Foto: flickr.com
Apstādinot pa Jūrmalas apvedceļa posmu pie Spuņupes un Varkaļu kanāla braucošos autovadītājus, uzņēmums "Ceļa projekts" (CP) aptaujājis viņu domas par iecerēto šī ceļa posma paplašināšanu. Autobraucējiem gan piedāvāts tikai viens variants – piekrist vai nepiekrist paplašināšanas nepieciešamībai, neizvērtējot risinājumu iespējas. Turklāt paši aptaujas veicēji atzīst, ka noteicošais projekta realizācijai būs satiksmes intensitāte, nevis aptaujas rezultāti.

Uzņēmuma projektu vadītājs Viktors Rautmanis portālam "Delfi" norāda, ka aptaujas mērķis ir noskaidrot braucēju galamērķi, jo satiksmes intensitāte, kāda ir šajā ceļa posmā, pieprasa četras braukšanas joslas.

Ceļa projektētāju uzņēmums "Ceļu projekts", kurš pēc Latvijas valsts ceļu (LVC) pasūtījuma veiks ceļa paplašināšanu, iedzīvotāju aptauju nolēmis veikt pēc daudzo Salas pagasta iedzīvotāju sūdzību saņemšanas. Iedzīvotāji ar jauno projektu ir neapmierināti, jo tas paredz vairāku zemes gabalu atpirkšanu no īpašniekiem un dzīvojamo māju nojaukšanu. Aptaujājot braucējus, CP vēlējies uzzināt arī to, cik daudzi no braucējiem būtu gatavi izmantot Liepājas šoseju, lai sasniegtu savu galamērķi.

Rautmanis, runājot par aptaujas formu, stāsta, ka tā ir ierasta prakse un tādā veidā tiek uzrunāti tieši autoceļa izmantotāji. "Mēs galvenokārt vēlējāmies nofiksēt maršrutus," norāda Rautmanis, sakot, ka uzklausīti arī cilvēku viedokļi par to, vai, viņuprāt, ceļš ir labs. Viņš, sarunā ar portālu "Delfi", atzina, ka cilvēki bieži vien atbildējuši, ka ir apmierināti ar minēto ceļa posmu, uzsverot, ka aptaujas rezultāti vēl nav apkopoti. Viņš teica, ka aptaujas veicēji uzklausījuši arī cilvēku domas par ceļa kvalitāti un nepieciešamību to papildināt vēl ar divām braukšanas joslām.

Jautāts, vai gadījumā, ja aptaujāto vairākums neizteiks vēlēšanos ceļu paplašināt, būvnieki no šīs domas attieksies, Rautmanis atteica, ka "galvenais faktors ir satiksmes intensitāte un šajā posmā tā ir liela," tāpēc normatīvie akti paredz nepieciešamību ceļu paplašināt, aprīkojot ar papildus joslām. Uzņēmuma pārstāvis arī norādīja portālam "Delfi", ka jautājumus sabiedriskajai apspriešanai domājuši cilvēki no CP.

LVC sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas projektu vadītāja Ieva Niedra portālam "Delfi" teica, ka CP, ar kuru noslēgts līgums par ceļa remontu, pirms aptaujas veikšanas, ar LVC konsultējās, prasot piekrišanu aptaujas veikšanai. Niedra sarunā ar portālu teica, ka nepieciešamība veikt aptauja radās iedzīvotāju iebildumu dēļ. LVC gan nav informēti par to, kādā veidā cilvēki aptaujāti un kas tiem jautāts.

Kā portālu "Delfi" informēja lasītājs, kas otrdien brauca pa minēto ceļa posmu, visus autovadītājus pie Spuņupes un pie Varkaļu kanāla apturēja Ceļu policijas darbinieki un norādīja apstāties pie aptaujas veicējiem.

"Man tika uzdoti četri jautājumi – no kurienes es braucu, vai es braucu darba darīšanās, vai mani apmierina Jūrmalas apvedceļa posms, un vai es vēlētos četru joslu šoseju šajā posmā. Es atbildēju, ka vēlos, taču vēlējos, lai aptaujas veicējs pieraksta, ka vēlos ekonomiski pārdomātas četras joslas, nevis presē izskanējušo izšķērdīgo projekta variantu. Taču jaunietis tikai nosmējās un neveica nekādas papildus piezīmes. Nevēlos, lai mana atbilde tagad kalpotu kā arguments izšķērdīgu projektu realizācijai," stāsta "Delfi" lasītājs.

Laikraksts "Diena" iepriekš rakstīja, ka projekts paredz divu joslu vietā posmā Priedaine - Sloka būvēt vēl divas joslas katrā virzienā, kuras atdalītu sadalošā josla. Pa kreisi nogriezties nevarētu. Laikraksts rakstīja, ka 25 kilometru posmā būtu 11 divlīmeņu krustojumi, viens vidēji ik pēc 2,2 kilometriem. LVC laikrakstam precīzas izmaksas nosaukt nevarēja, sakot, ka nav iespējams zināt cik celtniecības brīdī 2015.gadā maksās šāda veida remonts. Aptuvenie skaitļi liecina, ka viens ceļa kilometrs izmaksātu 11,2 miljonus latus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!