Divus mēnešus Baltijas jūrā dreifējis tankkuģis "Kersaint" ar 32 400 tonnām mazuta; kuģa manevrēšanas spējas bija ļoti minimālas, jo tam bija bojātas kuģa dzenskrūves lāpstiņas, informēja Ventspils ostas Kapteiņu dienestā.
Kuģis reģistrēts Luksemburgā. Tankkuģis uzņēmis mazuta kravu Sanktpēterburgas ostā un 21.janvārī ledlaužu pavadībā devies uz Roterdamu. Tobrīd ledus biezums Somu līcī bijis 0,8-1 metrs. Speciālisti pieļauj, ka tieši biezais ledus ir nodarījis bojājumus kuģa dzenskrūves lāpstiņās, kas padarījis kuģi praktiski nevadāmu.

Atbildīgie Ventspils ostas dienesti par šāda kuģa esamību uzzinājuši 27.martā, kad pēc četru dienu pavadīšanas reidā tankkuģis ienācis Ventspils ostā, kur SIA "Taifūns" ūdenslīdēji starptautiskās kuģu drošības izvērtētājas firmas "DET Norske Veritas" inspektoru uzraudzībā veica ārkārtas remontu, zem ūdens nogriežot daļu bojātās dzenskrūves lāpstiņas.

No Sanktpēterburgas līdz Ventspils ostai kuģis atnācis divu mēnešu laikā, parasti kuģiem šajā ceļā nepieciešama viena diennakts.

"DET Norske Veritas" inspektors ir pieprasījis pilnu kuģa apskati, ko jau tuvākajās dienās atklātā jūrā veiks Ventspils ūdenslīdēji. Apskatē plānots noskaidrot, vai dzenskrūves bojājumi ir vienīgie, ko tankkuģis guvis Somu līča ledū, atkarībā no rezultātiem tiks lemts par tālāko rīcību.

Ventspils ostā sacīja, ka kuģa tilpnēs bojājumi nav konstatēti, ostas piestātnē nepārtraukti tiek kontrolēta iespējamā mazuta noplūde.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!