'Baltijas mediju alianses' līdzīpašnieks nolēmis vienoties ar prokuratūru par sodu
Foto: LETA

SIA "Baltijas mediju alianse" līdzīpašnieks Oļegs Solodovs nolēmis vienoties ar prokuratūru par sodu lietā, kurā viņam un viņa līdzgaitniekam Margusam Merimā uzrādīta apsūdzība starptautisko sankciju pārkāpšanā, vēsta raidījums "Nekā personīga".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tomēr vienošanās arī paredz, ka lieta netiek izskatīta tiesā un publiski faktus par notikušā būtību uzzināt nav iespējams. "Nekā personīga" zināms, ka tuvākajā laikā vienošanās stāsies spēkā.

Kā pieļauj raidījums, visticamāk tas ir iemesls, kāpēc pēkšņi uzradusies pirms dažām nedēļām dibināta firma SIA "FoxVision", kas turpmāk gatava pārstāvēt Krievijas televīzijas kanālus, ko līdz šim veica Solodova "Baltijas mediju alianses" meitas kompānija "Tem LV". Jaunā firma rakstot vēstules gan SIA "Tet" un SIA "Baltkom", gan citiem operatoriem, lai tie ar viņiem pārslēgtu līgumu.

Kamēr nav skaidrs, kas īsti ir jaunais Krievijas televīziju pārstāvis "FoxVision" un vai tam patiešām ir vajadzīgie dokumenti, kas šādas tiesības firmai ļauj pildīt, "Tet" beidzis kanālu "Pirmais Baltijas Kanāls" ("PBK"), "REN TV Baltic", "NTV Mir Baltic", "Kinokomedija" un "Kinomikss" pārraidīšanu, atgādināja raidījums.

"FoxVision" 3.decembrī reģistrēts kādā daudzstāvu mājā Mārupē. Vienīgais valdes loceklis un arī vienīgais īpašnieks ir Vadims Baraņņiks - agrākais Rīgas domes deputāts no partijas "Saskaņa", tagad valdes loceklis partijā "Alternatīve".

Pirms došanās politikā Baraņņiks strādāja Solodova vadītajā mediju impērijā. "PBK" viņš bija Juridiskās nodaļas vadītājs, bet "Baltijas mediju alianse" - jurists. Šobrīd Baraņņiks apgalvo, ka viņa decembrī dibinātā firma "FoxVision" no līdzšinējā Krievijas kanālu pārstāvja "Tem LV" saņēmusi apliecinājumu, ka turpmāk "FoxVision" var pārņemt no Solodova firmas tiesības šos kanālus pārstāvēt Latvijā.

Raidījums noskaidrojis, ka pārrunās kā Baraņņika pilnvarotā persona ar vairākiem televīzijas apraides operatoriem vedis Valentīns Kurmangalijevs. Viņš joprojām pēc Uzņēmumu reģistra datiem ir arī valdes loceklis firmā "Tem LV", kas līdz šim bija krievu kanālu pārstāvis.

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētājs Ivars Āboliņš "Nekā personīga" atzīst dīvaino situāciju, kad Kurmangalijevs pārstāv gan "Tem LV", gan arī "FoxVision".

Savukārt ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (JV), kura ministrija ir galvenā atbildīgā sankciju jautājumā, norāda, ka iestādes Latvijā rūpīgi vērtēs, vai formālas izmaiņas Krievijas kanālu pārstāvībā Latvijā, tās apšaubāmā veidā no vienas firmas nododot citai, var uzskatīt par pietiekamu un tas novērš sankciju pārkāpumus.

"Nekā personīga" atgādina, ka pagājušā gada jūlijā NEPLP sāka vēl cita TV kanāla "RTR Rossija" retranslācijas ierobežošanas procedūru. Notika sarunas ar kanāla pārstāvjiem Maskavā, Zviedrijas mediju regulatoru, kur Latvijā raidošā programma reģistrēta. Raidījums noskaidrojis, ka likumā noteiktā procedūra ir izieta un tuvākajās dienās padome varētu pieņemt gala lēmumu, kas ar šo kanālu Latvijā notiks. Pirmdien NEPLP sēdes darba kārtībā šis jautājums ir iekļauts.

LETA iepriekš vēstīja, neskaidrību par TV kanālu pārstāvības tiesībām un bažām par sankciju režīma neievērošanu, telekomunikāciju uzņēmums "Tet" pārtraucis "PBK", "NTV Mir", "Ren TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju, aizvietojot tos ar citiem līdzvērtīgiem TV kanāliem.

Neskatoties uz ilgstošiem un vairākkārtējiem informācijas pieprasījumiem, "Tet" nav pieejama juridiski pamatota informācija par šo TV kanālu retranslācijas tiesību izplatītājiem Latvijā, norādīja "Tet" paziņojums. Līdz ar to nav iespējams veikt pienācīgu risku izvērtējumu, kā to pieprasa piemērojamie likumi.

Tāpat "Tet" ir vērsies pie Valsts drošības dienesta, Finanšu izlūkošanas dienesta, kā arī NEPLP, aicinot viest skaidrību par to, kas ir patiesais kanālu izplatīšanas tiesību turētājs Latvijā. "Tet" arī aicina izvērtēt, vai likuma izpratnē ir pieļaujama līgumu slēgšana ar konkrēto kanālu pārstāvjiem.

"FoxVision" īpašnieks Baraņņiks, komentējot "Tet" vēršanos šajās iestādēs, aģentūrai LETA pauda, ka vairāku televīzijas kanālu izplatīšanas tiesību pārņemšana ir normāls biznesa darījums. Viņš neizprotot kompānijas satraukumu. Pēc viņa paustā, pašlaik saskaņā ar vienošanos starp "FoxVision" un "Tem LV" notiekot līgumu pārslēgšana un tikšot darīts viss iespējamais, lai netraucētu kabeļtelevīziju operatoru darbu, nodrošinot iepriekš uzņemtās saistības.

Tāpat vēstīts, ka 31.janvārī Rīgas tiesas apgabala prokurors Aldis Lasmanis uzrādīja apsūdzību "Baltijas mediju alianses", kam pieder "Tem LV" līdzīpašniekam Solodovam un viņa līdzgaitniekam Merimā kriminālprocesā par starptautisko sankciju pārkāpšanu.

Apsūdzības uzrādītas pēc Krimināllikuma panta par starptautisko organizāciju un Latvijas Republikas noteikto sankciju pārkāpšanu. Tāpat prokurors lēmis par procesa par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu divām juridiskajām personām turpināšanu.

"Fiziskās personas juridisko personu labā uz sadarbības līgumu pamata nodrošināja finansējumu Eiropas Savienības sankciju sarakstā iekļautai personai. Pārkāpjot sankciju aizliegumu, personas rīcībā nokļuva vairāk nekā desmit miljoni eiro," aģentūrai LETA norādīja prokuratūrā.

Kompānija "Baltijas mediju alianse" reģistrēta 2007.gada maijā, liecina "Firmas.lv" informācija. "Baltijas mediju alianse" ir pieci meitasuzņēmumi - "PBK", "Baltijas mediju reklāma", "Tem LV", "Izdevniecības nams "Print Media"", "Ren TV Baltic". 2019.gadā uzņēmums apgrozīja 13 421 988 eiro, bet peļņu veidoja 1 315 930 eiro.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Baltijas mediju alianse Edgars Rinkēvičs Tet NEPLP Rīgas dome Saskaņa Vadims Baraņņiks
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form

Luminor biznesam