Foto: LETA
Starppilsētu sabiedriskā transporta biļešu cenu konvertācijā no latiem uz eiro piemēroti citādus noapaļošanas principus nekā citās pakalpojumu sfērās, pieļaujot nevis viena, bet divu centu atšķirību.

2013.gada augustā Eiro ieviešanas procesa Vadības komiteja, konsultējoties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, akceptēja "Autotransporta direkcijas" iesniegto priekšlikumu - biļešu cenu noapaļošanā starppilsētu maršrutos piemērot piecu centu soli, norāda Vidzemes plānošanas reģiona pārstāve Anita Āboliņa.

Tas nozīmē, ka, konvertējot biļešu cenas eiro valūtā, tās varēja mainīties divu centu robežās – gan pieaugot, gan samazinoties. Piemēram, ja biļetes cena ir 1,61 eiro vai 1,62 EUR, tā tika noapaļota līdz 1,6 eiro, savukārt gadījumā, ja biļetes cena ir 1,63 eiro vai 1,64 eiro, tā tika noapaļota uz 1,65 eiro.

Šāds lēmums pieņemts, lai sabiedriskā transporta vadītājiem būtu jāizdod pēc iespējas mazāk sīknaudas un tādējādi tiktu samazināti reisu kavēšanās riski. Āboliņa uzsver, ka līdz šim biļešu cenas starppilsētu maršrutos tika noapaļotas līdz pieciem santīmiem, bet līdz 2012.gada 1.aprīlim - līdz 10 santīmiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!