Foto: morgueFile

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis sūdzības par "Ortheomed.lv" praksi zvanīt iedzīvotājiem, piedāvājot iegādāties matračus ar atlaidi un uzstājot uz tūlītēju lēmuma pieņemšanu par preces iegādi.

Centrs izplatījis paziņojumu, aicinot patērētājus būt uzmanīgiem un, saņemot telefoniskus piedāvājumus, noskaidrot informāciju par pārdevēju, preci, preces cenu un rūpīgi izvērtēt pirkuma nepieciešamību.

"Ortheomed.lv" pārstāvji zvana potenciālajiem klientiem un apgalvo, ka viņi iekļauti īpašā valsts veselības aprūpes programmā, tādēļ viņam pienākas ortopēdiskais matracis. Sarunas gaitā atklājas, ka matracis tiek piedāvāts ar īpašu atlaidi un patērētājam jāsniedz tūlītēja atbilde par pieņemto lēmumu iegādāties preci, skaidro PTAC.

Uzraugi atgādina, ka, iegādājoties preces ar pa telefonu, tiek slēgts distances līgums. Pārdevēja pienākums ir sarunas sākumā informēt patērētāju par savu identitāti un zvana komerciālo nolūku, bet patērētājam ir tiesības atteikties uzklausīt piedāvājumu.

Ja patērētājs piekrīt telefoniski izteiktajam piedāvājumam preci iegādāties, viņam ir tiesības pārdomāt un vienpusēji atkāpties no distances ceļā noslēgtā līguma 14 kalendāro dienu laikā no preces saņemšanas dienas, ja vien nav vienošanās par garāku termiņu.

Atteikums šādās situācijās noformējams rakstiskā formā. Atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām, uzsver PTAC.

Pēc atteikuma nosūtīšanas pārdevējam jāatmaksā visas pircēja veiktās iemaksas ne ilgāk kā 30 kalendāro dienu laikā.

Ja prece iegādāta distances ceļā, patērētājs ir tiesīgs vienpusēji atkāpties arī no patērētāja kreditēšanas līguma. Šādā gadījumā kredīta devējs nevar prasīt, lai patērētājs maksā līgumsodu vai atlīdzina zaudējumus sakarā ar patērētāja kreditēšanas līguma atcelšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!