Foto: LETA

"Sabiedrība par atklātību "Delna"" saskata iespējamus pārkāpumus trīs Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā publicētajos Ventspils un Ogres pašvaldību iepirkumos, saistot tos ar priekšvēlēšanu aģitāciju, paziņojumā medijiem vēsta organizācija.

Šī gada 4. februārī, 120 dienas pirms pašvaldību vēlēšanām, sāksies priekšvēlēšanu aģitācijas periods, kas ilgs līdz 3. jūnijam. Viens no normatīvajos aktos ietvertajiem priekšvēlēšanu aizliegumiem ir politisko kampaņu finansēšana no valsts vai pašvaldības budžeta, kā arī no valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību līdzekļiem. Aizliegta ir arī slēptā priekšvēlēšanu aģitācija, turklāt pārkāpuma gadījumā slēptajai priekšvēlēšanu aģitācijai iztērētie līdzekļi tiek ieskaitīti aģitācijas veicēja priekšvēlēšanu izdevumos, atgādina "Delna".

Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā 2017. gada 27. janvārī un 31. janvārī publicēti trīs iepirkumi: "Ventspils informācijas izveidošana un izvietošana ziņu interneta portālos 2017. gadā", "TV sižetu izveide un raidīšana televīzijā" un "TV sižetu izveide un raidīšana televīzijā 2017. gadā". No šo iepirkumu nolikumiem noprotams, ka Ogres un Ventspils pašvaldības meklē mediju kanālus, kas atspoguļotu aktuālos pašvaldību notikumus un veiksmes stāstus, secina "Delna".

Pirmo no minētajiem konkursiem izsludinājusi Ventspils pilsētas dome, bet pārējos attiecīgi - Ogres novada pašvaldība un "Ogres namsaimnieks".
Tas, ka šāda veida iepirkumi tiek organizēti pirmsvēlēšanu periodā, organizācijai rada nopietnas aizdomas, ka pie varas esošie politiskie spēki vēlas izmantot nodokļu maksātāju naudu, lai tieši vai netieši ietekmētu vēlētājus. Varas partiju ekskluzīvo iespēju izmantošana, reizē veicina nevienlīdzīgu politisko partiju konkurenci.

"Delna" informējusi atbildīgās iestādes par iespējamu prettiesisku rīcību, kas vērsta uz pašvaldību un to iestāžu un kapitālsabiedrību resursus izmantošanu politisko partiju pirmsvēlēšanu kampaņai. Tāpat organizācija uzskata, ka šāda veida pašvaldību tēriņi būtu jāieskaita priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos.

Savukārt Ventspils pilsētas domes Tūrisma informācijas centra vadītāja Una Libkovska, aicinot "nepolitizēt šo jautājumu", skaidroja, ka iepirkums par Ventspils informācijas izveidošanu un izvietošanu ziņu interneta portālos, kurā "Delna" saskatījusi iespējamu prettiesisku resursu tērēšanu pirmsvēlēšanu aģitācijai, ir saistīts ar Ventspils tūrisma piedāvājuma popularizēšanu.

Iepirkumu izsludinājusi Ventspils pilsētas dome Ventspils Tūrisma informācijas centra vajadzībām.

"Šādi iepirkumi mums ir katru gadu, jau astoto gadu pēc kārtas. Man nav saprotams, kāpēc tieši pašlaik "Delnai" par to ir radusies interese," atzina Libkovska. Viņa skaidroja, ka šādu iepirkumu mērķis esot popularizēt Ventspils tūrisma piedāvājumu Latvijas, Lietuvas un Igaunijas medijos.

Pērn konkursā uzvarējis portāls "Delfi", bet iepriekš Ventspils tūrisma informācija esot publicēta arī citos portālos. Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, Ventspils informācijas izvietošana portālā "Delfi" iepriekš izmaksājusi ap 40 000 eiro gadā bez pievienotās vērtības nodokļa. Ventspils tūrisma informācija iepriekš izvietota arī kaimiņvalstu medijos "Postimees" un "Lietuvos Rytos".

Portālos tiek izvietoti Ventspils reklāmas un ar tūrisma informāciju saistītas ziņas. "Informācija ir saistīta ar tūrisma popularizēšanu. Šo jautājumu nevajag politizēt," uzsvēra Libkovska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!