Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība (LAKRS) uztraucas, ka Satiksmes ministrijas kavēšanas dēļ laikus netiks pieņemti nepieciešamie normatīvie akti un pasažieru pārvadātāji no 1.maija nevarēs saņemt darbības atļaujas, un līdz ar to – nevarēs strādāt.
LAKRS, kas pārstāv Latvijas pasažieru autopārvadātāju uzņēmumu darbinieku intereses, uztraucas, ka autopārvadājumu nozarē strādājošie var zaudēt darbu no 1.maija, kad beidzas Latvijas pasažieru autopārvadājumu jomā strādājošo uzņēmumu darbības atļauju termiņš, uzņēmumi zaudē tiesības turpināt darbību un būs spiesti atlaist darbiniekus.

LAKRS priekšsēdētājs Juris Kalniņš norāda, ka šāda situācija radusies, jo Satiksmes ministrija nav savlaicīgi iesniegusi un virzījusi pieņemšanai Ministru Kabinetā grozījumus noteikumos "Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtība", uz kā pamata pasažieru autopārvadātāji saņem atļaujas pārvadājumu veikšanai un ir tiesīgi izbraukt reisos.

"Tas faktiski nozīmē, ka 1.maijā reisos var neizbraukt neviens starppilsētu un vietējās nozīmes satiksmes autobuss, jo pretējā gadījumā tas tiktu darīts bez pārvadājumu atļaujas. Sekas tam ir bez komentāriem – Latvijas iedzīvotāji nesaņems transporta pakalpojumus un tūkstošiem nozarē strādājošo paliks bez darba, jo darba devēji saskaņā ar Darba likumu jau uzsākuši kolektīvās atlaišanas procedūru," uzsver Kalniņš.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja vietniece Māra Druka-Jaunzeme paskaidro, ka šobrīd spēkā esošie noteikumi nosaka to, ka Latvijas pasažieru pārvadātājiem izsniegtās licences kartītes un speciālās atļaujas ir derīgas līdz 1.maijam. Lai likumā noteiktajā kartībā tās pagarinātu, Satiksmes ministrijai 60 dienas pirms noteiktā termiņa beigām bija jāveic grozījumi attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos. Pretējā gadījumā darba devēji, saskaņā ar Darba likumu, ir spiesti brīdināt darbiniekus un uzsākt kolektīvās atlaišanas procedūru, jo nav tiesīgi veikt pārvadājumus pēc 1.maija.

Latvijas pasažieru autopārvadātāju uzņēmumu vadītāji kā darba devēji informējuši LAKRS, ka saskaņā ar Darba likumu jau spiesti uzsākt darbinieku kolektīvās atlaišanas procedūru. Lai apturētu to, Satiksmes ministrijai steidzamības kārtā jāveic grozījumi Ministru kabineta noteikumos.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība aicina Latvijas valsts vadītāju un valdību izvērtēt situācijas nopietnību sabiedriskā transporta pārvadājumu jomā un nepieļaut jaunu sociālo spriedzi sabiedrībā, ko izraisītu situācija, ka tūkstošiem šajā nozarē strādājošo tiek pakļauti riskam zaudēt darbu no 1.maija.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība LAKRS ir Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības dalīborganizācija, tā apvieno 15 tūkstošus biedru un ir trešā lielākā arodbiedrība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!