Turpmāk valsts un pašvaldību autoceļu vērtība tiks aprēķināta pēc vienotas kartības, ceļu vērtība neiekļaujot zemes vērtību, bet gan ceļu segas konstrukciju, būves un citus elementus, informēja Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Ceturtdien Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts attiecīgais Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts autoceļu un pašvaldību ceļu vērtēšanas noteikšanas kārtība".

Noteikumi nosaka kārtību, kā tiek noteikta valsts autoceļu un pašvaldību ceļu vērtība. Zeme zem ceļiem netiek vērtēta. Autoceļu vērtībā tiek iekļauti tādi elementi kā autoceļu segas konstrukcija, mākslīgās būves (tilti, gājēju tilti, autoceļa pārvadi, estakādes, tuneļu, caurtekas), autoceļu inženierbūves (autobusu pieturvietas un paviljoni, transportlīdzekļu stāvvietas, pasažieru atpūtas laukumi u.tml.), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļazīmes, luksofori, aizsargbarjeras u.tt.), autoceļu un šķērsojuma mezgli, satiksmes uzskaites punkti un meteoroloģisko apstākļu stacijas.

Līdz šim autoceļu vērtība tika noteikta atbilstoši VAS "Latvijas Valsts ceļi" rajonu nodaļu rīcībā esošajiem resursiem un datu uzskaites, kas katrā rajonā ir atšķirīga. Jaunie noteikumi nodrošinās vienotu un sistemātisku pieeju autoceļu vērtēšanai. Tiks uzlabota datu par valsts autoceļiem uzskaite un reģistrācija un noteikta vienota sistēma vērtības noteikšanai.

Tāpat arī paredzēts izveidot vienotu elektronisku ceļu datu bāzi un datu uzskaites par autoceļiem un to elementiem kārtību.

Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši likumam Par autoceļiem, kurā noteikts, ka valsts autoceļu un pašvaldību ceļu vērtību veido būvniecībā ieguldītie līdzekļi un šo ceļu nolietojums, ko atspoguļo grāmatvedības uzskaitē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!