Jaunajam Rīgas mēram Nilam Ušakovam (SC) būs četras sekretāres, kuras dežurēs arī nakts stundās, laikrakstam „Diena” uz šādu nepieciešamību norādījusi mēra biroja vadītāja Ilze Stobova.

Viņa skaidro, ka vienam cilvēkam naktī pie telefona jābūt obligāti, lai ārkārtas situācijā varētu sazināties ar pašvaldību. "Ir gadījumi, kad mēram tūlīt jāsasauc rīcības grupa. Šis ir cilvēks, kas pieņem informāciju. Ne jau policija zvanīs mēram," skaidroja Stobova.

Lai gan pilns domes priekšsēdētāja biroja sastāvs vēl nav zināms, paredzams, ka tas nebūs lielāks kā līdzšinējais, iespējams, pat mazāks, jo padomnieki juridiskajos un ekonomiskajos jautājumos varētu strādāt ārštatā. Pagaidām skaidrs, ka bez četrām dežurējošām sekretārēm Ušakovam būs arī preses sekretāre Anna Kononova, kura iepriekš šos pienākumus veikusi pie vicemēriem Sergeja Dolgopolova (SC) un Andra Ārgaļa (TP), un biroja vadītāja — bijušā premjera Aigara Kalvīša (TP) padomniece Stobova. Savu politisko karjeru viņa sāka Latvijas Zemnieku savienībā, vēlāk iestājās Tautas partijā, kurā tagad darbību ir pārtraukusi.

Stobovas uzdevums Rīgas domē būs arī izstrādāt pašvaldības institūciju reorganizācijas plānu.

Vicemēram Aināram Šle¬seram (LPP/LC) būs viena sekretāre un divi padomnieki — Ģirts Dripe sabiedrisko attiecību jautājumos un Inga Pelše biroja vadītājas amatā. Abi pie Šlesera strādājuši, kad viņš bija satiksmes ministrs. Pilsētas izpilddirektora birojs paliks līdzšinējā sastāvā, laikrakstam norāda izpilddirektors Juris Radzevičs (LPP/LC). Jaunajā domē vairs nebūs izpilddirektora vietnieka.

Kādas būs algas mēra un vicemēra birojā strādājošajiem, pagaidām nav lemts.

Domes vadība gan nolēmusi izveidot divas vai trīs jaunas štata vietas jaunajā Birokrātijas apkarošanas centrā, kas būs pakļauts mēram. Šī ideja pieder Šleseram, un viņš pirms vēlēšanām minēja, ka centrā savas sūdzības sniegtu visi tie, kuri birokrātisku vai ar korupciju saistītu problēmu dēļ nespēj īstenot savus projektus galvaspilsētā.

Kritisks pret šāda centra izveidi ir Jaunā laika frakcijas vadītājs Edgars Jaunups . "Es vienmēr esmu uzskatījis, ka birokrātija ir jāmazina, atsakoties no nevajadzīgām funkcijām, nevis cīņai ar birokrātiem pieņemot jaunus birokrātus," laikrakstam norāda Jaunups. Viņaprāt, sūdzības var uzklausīt mēra sekretāres, „tāpēc jau viņam ir birojs."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!