar savu tūrisma piedāvājumu kļūst aizvien pievilcīgāka ārvalstu ceļotāju acīs.

Vācijas iedzīvotājiem visvairāk interesētu kājām ejamais tūrisms un velotūrisms, Krievijas ceļotājiem – atpūta ar jahtām un sporta sacensības, Francijas tūristiem, līdzīgi vāciešiem, interesētu velotūrisms, savukārt respondentiem no Lielbritānijas – kājām ejamais tūrisms.

Visvairāk laika Latvijā pavadīja Vācijas un Krievijas ceļotāji – trīs diennaktis, savukārt, Francijas pārstāvji līdz trīs dienām, bet Lielbritānijas iedzīvotāji vidēji četras diennaktis.

Vācijas, Lielbritānijas un Krievijas ceļotājiem ceļojumu uz Latviju palīdzējuši izvēlēties paziņu, draugu, radinieku un kolēģu rekomendācijas, savukārt, respondentiem no Francijas svarīga bijusi saita jeb Latvijas tūrisma interneta mājas lapas esamība, protams, arī paziņu ieteikumi.

Vērtējot Latvijas 2005.gadā izveidoto reklāmas klipu 33% respondenti no Krievijas uzskata, ka klips ir informatīvs, 27% respondenti no Francijas uzskata, ka Latvijas klips ir rosinošs braucienam uz mūsu zemi, 13% respondenti no Lielbritānijas – rosinošs braucienam un informatīvs, 11% respondenti no Vācijas - informatīvs un ierosinošs braucienam.

Anketēšanas mērķis bija noskaidrot ārvalstu ceļotāju motīvus, izvēloties Latviju kā tūrisma galamērķi. Respondentiem bija jāatbild uz 32 jautājumiem par ceļojuma galamērķu izvēli, tūrisma produktiem, tūristu apmierinātību ar Latvijā piedāvāto servisa līmeni, kā arī par informācijas izvēles avotiem pirms ceļojuma un vērtējumu par 2005.gada martā CNN kanālā pārraidīto Latvijas reklāmas klipu.

Uz anketas jautājumiem atbildēja vairāk kā 1000 respondentu no vairāk kā 30 pasaules valstīm - Vācijas, Krievijas, Francijas, Lielbritānijas, Zviedrijas, Polijas, Austrijas, Beļģijas, Čehijas, Kipras, Spānijas, Holandes, Itālijas, Luksemburgas, Spānijas, Somijas, Austrālijas, Igaunijas, Lietuvas u.c.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!