Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Atkārtoti izvērtējot informāciju par iespējamiem draudiem civilās aviācijas gaisa kuģiem Irānas un Irākas gaisa telpās, Valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra” (CAA) grozījusi Latvijas aviokompānijām sniegtās rekomendācijas par šo valstu gaisa telpu izmantošanu, rekomendējot katrai aviokompānijai izvērtēt pieejamo informāciju un lēmumu par Irākas vai Irānas gaisa telpas šķērsošanu pieņemt atbilstoši operatīvajai situācijai, portāls “Delfi” uzzināja CAA.

8. janvārī CAA, lai novērstu jebkādus iespējamos draudus Latvijā reģistrētiem civilās aviācijas gaisa kuģiem, rekomendēja Latvijas aviokompānijām atturēties no Irākas un Irānas gaisa telpas šķērsošanas, pārplānojot savus lidojuma maršrutus. Rekomendācijas tika izdotas pēc tam, kad Irānas gaisa telpā kļūdaini identificēta un notriekta Ukrainas aviokompānijas pasažieru lidmašīna "Boeing 737-800".

Šobrīd CAA atkārtoti veikusi informācijas par situāciju Irānas un Irākas gaisa telpā analīzi un konstatējusi, ka saistībā ar konfliktu starp reģionā esošajiem militārajiem spēkiem joprojām pastāv draudi civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri šķērso Irākas un Irānas gaisa telpas. Civilās aviācijas gaisa kuģi var tikt kļūdaini identificēti kā konfliktējošo pušu gaisa kuģi.

Vienlaikus Eiropas aviācijas drošības aģentūra (EASA), pamatojoties uz situācijas analīzi un vairāku valstu īslaicīgo gaisa telpas ierobežojumos publicēto informāciju, izplatījusi Konfliktu zonu informatīvo ziņojumu, vienlaikus uz Irāku atstājot spēkā iepriekšējo ziņojumu.

Paredzēts, ka aviokompānijas ir tiesīgas izmantot Irānas gaisa telpu, nodrošinot, ka lidojums tiek veikts ne zemāk kā 25 000 pēdu jeb 7620 metru augstumā. Savukārt attiecībā uz Irākas gaisa telpu tiek saglabāti iepriekšējie norādījumi par augstas pakāpes bīstamību Irākas gaisa telpas izmantošanā, izņemot atsevišķus gaisa ceļus.

CAA uzskata, ka EASA publicētā informācija attiecībā uz Irākas un Irānas gaisa telpu šķērsošanu ir atbilstoša pašreizējai situācijai, taču rekomendē katrai aviokompānijai izvērtēt pieejamo informāciju un lēmumu par Irākas vai Irānas gaisa telpas šķērsošanu pieņemt atbilstoši operatīvajai situācijai. Vienlaikus aviokompānijas lūgtas informēt CAA par pieņemtajiem lēmumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!