Foto: LETA

"Latvijas Autoceļu uzturētājs" šoziem strādā atbilstoši normatīvajiem aktiem un, lai gan vienmēr iespējams darbu uzlabot, uzsver, ka jāvērtē arī citi iemesli iespējamie avāriju iemesli, intervijā LTV raidījumā "Panorāma" norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

Pēc raidījuma sižeta, kurā avārijās pie Medemciema cietušie un sadursmju aculiecinieki apgalvoja, ka divas dzīvības laupījušā negadījuma brīdī ceļu klājis melnais ledus un to pilnīgi noteikti neviens nebija apstrādājis ar pretslīdes materiālu, viņš informēja, ka pulksten 7 šis ceļš tika apstrādāts.

Viņš gan piekrita, ka tik smaga situācija citās ziemās Latvijā uz ceļiem vēl nav bijusi, tomēr arī norādīja, ka pagaidām nav zināmi visi apstākļi – to, kādā stāvoklī bijuši transportlīdzekļi, ar ko braukuši avārijās iesaistītie, kādas spēkratiem bijušas riepas.

Kononovs atzina, ka viņa vadītais uzņēmums atbild par autoceļu stāvokli un tas cīnās ar dabas stihijām, tomēr arī stingrāki normatīvie akti neatcels ziemu un dabas apstākļus un autobraucējiem jābūt tiem gataviem.

Viņš apgalvoja, ka viss, kas tika prasīts no "Latvijas Autoceļa uzturētāja", arī paveikts.

Ceļu uzturētāja vadītājs arī aicināja autovadītājus informēt par situāciju uz ceļiem, zvanot uz tālruņa numuru 8000 5555. Saņemot informāciju, uzturētājam obligāti jāreaģē trīs stundu laikā.

Kopumā gada laikā ceļu uzturēšanai atvēlēts 61 miljons eiro, no kā 30 miljoni eiro tiek iztērēti ziema sezonā. Pērnā gada "maigajā" ziemā ceļu uzturēšanai iztērēti vien 11 miljoni eiro.

Kā vēstīts, otrdien situācija uz ceļiem apledojuma dēļ vietām bija katastrofāla. Valsts policija līdz pulksten 10:00 saņēma izsaukumus par 57 negadījumiem.

Pulksten 7:44 uz Daugavpils šosejas avarēja piecas automašīnas. Dodoties uz negadījumā vietu, avārijā iekļuvis arī ugunsdzēsēju auto. Negadījumā bojā gāja divi cilvēki, bet vairākas personas guva traumas. Kopumā šī gada 13 dienās avārijās bojā gājuši jau 16 cilvēki.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!