Tas, ka Rīga ir bagāta, ir tikai mīts, uzskata Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK).
"Visu laiku tiek runāts par to, ka Rīga ir ļoti bagāta pilsēta, bet manā uztverē šis mīts ir jākliedē. Ja rēķina ienākumus uz vienu iedzīvotāju un salīdzina tos ar pārējo Latviju, tad Rīga ir tikai 7.vietā. Lai varētu pildīt visas likumdošanā noteiktās funkcijas, Rīgai naudas nepietiek," intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" apgalvo Rīgas mērs.

Viņš pauž satraukumu par infrastruktūras problēmām Rīgā, tostarp satiksmes sastrēgumiem galvaspilsētas centrā.

"Atsevišķās dienās pilsētas centrs un faktiski arī ielas ap centru ir pilnīgi nobloķētas. Manuprāt, ir jānodrošina reāla prioritāte sabiedriskajam transportam, un jāveido pilsētā noteikti koridori, pa kuriem operatīvais un sabiedriskais transports varētu izbraukt pilsētas centru," norāda pašvaldības vadītājs.

Pēc Birka domām, galvaspilsētas satiksmes problēmu risināšanā aktīvāk būtu jāiesaistās arī valstij.

Statistika liecina, ka Rīgā katru rītu iebrauc ļoti daudz citu rajonu iedzīvotāju, kuri šeit dodas uz darbu. Automašīnu skaits ir radikāli pieaudzis - pēdējo astoņu mēnešu laikā tas ir pieaudzis par vairāk nekā 100 000 transporta vienību, no kurām 77 000 ir vieglās automašīnas. Tikai 45% vairāk vai mazāk attiecas uz Rīgu vai Rīgas reģionu, apgalvo Rīgas mērs.

Pēc Birka teiktā, šogad Rīga pašvaldību izlīdzināšanas fondā maksā 45 miljonus latu, bet nākamgad šī summa būs aptuveni 53 miljoni latu. Finanšu ministrija pēc daudzām sarunām nākamā gada summu ir samazinājusi, jo tā bija plānota vēl par aptuveni 11 miljoniem latu lielāka.

"Vēl jāņem vērā, ka Valsts autoceļu fondā šogad ir 189 miljoni latu, no kuriem Rīga saņem 12 miljonus. Nākamā gadā šajā fondā ir paredzēti 236 miljoni, no kuriem Rīgai - 15 miljoni. Te mēs arī redzam valdības attieksmi pret Rīgu. No vienas puses, Rīga tiek izmantota kā darbavieta, tiek lietota visa mūsu transporta infrastruktūra, caur Rīgu iet maģistrālie auto ceļi. Rīdziniekiem ne tikai ir jārisina jautājumi par satiksmes infrastruktūras atjaunošanu, jaunu izveidošanu, bet arī jāpalīdz citiem rajoniem," savu sarūgtinājumu pauž Rīgas mērs.

Pēc viņa domām, ja valdība nenāks palīgā infrastruktūras jautājumu risināšanā, problēmas tikai samilzīs, jo Rīgai nepietiek naudas visu satiksmes infrastruktūras objektu attīstīšanai, nodrošināšanai.

Tomēr Birks neplāno radikālus soļus problēmu risināšanā. "Mums ir jāapsver visi "par" un "pret". Šeit nedrīkst strebt karstu," skaidro Rīgas mērs.

Tai pašā laikā viņš ir neapmierināts ar Rīgas domes Satiksmes departamenta darbu. "Mani neapmierina pilsētas Satiksmes departamenta darbs, kur domāšanas tempi ir bruņurupuča ātrumā. Situācija ir ļoti dinamiska, tā mainās strauji, un ielas Rīgā mēs platākas arī neuztaisīsim. Īstenībā jau Rīgas centrs ir plānots tā, lai pa ielām brauktu ar zirgu pajūgiem, bet šobrīd tur ir automašīnas, un tām visām nav kur palikt," skaidro Rīgas mērs.

Pēc Birka teiktā, Satiksmes departaments ir viena no visefektīvāk strādājošajām Rīgas domes struktūrām, piesaistot Eiropas struktūrfondu naudu. "Viņi māk strādāt ilgtermiņā. Bet diemžēl tad, kad ir jāpieņem ātri, precīzi lēmumi, viņi nav tik operatīvi, spējīgi pieņemt lēmumus, nākt ar priekšlikumiem par to, ko un kā vajag uzlabot. Tā ir nespēja pietiekami ātri reaģēt uz notikumiem, kas norisinās pilsētas ielās," norāda pašvaldības vadītājs.

Rīgas domes departamentu darbu pašvaldības vadītājs kopā ar vicemēriem un komiteju vadītājiem plāno vērtēt decembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!