Foto: Publicitātes attēli

Biedrība "Latvija zeme, daba, tauta" varētu pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas lēmumu noraidīt tās prasību pret Ministru kabinetu (MK) par "Rail Baltica" dzelzceļa trases novietojuma koriģēšanu Latvijā, norādīja biedrības pārstāve Vīva Ieviņa.

Ieviņa atzīmēja, ka biedrība šīs vai nākamās nedēļas laikā sanāks kopā un vienosies par tālāko rīcību. Tāpat arī jāsagaida tiesas lēmums lietā par "Rail Baltica" novietojumu Limbažu, Salacgrīvas un Sējas novadā, kas pēc biedrības ieskatiem var radīt kaitējumu apkārtējai videi norādīja Ieviņa.

Jau vēstīts, ka Administratīvā rajona tiesa otrdien noraidīja vairāku privātpersonu un biedrības "Latvijas zeme, daba, tauta" prasību pret MK, kurā bija aicināts koriģēt valdības lēmumu par "Rail Baltica" dzelzceļa trases novietojumu Latvijā, informēja tiesā.

Ar valdības attiecīgo lēmumu akceptēts līnijas novietojums Latvijā, tostarp posmā B2-2, pret kuru iepriekš iestājās Salacgrīvas pašvaldība, kura aicināja tā vietā līniju virzīt pa C5 alternatīvu.

Izvērtējot ietekmes uz vidi novērtēšanas procedūru, tiesai nav radušās šaubas, ka tā veikta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kā informēja tiesā, Vides pārraudzības valsts birojs ir izvērtējis būtiskos faktorus, kas radīs negatīvu ietekmi uz vidi, un attiecīgi izvirzījis atbilstošus nosacījumus, ar kādiem paredzētā darbība ir īstenojama, lai negatīvo ietekmi mazinātu vai novērstu. Tostarp birojs pamatoti secinājis, ka trases C5 alternatīvas, kas šķērso Eiropas nozīmes aizsargājamu dabas teritoriju - dabas liegumu "Vitrupes ieleja" - īstenošana atbilstoši normatīvajiem aktiem nav pieļaujama alternatīvu risinājumu esības dēļ.

Savukārt MK tiesiski un pamatoti ir akceptējis paredzēto darbību, projekta īstenošanā ievērojot Vides pārraudzības valsts biroja atzinumā izvirzītos nosacījumus.

Tiesa spriedumā norādījusi, ka izprot iedzīvotāju bažas, kuru nekustamos īpašumus un ikdienas dzīvi ietekmē "Rail Baltica" trases izvietojums strīdus posmā, tomēr konkrētajā gadījumā prioritāru nozīmi piešķīrusi sabiedrības ieguvumam no "Rail Baltica" trases būvniecības un īpaši aizsargājamas dabas teritorijas aizsardzības interesēm.

Ņemot vērā iepriekš minēto, tiesa atzina, ka MK rīkojums tā pārsūdzētajā daļā ir tiesisks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!