Foto: LETA

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) trešdien aizturētais un jau atbrīvotais uzņēmuma "Rīgas karte" valdes loceklis, no amata atstādinātais pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" darbinieks Aleksandrs Brandavs atsakās komentēt apstākļus, kas saistīti ar viņa aizturēšanu.

Brandavs ar īsziņas starpniecību norādīja, ka viņam "nav komentāru", kā arī neizpauda, kas ir viņa advokāts.

Kā ziņots, trešdienas vakarā KNAB paziņoja, ka ir sācis kriminālprocesu par valsts un privāto akcionāru kopuzņēmuma SIA "Rīgas karte" amatpersonas izdarītiem, iespējams, noziedzīgiem nodarījumiem, proti, kukuļdošanu un starpniecību kukuļošanā.

KNAB norādīja, ka krimināllietas materiāli satur ziņas par kukuļa nodošanu starpniekam tālākai nodošanai amatpersonām, lai tās, izmantojot savu dienesta stāvokli, izdarītu darbības kukuļa devēja interesēs.

Kriminālprocesā trešdien tika aizturēts Brandavs. Viņš ir valdes loceklis valsts un privāto akcionāru kopuzņēmumā "Rīgas karte", partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs, kā arī patiesā labuma guvējs pilnsabiedrībā "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Tāpat Brandavs līdz 7. martam ieņēma "Rīgas satiksmes" Elektronisko norēķinu projektu daļas vadītāja amatu, tomēr saistībā ar KNAB darbībām uzņēmuma valde viņu atstādināja.

Ceturtdien KNAB Brandavam ceturtdien piemēroja drošības līdzekli – 200 000 eiro lielu drošības naudu, kā arī aizliegumu tuvoties noteiktām personām un aizliegumu izbraukt no valsts.

KNAB apliecināja, ka drošības nauda ir iemaksāta un amatpersona ceturtdienas vakarā tika atbrīvota.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka KNAB sāktais kriminālprocess, kurā aizturēts Brandavs, nav saistīts ar auditorkompānijas "Ernst & Young" sagatavoto ziņojumu par situāciju "Rīgas satiksmē".

Auditorkompānijas ziņojums nav publiskots, bet Rīgas domes deputātiem un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjiem ļauts ar to iepazīties klātienē "Rīgas satiksmes" telpās. Pēc nu jau bijušā uzņēmuma pagaidu vadītāja Anrija Matīsa paustā, tas "ir ļoti kritisks" un tajā norādīta virkne pasākumu, kas jāveic, lai uzņēmums varētu turpināt funkcionēt. Vienlaikus auditori norādījuši, ka pēdējo piecu gadu periodā, bijušās uzņēmuma valdes vadībā, "Rīgas satiksmei" nodarīti desmitiem miljonu lieli zaudējumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!